No SSO cookie

ANIVERSARE Corvette

voteaza
(0/ 0)
ANIVERSARE Corvette
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Corvette a împlinit 50 de ani la sfârşitul lui iunie

 
 
[poza1s]Cu 50 de ani în urmă s-a născut o maşină care i-a pus pe cei trei mari constructori americani într-o continuă cursă, iar acea maşină este Corvette. Corvette a fost creată de Harley J. Earl şi Edward N. Cole, două dintre figurile legendare din cadrul companiei General Motors. Odată cu Corvette, producţia acestuia a fost asociată diviziei Chevrolet de la GM, unde maşina a rămas până în zilele noastre drept cel mai “demn de a-l avea” model roadster, simbol al puterii pe patru roţi. [poza2s]Creatorul Earl, care avea la vremea respectivă aproape 60 de ani şi era vice-preşedintele departamentului de design de la GM, era de ceva timp concentrat asupra faptului că, de la sfârşitul celui de-al doilea război mondial, GM nu mai lansase pe piaţă nici o maşină sport. Ţinând cont de acest fapt, Earl a fost la mai multe curse de maşini, sperând ca, în acest mod, să găsească un motiv întemeiat care îi determină pe oameni să cumpere un roadster. Primul lucru pe care l-a găsit a fost lozinca “Race on Sunday, sell on Monday,”, însă la vremea respectivă piaţa speedster-elor era dominată de mărcile europene Jaguar, Porsche şi Ferrari. [poza3s]Potrivit unui articol apărut în Detroit News, Earl a fost la o cursă în 1951 la Watkins Glen, N.Y., şi a văzut maşinile Porsche şi Ferrari “mâncând pământul”. După întoarcerea sa la Detroit, a cerut mână liberă pentru a crea un coupe cu două locuri cu aspect şi putere, o maşină care să le dea ocazia modelelor europene să aibă un concurent care aleargă cu adevărat după bani şi poate să-şi dovedească toate calităţile apreciate de public. Earl a colaborat cu Ed Cole, un inginer specialist în motoare de Cadillac, care a dezvoltat un inovativ propulsor V-8 cu cursă scurtă, în 1949, devenind astfel inginer şef la Chevrolet. [poza4s]Datorită celor doi, Corvette a avansat rapid de la desenul pe o foaie, în 1952, la o formă finală şi primul model lansat pe 30 iunie 1953, în Flint, Michigan. Corvette a fost afiliat mărcii Chevrolet, mulţumită lui Cole, şi era cel mai vorace roadster care atrăgea cursele ca un magnet. Poziţionarea sa pe piaţă era dată de preţul său, de 3.500 de dolari, modelul fiind destinat publicului tânăr şi cu bani. În 1953, au fost produse numai 6700 de Corvette, majoritatea acestora fiind asamblate la uzina din St. Louis, unde a fost mutată producţia de la Flint. [poza5s]Promovat ca director general al Chevrolet în 1956, Cole a ajutat cu o deosebită fervoare dezvoltarea modelului alintat “Vette”. El a propus o serie de măsuri urmate până în prezent, precum vânzarea maşinii numai de dealerii Chevrolette, fără francize separate şi numai în varianta cu două uşi, spre deosebire de rivalul său Ford Thunderbird, preţuri sub cele ale concurenţei europene şi o fabrică specială unde să fie asamblată. Ca urmare, s-au vândut peste 1,1 milioane “Vette” începând de la lansarea sa în 1953. Modelul se fabrică în continuare la fabrica dedicată din Bowling Green, Ky., unde se află şi National Corvette Museum. [poza6s]Aniversarea Corvette a atras, în weekendul trecut, circa 15.000 de posesori ai modelului, la Nashville, Tennesee, lângă Bowling Green, pentru a celebra jubileul de argint. La această sărbătoare, a fost prezentată şi ultima creaţie, de 405 CP Z06, cu un preţ de aproximativ de 50.000 de dolari, model care va fi urmat, anul viitor de C6, a şasea generaţie a speciei Corvette.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2005 :: 22.16MB