No SSO cookie

ANIVERSARE: Renault Espace

voteaza
(0/ 0)
ANIVERSARE: Renault Espace
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Renault Espace - leader de 20 de ani în topul vânzărilor din Europa

 
 
[poza1s]Ajuns la a patra generaţie, Espace, modelul care a scris istorie în domeniul auto, sărbătoreşte în aceste zile un million de vehicule produse, de-a lungul unei istorii care se întinde de-a lungul a 20 de ani de la lansarea primei generaţii. Espace revoluţionează confortul habitaclului, combinând adaptabilitatea, luminozitatea şi o atmosferă veselă cu caracteristicile tradiţionale ale unei berline. Fiind primul model de monovolum adaptabil, graţie podelei plate, Espace a oferit posibilitatea luării în considerare a unui număr mare de configuraţii. [poza2s]De asemenea, modelul de ultimă generaţie, Espace IV, este şi un punct de referinţă în domeniul protecţiei active şi pasive a pasagerilor săi, nota maximă de 5 stele obţinută la testele de siguranţă Euro NCAP, confirmând supremaţia Renault şi în domeniul siguranţei. Patru generaţii, un milion de vehicule produse : Espace sărbătoreşte 20 de ani de succes. Renault în colaborare cu Matra, lansează în 1984 un pariu ambiţios inventând un nou concept auto: monovolumul. Graţie celor patru generaţii Espace, Renault şi-a menţinut supremaţia europeană pe piaţa monovolumelor mari, în ciuda unei concurenţe [poza3s] tot mai numeroase. Istoria Espace începe la 15 decembrie 1982 cand Renault şi Matra au început colaborarea pentru un al doilea prototip, P23, (primul, P16, fiind testat cu succes la sfârşitul lunii noiembrie 1979). Preşedintele de atunci al Matra Automobile prezenta un proiect de vehicul monovolum care răspundea dorinţei Renault de a crea o « berlină pentru călătorii ». Renault se angajează să se ocupe de definirea produsului, design, furnizarea elementelor mecanice, promovare, comercializare. Matra avea să se [poza4s]ocupe de dezvoltare şi industrializare. În caietul de sarcini al noului vehicul figurau, în special, podeaua plată ce permite ocupanţilor să treacă din faţă în spatele habitaclului fără dificultate, 5 sau 7 locuri independente, dintre care două pivotante în faţă, o caroserie realizată din compozit pentru a controla greutatea vehiculului. Publicitatea făcută la vremea aceea ilustra foarte bine nume dat vehiculul: Espace. « On n`a jamais ete si bien sur terre que dans l`Espace » (Nu e loc în care să te simţi mai bine pe pământ decât în Espace). [poza5s]Deşi prezentat presei în aprilie 1984, vânzările Espace demarează cu adevărat în 1985, când acestea ating un nivel peste aşteptări. În ianuarie 1988, prima generaţie Espace cunoaşte o evoluţie in profunzime. În total, prima generaţie de Espace a fost vândută în mai mult de 192 000 exemplare. Prezentata publicului in 1991 la Salonul auto de la Geneva, a doua generaţie Espace traduce perfect voinţa Renault de a face sa evolueze acest concept şi de a perfecţiona calitatea vieţii la bord. În 1994, urmează o nouă provocare: utilizând motorul V10 RS5, victorios cu un an mai devreme în campionatul mondial de Formula 1, Renault creează un vehicul [poza6s]surprinzator: Espace F1. Peste 300 000 Espace II au fost produse între 1991 şi 1996 (pragul de 500 000 de uniăţi Espace I + Espace II fiind trecut în iulie 1996 ) O a treia generaţie Espace este prezentată in octombrie 1996. Ea marchează evoluţia în segmentul E şi permite vehiculului să-şi păstreze avansul faţă de concurentele sale. Pentru a veni în intampinarea celor care doreau mai mult spaţiu, Renault lansează în 1998 o versiune lungă a Espace III cu o caroserie mai mare cu 27 cm. La sfârşitul lui 2001, Espace III totalizeaza 18,5% din vânzarile de monovolume haut de gamme. În total, Espace III a fost vândut în peste 365.000 unităţi. [poza7s] Ultima generaţie a acestui vehicul – Espace IV şi Grand Espace se comercializeaza începând cu septembrie 2002. Cu acest model, Renault îşi întăreşte supremaţia pe segmentul de piaţă al marilor monovolume, deţinând în primele cinci luni ale acestui an o cotă de piaţă de 22,1%. Conceptul creat de Renault cu Espace are succesori demni în Twingo (1992), Scenic (1996), Modus (2004). Ca vânzări, Twingo, Scenic II şi Espace IV se plasează în fruntea segmentelor din care fac parte în Europa Occidentală.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0558 :: 17.77MB