No SSO cookie

ANIVERSARE: Renault Espace

voteaza
(0/ 0)
ANIVERSARE: Renault Espace
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Renault Espace - leader de 20 de ani în topul vânzărilor din Europa

 
 
[poza1s]Ajuns la a patra generaţie, Espace, modelul care a scris istorie în domeniul auto, sărbătoreşte în aceste zile un million de vehicule produse, de-a lungul unei istorii care se întinde de-a lungul a 20 de ani de la lansarea primei generaţii. Espace revoluţionează confortul habitaclului, combinând adaptabilitatea, luminozitatea şi o atmosferă veselă cu caracteristicile tradiţionale ale unei berline. Fiind primul model de monovolum adaptabil, graţie podelei plate, Espace a oferit posibilitatea luării în considerare a unui număr mare de configuraţii. [poza2s]De asemenea, modelul de ultimă generaţie, Espace IV, este şi un punct de referinţă în domeniul protecţiei active şi pasive a pasagerilor săi, nota maximă de 5 stele obţinută la testele de siguranţă Euro NCAP, confirmând supremaţia Renault şi în domeniul siguranţei. Patru generaţii, un milion de vehicule produse : Espace sărbătoreşte 20 de ani de succes. Renault în colaborare cu Matra, lansează în 1984 un pariu ambiţios inventând un nou concept auto: monovolumul. Graţie celor patru generaţii Espace, Renault şi-a menţinut supremaţia europeană pe piaţa monovolumelor mari, în ciuda unei concurenţe [poza3s] tot mai numeroase. Istoria Espace începe la 15 decembrie 1982 cand Renault şi Matra au început colaborarea pentru un al doilea prototip, P23, (primul, P16, fiind testat cu succes la sfârşitul lunii noiembrie 1979). Preşedintele de atunci al Matra Automobile prezenta un proiect de vehicul monovolum care răspundea dorinţei Renault de a crea o « berlină pentru călătorii ». Renault se angajează să se ocupe de definirea produsului, design, furnizarea elementelor mecanice, promovare, comercializare. Matra avea să se [poza4s]ocupe de dezvoltare şi industrializare. În caietul de sarcini al noului vehicul figurau, în special, podeaua plată ce permite ocupanţilor să treacă din faţă în spatele habitaclului fără dificultate, 5 sau 7 locuri independente, dintre care două pivotante în faţă, o caroserie realizată din compozit pentru a controla greutatea vehiculului. Publicitatea făcută la vremea aceea ilustra foarte bine nume dat vehiculul: Espace. « On n`a jamais ete si bien sur terre que dans l`Espace » (Nu e loc în care să te simţi mai bine pe pământ decât în Espace). [poza5s]Deşi prezentat presei în aprilie 1984, vânzările Espace demarează cu adevărat în 1985, când acestea ating un nivel peste aşteptări. În ianuarie 1988, prima generaţie Espace cunoaşte o evoluţie in profunzime. În total, prima generaţie de Espace a fost vândută în mai mult de 192 000 exemplare. Prezentata publicului in 1991 la Salonul auto de la Geneva, a doua generaţie Espace traduce perfect voinţa Renault de a face sa evolueze acest concept şi de a perfecţiona calitatea vieţii la bord. În 1994, urmează o nouă provocare: utilizând motorul V10 RS5, victorios cu un an mai devreme în campionatul mondial de Formula 1, Renault creează un vehicul [poza6s]surprinzator: Espace F1. Peste 300 000 Espace II au fost produse între 1991 şi 1996 (pragul de 500 000 de uniăţi Espace I + Espace II fiind trecut în iulie 1996 ) O a treia generaţie Espace este prezentată in octombrie 1996. Ea marchează evoluţia în segmentul E şi permite vehiculului să-şi păstreze avansul faţă de concurentele sale. Pentru a veni în intampinarea celor care doreau mai mult spaţiu, Renault lansează în 1998 o versiune lungă a Espace III cu o caroserie mai mare cu 27 cm. La sfârşitul lui 2001, Espace III totalizeaza 18,5% din vânzarile de monovolume haut de gamme. În total, Espace III a fost vândut în peste 365.000 unităţi. [poza7s] Ultima generaţie a acestui vehicul – Espace IV şi Grand Espace se comercializeaza începând cu septembrie 2002. Cu acest model, Renault îşi întăreşte supremaţia pe segmentul de piaţă al marilor monovolume, deţinând în primele cinci luni ale acestui an o cotă de piaţă de 22,1%. Conceptul creat de Renault cu Espace are succesori demni în Twingo (1992), Scenic (1996), Modus (2004). Ca vânzări, Twingo, Scenic II şi Espace IV se plasează în fruntea segmentelor din care fac parte în Europa Occidentală.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1106 :: 17.85MB