No SSO cookie

Alfa Romeo 8C Competizione

voteaza
(0/ 0)
Alfa Romeo 8C Competizione
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Proiectat de Alfa Romeo, exclusivul model granturismo 8C Competizione deriva direct din conceptul care a starnit admiratia presei specializate, a pasionatilor marcii si a intregului public la Salonul de la Frankfurt din 2003.

 
 

1.jpg
Dezvoltarea sa, bazata pe experienta polului sportiv Alfa – Maserati, s-a realizat integrandu-se functiile de proiectare Alfa Romeo cu cele de productie Maserati. Alfa Romeo 8C Competizione se inspira din trecutul glorios al marcii, proiectand in viitor valorile tehnologiei si ale pasiunii. Sigla 8C a distins, in anii ’30 si ’40, bolizii de serie si de curse echipati cu motorul in opt cilindri realizat de proiectantul Vittorio Jano. Termenul Competizione este un omagiu pentru modelul 6C 2500 Competizione, coupe pilotat in 1950 de echipajul Fangio – Zanardi in celebra cursa Mille Miglia. Iata, 8C Competizione nu este o creatie a imaginatiei ci un semn distinctiv al istoriei proprii, al legendei nascute din nenumaratele victorii obtinute pe circuitele din intraga lume, prin calitatea oamenilor si a pasiunii pentru competitie, cu multa
2.jpg
munca pentru a reusi motoare si tehnologii de avangarda.
Insasi legatura cu valorile istoriei Alfa Romeo reprezinta importanta numelui Competizione.

 

Proiectat in viitor, acesta semnifica dinamismul care distinge o marca intr-o cursa permanenta pentru excelenta, competitivitate si inovatie tehnologica. Iata rolul noului model, care nu este un punct de sosire ci inca un punct de plecare pentru reafirmarea spiritului Alfa Romeo: arta de a conjuga emotia designului cu placerea de a conduce.

Stilul si aerodinamica

Designul agresiv si seducator, opera Centrului de Stil Alfa Romeo, este unic in peisajul modelelor granturismo. Gratie operei excelente a proiectantilor, exigentele de aerodinamica si performanta nu au modificat conceptul initial al automobilului. Stilul pastreaza armonia formelor, nealterata de elemente care ar fi afectat stilul.
Solutiile adoptate de Alfa 8C pentru a atinge cel mai inalt nivel de eficienta aerodinamica nu se limiteaza insa la designul siluetei. Aerul se scurge cu naturalete pe caroserie, fara sa intilneasca obstacole si neregularitati. Toate suprafetele si profilurile montantilor si ale geamurilor, impreuna cu forma si pozitia oglinzilor retrovizoare exterioare, au fost optimizate atat prin studii pe computer cat si in testele din tunelul aerodinamic si in probele de rulare. Atentia s-a concentrat pentru obtinerea unui efect de apasare aerodinamica negativ care, asemenea masinilor de competitii, contribuie la cresterea stabilitatii vehiculului la viteze ridicate.

 

Dimensiunile compacte sintetizeaza agresivitatea unui automobil gandit pentru a garanta cea mai inalta eficienta in conducere. Suprafetele sculptate si abil modelate privilegiaza dinamismul, asa cum o face linia ce porneste de la aripa de-a lungul flancului. Rotile de mari dimensiuni si aripile “musculoase” accentueaza personalitatea si forta modelului, fara a-i intina eleganta si subliniind in acelasi timp frumusetea fiecaruia dintre elementele exteriorului: farurile, grupurile optice posterioare cu LED, manerele portierelor. Partea frontala reinterpreteaza fizionomia traditionala Alfa Romeo.
Designul inovator anticipeaza elemente si proportii ale modelelor Cuore Sportivo ale viitorului, insa este imbogatit de emotii si aluzii din trecut, regasindu-se genele nobile, de la 33 Coupe Stradale la Giulia TZ. Pentru exaltarea formelor 8C Competizione, Centrul de Stil Alfa Romeo a pregatit culori noi care, pe langa armonia cu silueta automobilului, exprima modernitate si sugereaza rafinamentul tehnologic.

Motorul

Motorul este “inima” Alfa Romeo. Pentru 8C Competizione “bate” un 8 cilindri in V cu capacitatea de 4691 centimetri cubi, proiectat cu un obiectiv precis: garantarea performantelor extraordinare, fara a se renunta la fluiditatea rularii si la placerea de a conduce in orice situatie, pe circuit sau in traficul urban. Performantele sunt fructul celor 450 cai-putere la 7000 de rotatii pe minut si cuplului maxim de 470 Newtonmetri la 4750 de rotatii pe minut.
Fluidodinamica interna si sistemul de racire chiulase sunt proiectate pentru a obtine o permeabilitate ridicata a conductelor, o racire eficienta a sarcinii de admisie pentru a maximiza eficienta volumetrica si performantele motorului.
Armonizarea geometriei de admisie si evacuare, introducerea unor variatori de faza cu actiune continua asupra arborelui cu came, optimizarea camerei de combustie, calibrarea motorului, toate acestea fac astfel incat incepand de la 2000 rpm sa se obtina 80% din cuplu.

 

In cazul unui stil de conducere sportiv, pe teren mixt, motopropulsorul ofera timpi de raspuns extraordinar de mici datorita permeabilitatii admisiei si inertiei reduse a sistemului volanta-ambreiaj bi-disc.
Arborele motor, avand contragreutati la 900, complet echilibrat datorita alegerii bielelor si pistoanelor, asigura o functionare cu vibratii reduse.

 

Blocul motor este din aluminiu cu 5 paliere pentru a asigura o rigiditate ridicata a structurii si pierderi reduse de lucru mecanic prin frecare, iar chiulasele sunt din aliaj de aluminiu.
Toate canalele (apa, ulei, aer secundar) au fost turnate direct in motor, realizandu-se astfel un sistem cu o rigiditate marita, dimensiuni reduse si extrem de fiabil.
Integrarea sistemelor de accesorii cu turnarea principalelor elemente ale motorului si design-ul ce confera o rigiditate ridicata a tuturor elementelor, asigura vibratii reduse ale motorului si o fiabilitate mai mare a componentelor.
Dispunerea longitudinala a motorului a fost studiata indeaproape, asa cum o demonstreaza adoptarea unei comenzi distributie cu lant care garanteaza fiabilitate pe iintreaga durata de functionare.
O atentie sporita a fost acordata si elementului acustic al admisiei si evacuarii pentru a gasi un timbru capabil sa evidentieze caracterul unic al vehiculului. Rezultatul este un sunet caracteristic, plin, pus in valoare de sistemul de admisie si de evacuare cu valve electronice, valve ce scot in evidenta sunetul vehiculului fara a neglija cerintele omologative si normele privind mediul inconjurator.

Transmisia

 

Pentru 8C Competizione tehnicienii propun o schema utilizata si in trecut la Alfa Romeo: arhitectura transaxle cu cutia de viteze posterioara. Aceasta solutie permite obtinerea unui comportament dinamic excelent, oferind proverbiala siguranta activa a modelelor Cuore Sportivo.
Grupul motor-transmisie s-a realizat dupa aritectura transaxle din care rezulta o distributie a maselor foarte eficace pentru manevrabilitatea automobilului. Gratie dimensiunii axiale reduse a propulsorului si a integrarii sale cu elementele sasiului inca din primele faze ale proiectarii, intreg grupul motopropulsor a fost plasat intr-o pozitie foarte retrasa, in sensul unei configuratii sportive pure.
Cutia de viteze cu sase trepte, cu selectie computerizata a rapoartelor prin intermediul comenzilor din spatele volanului, a fost proiectat pentru a garanta schimbari ale treptelor foarte rapide si poate fi utilizat in urmatoarele programe de functionare: Manual – Normal, Manual – Sport, Automat – Manual, Automat – Sport si Ice. Diferentialul autoblocant permite gestionarea extrem de eficace a accelerarii si a stabilitatii in toate situatiile.

Suspensiile, rotile si sistemul de franare

Conform traditiei Alfa Romeo, solutiile tehnice adoptate deriva direct din competitiile automobilistice. Nu fac exceptie suspensiile noului model, care presupun o schema tip patrulater cu portfuzeta si brate din aluminiu forjat, un punct de sprijin suplimentar pentru controlul convergentei.
Pentru a se asigura o franare puternica si eficace chiar si in uzul foarte intens, sistemul de franare propune discuri ventilate cu saboti din aluminiu. Aderenta maxima este opera pneurilor de 20”, dezvoltate pentru performante excelente: 245/35 la puntea fata si 285/35 in spate, montate pe jante din aluminiu, cu orificii, pentru a se asigura o masa usoara si maxima eficienta la ventilarea franelor. Pentru siguranta in toate situatiile, 8C propune ultima generatie a dispozitivului VDC Alfa Romeo, un sistem evoluat de control al stabilitatii si tractiunii, ce confera pilotului cel mai bun “feeling” cu automobilul.

 

Structura

 

O structura rigida si usoara este regula principala in crearea unui automobil de inalta performanta. Acesta a fost si principiul realizarii modelului Alfa Romeo 8C Competizione. Sasiul compact din otel a permis obtinerea unei rigiditati torsionale extraordinare, garantia unui sofat precis si sigur, in timp ce caroseria este din fibra de carbon. Alegerea este motivata prin necesitatea reducerii la maximum a masei, optimizandu-se centrul de greutate al automobilului, in avantajul agilitatii si manevrabilitatii pe traseele mai sinuoase.

Interiorul

Principala caracteristica este determinata de folosirea pe scara larga a materialelor din aliaj pentru realizarea plansei de bord si a componentelor interioare. Tehnica avansata, care intareste spiritul automobilului, amplificandu-i personalitatea. Astfel, s-au adoptat scaune ergonomice, din fibra de carbon, care pot fi reglate si personalizate pe baza particularitatilor fizice ale pilotului (aspect rezervat pana in prezent exemplarelor de competitie).
Totul s-a studiat pentru a se garanta maxima ergonomie pilotului si celui cu care acesta va impartasi pasiunea: pozitie sportiva la volan, instrumente lizibile si intuitive, comenzile cutiei de viteze robotizate sunt fixe in spatele volanului si usor de actionat fara ca mainile sa paraseasca volanul. Atentia acordata finisajelor permite clientului personalizarea dupa propriul gust, acesta avand posibilitatea de a alege intre diferite ambiante interioare.

Placerea absoluta a condusului “sportiv”

O privesti si iti place: joasa, cu pneuri late, stil agresiv si echilibrat. Frumoasa, da! Asculti motorul si esti cuprins de emotie: suna puternic, convingator. Nu-ti ramane decat sa te asezi la volan, sa introduci treapta intai si sa incerci Alfa 8C Competizione. Insa te framanta ceva… cum se conduce o masina sport animata de un V8 de 4700 centrimetri cubi, care cu acceleratia la podea dezlantuie 450 de cai-putere si cuplul de 470 Nm? Si descoperi ca este… foarte usor, in stilul simplu si instinctiv cu care te-a obisnuit masina pentru deplasarile cotidiene. Cu conditia de a-ti acorda timpul si deosebita placere pentru a te familiariza cu comenzile mai directe si cu raspunsul prompt la acestea, descoperind, putin cate putin, spiritul noului Alfa Romeo 8C. Atat pe traseele virajate cat si pe circuit, ofera senzatiile pe care le gasesti numai la o masina sport de inalta performanta.
8C Competizione este Alfa Romeo in sensul cel mai pur al cuvantului, un artizan al controlului si al placerii de a conduce fara compromisuri. Daca intotdeauna comportamentul dinamic de cel mai inalt nivel a fost o trasatura de baza a modelelor Alfa Romeo, de data aceasta reprezinta punctul forte.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0569 :: 17.78MB