No SSO cookie

57 milioane de Euro profit la Dacia in 2005

voteaza
(0/ 0)
57 milioane de Euro profit la Dacia in 2005
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

•Cu 164.406 unitati comercializate, Dacia a inregistrat o crestere cu 70,6% a vanzarilor sale fata de anul 2004. •Productia a atins nivelul record de 172.021 unitati, cu 82% mai mult fata de 2004. •Investitiile realizate la Dacia in 2005 au totalizat 157 milioane de Euro

 
 
In 2005, vanzarile Dacia au crescut cu 70,6% fata de anul 2004, pana la nivelul de 164.406 unitati. La aceasta crestere au contribuit atat rezultatele comerciale din Romania, cifrate la 113.276 unitati (+ 68,9% fata de 2004), cat si cele inregistrate la export, unde, cu 51.130 vehicule inmatriculate, vanzarile au crescut de 2,7 ori. In ceea ce priveste productia, aceasta a atins nivelul record de 172.021 vehicule, din care 146.456 Logan. Impulsionata de cererea comerciala puternica pentru modelul Logan, activitatea de fabricatie a uzinei de la Mioveni a depasit practic volumul cumulat al anilor 2003 si 2004. Cifra de afaceri a Dacia a crescut de mai bine de doua ori fata de cea inregistrata in anul 2004, ajungand la 1,2 miliarde de Euro. Contributia exportului la aceasta cifra a fost de 348 milioane de Euro, cu 300% mai mult fata de anul precedent. Activitatea de piese de schimb a generat o cifra de afaceri de 122 milioane de Euro, ceea ce echivaleaza cu 9,8% din cifra de afaceri totala inregistrata de Dacia. La aceste cifre pot fi adaugate cele corespunzatoare rezultatelor inregistrate de Renault Industrie Roumanie, care gestioneaza activitatea centrului de export CKD Logan, si care se ridica, in 2005, la 131 milioane de Euro. Cifra de afaceri cumulata a Dacia si a Renault Industrie Roumanie a atins 1,320 miliarde de Euro, din care 36% la export (476 milioane de Euro). In 2005, primul an complet de comercializare a modelului Logan, Dacia a inregistrat un rezultat financiar pozitiv. Marja operationala a atins 56,8 milioane de Euro, ceea ce reprezinta 4,73% din cifra de afaceri. Profitul net dupa impozitare a fost de 57 milioane de Euro, echivalent cu 4,75% din cifra de afaceri. 2005 a fost astfel primul an in care Dacia a inregistrat profit, dupa 5 ani de pierderi. Investitiile au totalizat 157 milioane de Euro in 2005. Valoarea cumulata a investitiilor realizate la Dacia de la privatizare se ridica, la data de 31 decembrie 2005, la 630 milioane de Euro. Tinand cont de nivelul pierderilor inregistrate in anii precedenti si de importanta investitiilor realizate, Adunarea Generala a Actionarilor, la propunerea Consiliului de Administratie si in conformitate cu dispozitiile articolului 69 din Legea 31/1990, a decis sa reintregeasca activul net al societatii prin recuperarea pierderilor contabile. Din acest motiv, profitul inregistrat nu poate fi distribuit in alte scopuri, cum ar fi acordarea de dividende. Aceasta politica va fi probabil mentinuta in urmatorii ani. Perspective pentru 2006 Pentru 2006, Dacia prevede productia a ceva mai mult de 200.000 de autovehicule, la care se vor adauga 100.000 de colectii CKD. Capacitatea de productie a uzinei de la Mioveni va fi majorata la 235.000 unitati pe an incepand din luna septembrie 2006. Gama Dacia va fi extinsa prin introducerea unei noi versiuni de motorizare pe benzina, de 107 CP, si a versiunii de caroserie break cu 5 si 7 locuri, care va fi disponibila pe piata romaneasca incepand din luna octombrie. In ceea ce priveste activitatea comerciala, Dacia mizeaza pe un nivel de aproximativ 200.000 de autovehicule vandute in 2006, din care 112.000 in Romania si 88.000 la export. Pe aceasta baza, Dacia prevede pentru 2006 o cifra de afaceri usor superioara nivelului de 1,5 miliarde de Euro. Cifra de afaceri a Renault Industrie Roumanie ar urma sa atinga 373 milioane de euro, in crestere cu 184% fata de 2005. Cumulat, cifra de afaceri din activitatea de export a Dacia si a Renault Industrie Roumanie se va ridica in 2006 la 903 milioane de euro. Dacia isi va continua investitiile, care vor depasi in acest an nivelul de 150 milioane de euro. La aceasta suma se va adauga prima transa din investitia in viitoarea uzina de cutii de viteze, transa in valoare de 28 milioane de euro. In acelasi timp, Dacia va pune un accent important pe dezvoltarea retelei de furnizori din Romania. Obiectivul acestui demers il constituie cresterea ponderii achizitiilor de componente pentru Logan din Romania de la 60%, in prezent, la 80% in 2008. Merita subliniat faptul ca, inca de acum, prin intermediul activitatilor sale proprii precum si prin cele derulate de reteaua sa comerciala si furnizorii sai, Dacia asigura peste 100.000 de locuri de munca in Romania. Dincolo de anul 2006, trebuie sa privim orizontul 2007 in perspectiva intrarii Romaniei in Uniunea Europeana si a consecintelor posibile ale aderarii asupra pietei auto romanesti si a asupra activitatilor derulate de Dacia. Situatia Poloniei, unde dupa intrarea in Uniunea Europeana piata vehiculelor noi a scazut cu 35%, in timp ce vanzarile de vehicule de ocazie au crescut de 25 de ori, trebuie sa ne alerteze. Dacia asteapta deci, din partea guvernului roman, sa ia masuri in genul celor care au fost adoptate de Republica Ceha si de Ungaria, pentru ca Romania sa nu devina pubela de vechituri auto a Europei si pentru a se evita efectele profund negative asupra dezvoltarii industriei auto romanesti.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0811 :: 22.1MB