S90 și V90 oferă cel mai bun nivel de echipare standard din segment, fapt reflectat în deosebi de sistemele de siguranță. Încă de la nivelul de echipare de bază denumit Momentum, pachetul de dotări impune un etalon în materie de siguranță pasivă și activă, precum și de asistare a condusului.
Echiparea Momentum cuprinde:
Ambianța elevată și rafinamentul din habitaclul noilor modele Volvo S90 și V90 este la cele mai înalte cote chiar și în versiunea standard, lista de dotări cuprinzând tapițerie de piele Moritz, scaune Comfort, climatizare automată cu reglaj pe două zone și sistem de control a calitatii aerului Clean Zone Technology. De asemenea, S90 și V90 dispun standard de cea mai nouă generație de sisteme multimedia. Acestea sunt accesate prin intermediul ecranului tactil cu diagonală de 9 inci integrat în centrul planșei de bord. Experiența de condus modernă poate fi completată și cu sistemul Head-Up Display de afișare a informațiilor pe parbriz.
Însă nivelul luxului ajunge la cote supreme prin alegerea echipării Inscription, care pentru suma de 4.200 de Euro cu TVA inclus cuprinde următoarele dotări:
S90 și V90 debutează pe piața din România cu o gamă de motorizări Euro 6, compusă din două propulsoare diesel și două pe benzină, toate cuplate la transmisii automate cu 8 trepte. Versiunea de motorizare diesel D4 de 2 litri dezvoltă 190 CP și 400 Nm. Modelul S90 cu acest propulsor are un preț ce pornește de la 50.105 Euro cu TVA, iar estate-ul V90 costă 52.600 de Euro cu TVA. Acest motor asigură atât pentru S90, cât și pentru V90 un consum mediu de 4,5 l/100 km și emisii CO2 de 118 g/km.
Alternativa diesel mai puternică o reprezintă propulsorul D5 (235 CP, 480 Nm), oferit împreună cu sistemul de tracțiune integrală. S90 D5 AWD costă 55.224 de Euro cu TVA, iar prețul variantei V90 este 57.720 de Euro cu TVA. Astfel echipate, cele două versiuni de caroserie consumă 5,1 l de motorină la 100 km/h și emit 134 g CO2/km. Cei care preferă motorizări pe benzină pot opta pentru propulsoarele T5 (254 CP, 6,6 l/100 km, 153 g CO2/km) sau T6 (320 CP, 5,9 l/100 km, 173 g CO2/km), oferit cu tracțiune integrală.
Gama de motorizări urmează să fie completată cu propulsia hibridă T8 Twin Engine. Aceasta este formată dintr-un motor pe benzină de 2 litri supraalimentat cu turbină și compresor, care lucreză în tandem cu un motor electric. Acest sistem de tip Plug-In Hybrid dezvoltă 400 CP, dar înregistrează un consum mixt de numai 2,1 l/100 km . Totodată, variantele S90 și V90 cu propulsie T8 Twin Engine emit doar 49 g CO2/km și pot rula 42 km în modul electric. Modelele Plug-In Hybrid se disting și prin levierul transmisiei, fiecare exemplar fiind manufacturat din cristal la fabrica de sticlă Orrefors din Suedia.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!