Volvo este una dintre companiile care se preocupa de economia de carburant si de reducerea emisiilor de CO2, mai ales in traficul urban, folosind sistemul Start/stop in cele mai multe dintre modelele lor.
Acum, compania suedeza a devenit una dintre putinele care ofera sistemul Start/Stop in autoturismele echipate cu o cutie de viteze automata. Pentru inceput va fi disponibil pentru motorul cu cinci cilindri, de 2.0 litri, D3 turbo diesel si va reduce consumul de combustibil cu 0,4 l/100 km, iar emisiile de CO2 vor fi mai mici cu 10 g/km. Sistemul Start/stop va fi disponibil de la inceputul lunii septembrie, in modelele S60, V60, V70 si S80 ce folosesc cutie de viteze automata.
"Reducerea continua a emisiilor de CO2 provenite de la motoarele conventionale este o parte importanta a eforturilor noastre spre emisii zero. Este cea mai eficienta modalitate de a reduce emisiile de CO2 pe termen scurt, la intreaga noastra gama de modele" a declarat Vicepresedintele de Cercetare si Dezvoltare Volvo, Peter Mertens.
Sa combini sistemul start / stop cu o transmisie automata este o provocare, pentru ca motorul trebuie sa repornească cand conducatorul auto isi muta piciorul de pe pedala de frana.
Sistemul Start/Stop Volvo foloseste un sistem de franare bazat pe presiune pentru a stabili cand sa activeze sau sa dezactiveze sistemul, care este pre-programat pentru a opri motorul atunci cand masina se opreste complet. In plus, o pompa electrica va mentine presiunea uleiului in cutia de viteze cand motorul este oprit.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!