Filozofia membrilor fondatori a oferit baza pentru
multe alte noi elemente de
Echipa
de cercetare a accidentelor de la Volvo a studiaza accidentele in care
au fost implicate masini Volvo de mai bine de 37 de ani. Echipa asigura
in permanenta cunostinte importante functiei de cercetare si dezvoltare
a Volvo.
Volvo ia in considerare ideea unui viitor in care traficul auto va fi complet sigur. In spiritul acestei viziuni, masinile
vor fi echipate cu sisteme inteligente care nu doar ca vor ajuta la
sporirea vigilentei soferului, dar chiar vor putea prelua controlul
masinii daca soferul nu reactioneaza in timp util pentru a evita un
pericol iminent. Aceste demersuri sunt deja in desfasurare. Cele mai
recente modele Volvo incorporeaza mai multe sisteme de siguranta
avansate care ofera asistenta soferului in aceasta privinta. Acestea
includ sistemul “BLIS”, care avertizeaza soferul asupra obiectelor care
se deplaseaza in asa-numitul “unghi mort” din raza sa vizuala,si
sistemul “Collision Warning with Brake Support” care, pe langa
avertizarile vizuale si sonore, “pregateste” franele pentru a contribui
la evitarea coliziunii cu vehiculul din fata.
“Principala idee a noii nostre filozofii a sigurantei este de a
pozitiona capacitatea umana in centrul muncii noastre de cercetare si
al viitoarei dezvoltari a sistemelor. Obiectivul este acela de a ajuta
soferul sa isi mentina mainile pe volan si privirea pe carosabil”,
explica Ingrid Skogsmo, directorul Volvo Cars Safety Centre, care a
fost numita Femeia Anului 2006 de catre influenta revista Automotive
News.
Sistemul City Safety, care a fost dezvaluit pentru prima data pe
conceptul XC60, la Salonul Auto de la Detroit de anul acesta,
reprezinta inca un pas catre aceasta viziune. Sistemul insusi poate
folosi franele, in anumite situatii, pentru a evita o coliziune, iar
Volvo Cars spera ca utilizarea sa va preveni jumatate din totalul
accidentelor cu coliziune din spate. City Safety este programat sa
apara pe piata in urmatorii doi ani.
Momentele-cheie din cei 80 de ani de siguranta Volvo:
1944 Celula de siguranta (“Safety Cage”)
1944 Parbrizul laminat
1959 Centura de siguranta cu prindere in trei puncte pentru scaunele din fata
1960 Tabloul de bord captusit
1964 Prototip al primului scaun pentru copii orientat contrar sensului de deplasare
1966 Sistemul de franare cu circuit dual
1966 Zonele de deformare
1967 Centurile de siguranta pentru scaunele din spate
1968 Tetiere in scaunele din fata
1969 Centurile de siguranta cu prindere in trei puncte si limitatoare in scaunele din fata
1972 Centurile de siguranta cu prindere in trei puncte si limitatoare in scaunele din spate
1972 Scaunele de siguranta pentru copii, orientate contrar sensului de deplasare
1972 Volvo Experimental Safety Car (VESC)
1973 Coloana de directie deformabila
1974 Barele de protectie cu efect amortizor
1974 Celula de protectie a rezervorului de combustibil
1978 Perna de inaltare pentru copii
1982 Protectia anti-scufundare a autoturismului
1982 Oglinzi retrovizoare cu unghi larg
1984 ABS (Anti-lock Braking System)
1986 Luminile de panica
1986 Centura de siguranta cu prindere in trei puncte in locul central al banchetei din spate
1987 Centurile de siguranta cu pretensionare
1987 Airbag pentru sofer
1990 Perna inaltatoare pentru copii, integrata
1991 SIPS (Sistem de protectie impotriva impacturilor laterale)
1991 Ajustarea automata a inaltimii centurilor de siguranta frontale
1993 Centurile de siguranta cu prindere in trei puncte si limitatoare – standard pe toate scaunele
1994 Primele airbaguri laterale
1997 Sistemul ROPS (Rollover Protection System) la C70 decapotabil
1998 WHIPS (Sistemul de protectie impotriva accidentelor de tip “efect de biciuire” ) – coliziunile din spate
1998 Airbag-ul lateral de tip cortina
2000 Inaugurarea Volvo Cars Safety Centre din Göteborg
2000 Sistemul ISOFIX pentru scaunul copilului
2000 Airbaguri de protectie cu declansare in 2 etape
2000 Sistem de securitate si asistenta la drum Volvo On Call
2001 Volvo Safety Concept Car (SCC)
2002 Sistem active de stabilitate RSC (Roll Stability Control) la Volvo XC90
2002 Sistem ROPS imbunatatit
2002 Bara suplimentara de protectie frontala in Volvo XC90 destinata
cresterii compatibilitatii de siguranta in cazul accidentelor cu
autoturisme mai joase
2002 Crearea primului manechin “insarcinat” (“pregnant crash dummy”)
2003 IDIS (Intelligent Driver Information System) – system de gestiune electronica a informatiilor catre sofer
2003 Structura noua frontala, brevetata Volvo, pentru protectie sporita la coliziuni
2004 BLIS (Blind Spot Information System)
2004 DMIC (Airbag-uri de tip cortina montate in usile laterale) - pentru decapotabile
2004 ACC (Adaptive Cruise Control) – pilot automat adaptiv
2005 Sistem Volvo CoDriver (concept)
2005 Volvo MultiLock (proiect de cercetare)
2005 Sistem de alertare a soferilor obositi (concept)
2006 PCC (Personal Car Communicator) cu senzori de detectare a batailor inimii – telecomanda inteligenta
2006 Faruri Bi-Xenon active
2006 Collision Warning with Brake Support – sistem de avertizare a coliziunii frontale, cu suport la franare
2007 Sistemul City Safety - sistem pentru evitarea coliziunilor la viteze mici (concept)
2007 A doua generatie a sistemului de protectie WHIPS
2007 Structura laterala mai puternica - bare de otel cu diferite grade de rezistenta
2007 Perna inaltatoare pentru copii integrata, cu limitator de forta si doua etape de inaltare
2007 Extinderea airbag-urilor de tip cortina pentru o mai mare siguranta a copilului
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!