No SSO cookie

Volvo celebreaza 80 de ani de siguranta

voteaza
(0/ 0)
Volvo celebreaza 80 de ani de siguranta
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Unele principii nu se schimba niciodata. Si dupa 80 de ani de inovatii in domeniul sigurantei, filozofia exprimata de fondatorii companiei Volvo este mai actuala ca niciodata: “Masinile sunt conduse de catre oameni. De aceea, principiul de baza din spatele a tot ceea ce noi realizam la Volvo este- si trebuie sa ramana- siguranta.” (Assar Gabrielsson si Gustaf Larson)

 
 

1.jpg
Volvo isi va celebra cea de-a 80-a aniversare pe 14 aprilie- la doar o luna dupa premiera mondiala a noilor Volvo V70 si XC70, la Geneva. Ca de obicei, noile modele Volvo vin cu trasaturi imbunatatite privind siguranta. Noile V70 si XC70 sunt echipate cu airbag-uri de tip cortina care, in combinatie cu pernele reglabile pentru copii, limitatoarele centurilor de siguranta adaptate pentru acestia si structura laterala puternica, asigura o protectie eficienta destinata copiilor de diferite inaltimi in cazul coliziunilor laterale. Siguranta copiilor a fost intotdeauna importanta pentru Volvo, care a introdus primul scaun pentru copii orientat contrar sensului de deplasare, inca din anii ‘60.

Filozofia membrilor fondatori a oferit baza pentru multe alte noi elemente de

2.jpg
siguranta de-a lungul timpului. Un exemplu este celula de siguranta (“safety cage”) care a fost introdusa la Volvo PV 444 in 1944, impreuna cu parbrizul laminat, si a reprezentat unul dintre primele elemente de siguranta importante implementate pe autoturismele Volvo. Centura de siguranta cu prindere in trei puncte- cea mai importanta dintre toate inovatiile Volvo-a aparut in 1959. Aceasta este considerata una dintre inventille tehnice care a salvat cele mai multe vieti din istoria omenirii. Sistemul de protectie impotriva impactului lateral (“SIPS”) a fost introdus in 1991 iar sistemul WHIPS, care asigura deplasarea inainte-inapoi a scaunului din fata in cazul coliziunilor din spate, conform miscarii corpului, in 1998. La modelele de azi, zonele de deformare (”crumple zones”), introduse in 1996, au fost imbunatatite prin intermediul a patru bare de otel diferite, menite sa absoarba socul coliziunii.

Echipa de cercetare a accidentelor de la Volvo a studiaza accidentele in care au fost implicate masini Volvo de mai bine de 37 de ani. Echipa asigura in permanenta cunostinte importante functiei de cercetare si dezvoltare a Volvo.

Volvo ia in considerare ideea unui viitor in care traficul auto va fi complet sigur. In spiritul acestei viziuni, masinile vor fi echipate cu sisteme inteligente care nu doar ca vor ajuta la sporirea vigilentei soferului, dar chiar vor putea prelua controlul masinii daca soferul nu reactioneaza in timp util pentru a evita un pericol iminent. Aceste demersuri sunt deja in desfasurare. Cele mai recente modele Volvo incorporeaza mai multe sisteme de siguranta avansate care ofera asistenta soferului in aceasta privinta. Acestea includ sistemul “BLIS”, care avertizeaza soferul asupra obiectelor care se deplaseaza in asa-numitul “unghi mort” din raza sa vizuala,si sistemul “Collision Warning with Brake Support” care, pe langa avertizarile vizuale si sonore, “pregateste” franele pentru a contribui la evitarea coliziunii cu vehiculul din fata.

“Principala idee a noii nostre filozofii a sigurantei este de a pozitiona capacitatea umana in centrul muncii noastre de cercetare si al viitoarei dezvoltari a sistemelor. Obiectivul este acela de a ajuta soferul sa isi mentina mainile pe volan si privirea pe carosabil”, explica Ingrid Skogsmo, directorul Volvo Cars Safety Centre, care a fost numita Femeia Anului 2006 de catre influenta revista Automotive News.

Sistemul City Safety, care a fost dezvaluit pentru prima data pe conceptul XC60, la Salonul Auto de la Detroit de anul acesta, reprezinta inca un pas catre aceasta viziune. Sistemul insusi poate folosi franele, in anumite situatii, pentru a evita o coliziune, iar Volvo Cars spera ca utilizarea sa va preveni jumatate din totalul accidentelor cu coliziune din spate. City Safety este programat sa apara pe piata in urmatorii doi ani.

Momentele-cheie din cei 80 de ani de siguranta Volvo:

1944 Celula de siguranta (“Safety Cage”)
1944 Parbrizul laminat
1959 Centura de siguranta cu prindere in trei puncte pentru scaunele din fata
1960 Tabloul de bord captusit
1964 Prototip al primului scaun pentru copii orientat contrar sensului de deplasare
1966 Sistemul de franare cu circuit dual
1966 Zonele de deformare
1967 Centurile de siguranta pentru scaunele din spate
1968 Tetiere in scaunele din fata
1969 Centurile de siguranta cu prindere in trei puncte si limitatoare in scaunele din fata
1972 Centurile de siguranta cu prindere in trei puncte si limitatoare in scaunele din spate
1972 Scaunele de siguranta pentru copii, orientate contrar sensului de deplasare
1972 Volvo Experimental Safety Car (VESC)
1973 Coloana de directie deformabila
1974 Barele de protectie cu efect amortizor
1974 Celula de protectie a rezervorului de combustibil
1978 Perna de inaltare pentru copii
1982 Protectia anti-scufundare a autoturismului
1982 Oglinzi retrovizoare cu unghi larg
1984 ABS (Anti-lock Braking System)
1986 Luminile de panica
1986 Centura de siguranta cu prindere in trei puncte in locul central al banchetei din spate
1987 Centurile de siguranta cu pretensionare
1987 Airbag pentru sofer
1990 Perna inaltatoare pentru copii, integrata
1991 SIPS (Sistem de protectie impotriva impacturilor laterale)
1991 Ajustarea automata a inaltimii centurilor de siguranta frontale
1993 Centurile de siguranta cu prindere in trei puncte si limitatoare – standard pe toate scaunele
1994 Primele airbaguri laterale
1997 Sistemul ROPS (Rollover Protection System) la C70 decapotabil
1998 WHIPS (Sistemul de protectie impotriva accidentelor de tip “efect de biciuire” ) – coliziunile din spate
1998 Airbag-ul lateral de tip cortina
2000 Inaugurarea Volvo Cars Safety Centre din Göteborg
2000 Sistemul ISOFIX pentru scaunul copilului
2000 Airbaguri de protectie cu declansare in 2 etape
2000 Sistem de securitate si asistenta la drum Volvo On Call
2001 Volvo Safety Concept Car (SCC)
2002 Sistem active de stabilitate RSC (Roll Stability Control) la Volvo XC90
2002 Sistem ROPS imbunatatit
2002 Bara suplimentara de protectie frontala in Volvo XC90 destinata cresterii compatibilitatii de siguranta in cazul accidentelor cu autoturisme mai joase
2002 Crearea primului manechin “insarcinat” (“pregnant crash dummy”)
2003 IDIS (Intelligent Driver Information System) – system de gestiune electronica a informatiilor catre sofer
2003 Structura noua frontala, brevetata Volvo, pentru protectie sporita la coliziuni
2004 BLIS (Blind Spot Information System)
2004 DMIC (Airbag-uri de tip cortina montate in usile laterale) - pentru decapotabile
2004 ACC (Adaptive Cruise Control) – pilot automat adaptiv
2005 Sistem Volvo CoDriver (concept)
2005 Volvo MultiLock (proiect de cercetare)
2005 Sistem de alertare a soferilor obositi (concept)
2006 PCC (Personal Car Communicator) cu senzori de detectare a batailor inimii – telecomanda inteligenta
2006 Faruri Bi-Xenon active
2006 Collision Warning with Brake Support – sistem de avertizare a coliziunii frontale, cu suport la franare
2007 Sistemul City Safety - sistem pentru evitarea coliziunilor la viteze mici (concept)
2007 A doua generatie a sistemului de protectie WHIPS
2007 Structura laterala mai puternica - bare de otel cu diferite grade de rezistenta
2007 Perna inaltatoare pentru copii integrata, cu limitator de forta si doua etape de inaltare
2007 Extinderea airbag-urilor de tip cortina pentru o mai mare siguranta a copilului

3.jpg
4.jpg

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1798 :: 18.67MB