C30 da posesorului posibilitatea- intr-o masura mai mare decat orice
alta masina din clasa sa- personalizarii accentuate a automobilului.
Practic, cei de la Volvo ofera un numar fara precedent de optiuni, de
la motorizari la aspectul interior si exterior, trecand prin siguranta
activa si pasiva a masinii sau prin nivelul de gadgeturi si sisteme de
entertainment.
Gradul de securitate isi face simtita prezenta de la nivelul conceptiei
interiorului masinii, in care soferul se bucura de un mediu adaptat
perfect la nevoile sale. Comenzile cele mai uzitate au fost pozitionate
in cele mai usor accesibile locuri. Vizibilitatea laterala este o
problema rezolvata la C30 pentru ca portierele au fost atent proiectate
pentru a nu incurca vederea
Suplimentar, C30 este utilat cu un sistem de camere montate in oglinzi
(IDIS), care redau imagini cu asa numitul „punct mort” din campul
vizual al soferului. Un alt sistem monitorizeaza permanent conditiile
de trafic, iar daca soferul conduce pe o sosea aglomerata unde are
nevoie de toata atentia, atunci sistemul rejecteaza apelurile de pe
telefonul mobil sau reduce sonorul radioului.
C30 este o masina usor de condus si foarte manevrabila. Tehnologia care
sta la baza constructiei sasiului sau este similara cu cea folosita
pentru mai marele S40. La orice viraj brsuc, masina are un raspuns
prompt si exact, gratie sasiului si suspensiilor spate care permit si
acestora virarea usoara si evitarea cu usurinta a pericolelor.
In cazul in care masina intra in derapaj, dupa o asemenea manevra,
soferul este ajutat de sistemul de Control al Stabilitatii si
Tractiunii (DSTC) sa pastreze C30-ul pe sosea. Oricum, C30 este un
vehicul cu grad mare de stabilitate, gratie latimii sale considerabile
gandita in concordanta cu sistemul de suspensie.
Sistemele de siguranta din interiorul masinii raspund perfect la
solicitarile generate de vitezele superioare la care poate ajunge C30.
Volvo a integrat in interior atat airbaguri clasice si airbaguri cu
deschidere in doua etape, cat si airbaguri-cortina care ofera un plus
de siguranta in cazul impacturilor de orice tip. In cazul unei
coliziuni din spate, C30 isi protejaza pasagerii cu ajutorul sistemului
WHIPS care asigura deplasarea spre inapoi a scaunului din fata, conform
miscarii corpului.
In caroseria C30-ului este integrata o structura de rezistenta care
inconjoara masina longitudinal si transversal. Sub capota si in partea
din spate a masinii se afla doua zone numite „crumple zone” construite
din materiale care pot absorbi prin compresare energia degajata de un
impact puternic.
La nivelul sigurantei personale, C30 beneficiaza de toate optiunile
prezente la fratii sai mai mari. Masina se poate incuia si descuia atat
din interior, cat si din exterior. Soferul poate sti daca cineva
incearca sa patrunda in masina cu ajutorul unei telecomenzi de
dimensiunile unui telefon mobil. Cu ajutorul acestui dispozitiv
posesorul C30-ului poate bloca usile masinii sau aprinde luminile de
pozitie si din interior.
Volvo C30 este o masina completa care ofera standarde de performanta, confort si siguranta fara precedent in clasa sa.
Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.
Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!