No SSO cookie

Volkswagen Passat s-a vândut în peste 13 milioane de exemplare în istoria sa de 3 decenii

voteaza
(0/ 0)
Volkswagen Passat s-a vândut în peste 13 milioane de exemplare în istoria sa de 3 decenii
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Volkswagen a depăşit limita de 13.000.000 de modele Passat produse în 31 de ani de la lansare, Passat fiind prima maşină cu care Volkswagen a inceput "era" tractiunii pe fata, in 1973.

 
 
[poza1s]In Romania s-au vandut peste 7800 de VW Passat. Modelul continua sa detina suprematia in clasa, dovedind continuitatea preferintelor clientilor romani pentru masinile germane. In iulie 1973 Volkswagen a prezentat primul Passat, 31 de ani mai tarziu cifrele de vanzari fiind remarcabile - 13 milioane de unitati, statistic insemnand ca zilnic au fost livrate 1.149 de Passat-uri timp de mai bine de trei decenii (in 2003 cate 3.000 pentru fiecare zi lucratoare). Modelul este un succes de vanzari in Europa, China, Africa de Sud si SUA. In primul an complet pe piata (1974), 133.000 de clienti au ales Passat iar pana in decembrie 1976 se vandusera un milion de unitati. In noiembrie 1980 si-a facut debutul cea de-a doua generatie Passat, care prezenta o noua constructie, era mai mare, mai elegant si mai matur. Passat se desprinsese de Audi 80 si isi urma propriul drum. Pentru a doua generatie Passat, Volkswagen ramasese la modelul de hatchback, insa lansase simultan si noul model break. In 1985, Volkswagen a livrat primul Passat cu catalizator asistat de calculator (avea 90 CP) si a fabricat Passat-ul cu numarul 3.000.000. A fost lansat varful gamei Passat echipat cu un motor in cinci cilindri (136 CP), ce putea dezvolta o viteza de 200 km/h. In primavara lui 1988, Volkswagen a trimis catre distribuitori a treia generatie a modelelor Passat si Passat Estate. Dupa construirea a mai bine de 1,6 milioane de unitati, Volkswagen a prezentat urmatorul model de Passat la mijlocul verii anului 1993. In toamna lui 1993 a fost livrata prima masina Passat de a patra generatie. Cea mai izbitoare caracteristica era inlocuirea partii din fata inchise cu o grila clasica de radiator. Cea de-a cincea generatie Passat a fost lansata in 1996. Caroseria, cu un design complet modificat, era complet galvanizata si extrem de rigida. Doua dintre multele noutati tehnice erau suspensia fata cu patru brate si airbag-urile laterale in dotarea standard. In octombrie 2000 Volkswagen a prezentat modelul Passat actual. Design-ul noii parti frontale a masinii, cu eleganta grila de radiator cromata ca si noul spate - cu spectaculoasele stopuri - au punctat cu claritate calea catre viitor. O revolutie tehnica pentru anul 1993 a fost un motor denumit prescurtat TDI. Era un turbodiesel cu injectie directa care furniza 90 CP si care permitea viteze de pana la 178 km/h. Consumul mediu era de numai 5,3 litri (5,4 litri pentru Variant). In februarie 1996, gama TDI a fost extinsa pentru a include si un motor de 1,9 litri cu 4 cilindri cu o putere de 110 CP. Cea de-a cincea generatie Passat lansata in 1996 a marcat inceputul unei noi ere deoarece, in multe privinte, calitatea, siguranta si confortul atinsesera un nivel asociat anterior clasei urmatoare de automobile. Caroseria, cu un design complet modificat, era complet galvanizata si extrem de rigida. Interiorul, reproiectat, se ridica si el la acest standard. Doua dintre multele noutati tehnice erau suspensia fata cu patru brate si airbag-urile laterale in dotarea standard. Versiunea de baza Passat venea cu un motor nou din aluminiu de 1,6 litri 100 CP. Noul motor V5 cu o capacitate de 2,3 litri si 150 CP (din septembrie 1997) si cel V6 cu 193 CP ofereau alternative interesante. Modelul Variant si-a facut prima aparitie la Salonul Auto International de la Geneva, in martie 1997. Peste cateva luni echiparea si gama de motoare au fost imbunatatite. Spre exemplu, in 1998 au fost lansate primul motor TDI cu tehnologie pompa-injector (115 CP) si motorul V6 TDI cu 150 CP. Din septembrie 1999, sistemul ESP a devenit echipare standard pentru toate modelele Passat (Germania). In octombrie 2000 Volkswagen a prezentat modelul Passat actual. Design-ul noii parti frontale a masinii, cu eleganta grila de radiator cromata ca si noul spate - cu spectaculoasele stopuri – au punctat cu claritate calea catre viitor. Calitatea caroseriei stabileste noi standarde pentru clasa mijlocie. In plus fata de airbagurile frontale si laterale, sunt disponibile optional si airbaguri pentru cap. Ca multe alte detalii, climatizarea a devenit parte a echipamentului standard. Modelele Passat W8 de 275 CP si Passat Estate W8 se bucura de un statut special, exclusiv. Modelele de top lansate in iunie 2001 (viteza maxima 250 km/h, tractiune integrala 4MOTION) reprezinta o alta caracteristica specifica marcii. In sectorul motoarelor de volum, un nou propulsor cu patru cilindri de 2,0 litri si 130 CP a urmat in decembrie 2001. In martie 2003 a fost lansat un nou V6 TDI de 180 CP. In mai, un alt motor V6 a fost adaugat programului TDI pentru Passat. El dezvolta o putere de 163 CP si, ca si mai puternicul V6, indeplineste cu strictete standardele EU4 relativ la emisiile poluante. La 13 mai 2003 a fost construit la uzina din Emden Volkswagen Passat cu numarul 12.000.000. Si lucrurile nu se opresc aici. In fiecare zi, la uzinele din Emden, Zwickau, Shanghai (China) si Anchieta (Brazilia) sunt produse cca. 3.000 de unitati. Numai in anul 2003 au fost produse peste 727.000 de automobile din tipurile berlina si variant – un an record pentru Passat. Cele mai puternice piete din Europa sunt Germania, Italia, Franta si Marea Britanie. Peste ocean, China si SUA se numara printre pietele majore. In toamna anului 2003 a urmat o noua inovatie in materie de motoare – Passat 2,0 TDI 136 CP cu filtru de particule. In acelasi an, modelul vandut in milioane de exemplare a devenit inca si mai elegant. Printre alte componente prezentate pentru prima oara la modelul Phaeton, Passat primeste noi oglinzi retrovizoare exterioare cu semnalizatoare integrate. In 2004, versiunile TDI ale Passat sunt deosebit de populare. In Germania, de pilda, numarul 1 este modelul 1,9 TDI, in acelasi timp sportiv si economic, ce dezvolta o putere de 130 CP (cca. 50% din total). Acesta este urmat indeaproape de mai micul 1,9 TDI cu 100 CP. Puternicul 2,0 TDI 136 CP cu filtru de particule s-a stabilit pe locul 3 printre modelele TDI. In prima jumatate a anului 2004, 40% dintre toate comenzile pentru Passat au fost pentru versiunea de baza. Si asta din motive solide, fiindca acesta prezinta o impresionanta gama de dotari in echiparea standard, inclusiv airbaguri frontale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale, ESP si climatizare. Doua treimi dintre clientii lui Passat comanda in plus si pachetul de echipare “Business”, special configurat pentru conducere frecventa si oameni de afaceri. Acesta include o instalatie pentru telefon de automobil cu sistem hands-free, un sistem radio, cruise control, scaune incalzite, faruri de ceata si senzori de ploaie. Astazi, fiecare al treilea Passat este echipat si cu un sistem de navigatie. Disponibilitatea acestor echipamente tipice fac din Passat un automobil adaptat spiritului timpului sau. Cele mai apreciate masini ale oricarei perioade sunt in acelasi timp o reflectare a prezentului si o directie catre viitor. Care, din punct de vedere al lui Passat produs pana acum in 13 milioane de exemplare, ar trebui sa fie cat se poate de fascinant.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1918 :: 17.83MB