No SSO cookie

Volkswagen intra în istoria Dakar-ului

voteaza
(0/ 0)
Volkswagen intra în istoria Dakar-ului
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

La 25 de ani după ce a devenit primul constructor german care câştiga Raliul Dakar, Volkswagen scrie un nou capitol de istorie în cartea de aur a bătăliei deşertului. Condus de perechea formată din Jutta Kleinschmidt şi Fabrizia Pons, noul Volkswagen Race-Touareg devine primul model cu motor diesel care urcă pe podiumul clasamentului general în cea mai dură competiţie desfăşurată în Sahara.

 
 
[poza1s]Cu patru victorii de etapă la activ şi patru zile în care s-a aflat la conducere, Volkswagen a demonstrat calităţile şi performanţele motorului TDI creat în uzina de la Wolfsburg. Clasaţi pe poziţia a cincea, Bruno Saby şi Michel Perin au completat rezultatul excelent obţinut de primul constructor european, în timp ce americanul Robby Gordon secondat de Dirk von Zitzewitz a terminat clasicul african de aproape 9.000 kilometri pe locul 12. “Mă bucur pentru această performanţă istorică obţinută de Volkswagen şi mă declar satisfăcut de rezultatul echipei conduse de Kris Nissen”, a declarat profesorul Wilfried Bockelmann, membru în Comitetul Director al Volkswagen, prezent la festivitatea de sosire din capitala senegaleză Dakar. [poza2s]“Până acum ne-am respectat în totalitate obiectivul, terminarea cursei din 2004 fiind urmată de obţinerea unui podium în 2005. Acest lucru a fost posibil datorită evoluţiei excelente reuşite de Jutta Kleinschmidt, la care se adaugă locul cinci semnat de Bruno Saby. La un an după debut, Volkswagen Race-Touareg s-a dovedit nu doar o maşină fiabilă şi rapidă ci şi una capabilă de victorie. Scratch-urile obţinute şi fotoliul de lider deţinut în primele zile sunt dovada cea mai bună pentru susţinerea acestei afirmaţii. Perfecţionarea sistematică a motorului cu cinci clindri TDI şi progresul înregistrat în dezvoltarea maşinii au fost evidenţate într-o manieră impresionantă de întreaga echipă.” În lupta celor 12 prototipuri aliniate de echipele de uzină, la care s-au adăugat numeroase maşini foarte bine pregătite, Volkswagen a reuşit câteva performanţe de excepţie semnate de echipajele oficiale Robby Gordon / Dirk von Zitzewitz, Juha Kankkunen / Juha Piironen, Jutta Kleinschmidt / Fabrizia Pons şi Bruno Saby / Michel Périn. Încă din cea de-a treia specială africană, derulată în 5 ianuarie, Jutta Kleinschmidt şi Fabrizia Pons au urcat pe locul trei în clasamentul general. Învingătoarea ediţiei 2001 a Dakarului şi-a consolidat această poziţie de la o zi la alta, înregistrând printre altele o victorie de etapă în 11 ianuarie, la aceasta adăugându-se alte două clasări pe locul trei. [poza3s]Timp de 12 zile, până la urcarea pe podiumul de sosire, cele două amazoane şi-au apărat cu succes poziţia de pe podium, realizând o performanţă în premieră pentru modelul VW Race-Touareg. Aflată pentru a patra oară pe podiumul Dakar-ului, Jutta Kleinschmidt devine cea mai titrată reprezentantă a sexului frumos din întreaga istorie a competiţiei africane. Câştigător al specialei inaugurală din Barcelona, Robby Gordon a reuşit un debut în fanfară, americanul păstrând şefia clasamentului general timp de două zile. Graţie unui al doilea scratch obţinut în ziua a patra, californianul avea să revină pe primul loc în dauna scoţianului Colin McRae. În Africa, neofitul din Dakar a fost victima unei denivelări în etapa numărul şase, când suita de tonouri a fost plătită cu un tribut de aproape opt ore. Aruncat pe locul 101 al clasamentului general, americanul secondat de Dirk von Zitzewitz nu şi-a pierdut deloc motivaţia şi a revenit pe locul 12 în clasamentul final, deşi a trebuit nu de puţine ori să-şi ajute colegii de echipă în timpul probelor speciale. Bruno Saby, câştigătorul ediţiei din 1993, s-a instalat la conducerea raliului în timpul celei de-a şasea etape, desfăşurate între Smara şi Zouerat, în Mauritania. Avariile suferite în urma unei sărituri terminate cu o aterizarei violentă l-au retrogradat pe francez pe locul zece. Secondat de Michel Perin, Saby a revenit pas cu pas şi a reuşit să încheie bătălia pe poziţia a cincea. Tandemul celor doi şi-a subliniat valoarea terminând etapele 14 şi 15 pe locul secund, după care a semnat cel mai bun timp în ultima zi. Cvadruplul campion mondial de raliuri Juha Kankkunen se afla pe locul şase înainte de avarierea suspensiei în etapa maraton dintre Zouerat şi Tichit. Aruncat pe locul 50, finlandezul avea să revină în poziţia 39 după numai două speciale. Din păcate, un tonou survenit pe proba a zecea a pus punct evoluţiei sale, echipa Volkswagen trebuind să retragă maşină din cauza lipsei de timp pentru efectuarea reparaţiilor. Podiumul reuşit la finalul celui mai dificil raliu din Sahara este o reuşită incontestabilă pentru maşina care abia a împlinit un an de la debutul pe scena competiţională. De-a lungul celor cinci raliuri disputate (în care intră două ediţii ale dakarului), Volkswagen Race-Touareg - sau prototipul cu motor diesel - şi-a trecut în cont 11 victorii de etapă şi s-a aflat la conducerea clasamentului general timp de opt zile. Clasament general final 1. Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret Mitsubishi Pajero Evolution 52h 31m 39s 2. Luc Alphand / Gilles Picard Mitsubishi Pajero Evolution 52h 58m 53s 3. Jutta Kleinschmidt / Fabrizia Pons Volkswagen Touareg 55h 53m 39s 4. Giniel de Villiers / Jean-Marie Lurquin Nissan Pick-Up 56h 34m 15s 5. Bruno Saby / Michel Perin Volkswagen Touareg 61h 15m 53s 6. Joan Roma / Henri Magne Mitsubishi Pajero 61h 51m 16s 7. Carlos Sousa / Thierry Delli-Zotti Nissan Pick-Up 62h 34m 08s 8. Thierry Magnaldi / Jean-Paul Forthomme Honda Buggy 63h 35m 23s

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2127 :: 19.25MB