No SSO cookie

Volkswagen CrossGolf la salonul de la Paris

voteaza
(0/ 0)
Volkswagen CrossGolf la salonul de la Paris
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

CrossGolf imbina universul SUV cu cel MPV - Caroserie cu design in stilul odelelor SUV compacte - Interior care are la baza conceptia lui Golf Plus, oferind o excelenta versatilitate si culori proaspete.

 
 

1.jpg
Volkswagen a sarbatorit premiera mondiala a unei noi versiuni din seria Golf, ce a fost lansata la Salonul de la Paris: CrossGolf. Acesta imbina potentialul si polivalenta unui SUV compact cu versatilitatea si spiritul practic al unui monovolum familial, rezultand un model nou, de tip crossover. Ca si fratele sau mai mic – apreciatul CrossPolo – noul CrossGolf a fost proiectat ca un produs cu propria personalitate in ceea ce priveste rafinamentul si ambianta celor mai deosebite automobile Volkswagen.

Pozitionare pe piata. SUV inseamna “Sport Utility Vehicle”, sugerand o abordare semnificativ mai civilizata, diferita de specificul vehiculelor tot-teren “dure”. Referitor la partea tehnica, CrossGolf impartaseste caracterul polivalent al acestui gen de vehicul. Aproximativ 480.000 de modele SUV compacte s-au vandut in 2005 in Europa. MPV inseamna “Multi Purpose Vehicle” si termenul se refera la caroseriile de tip monovolum. Cu interiorul sau modulabil si generos dimensionat, CrossGolf se conformeaza si cerintor din acest segment. In 2005, in Europa, s-au vandut doar cu putin sub 1,4 milioane de monovolume compacte. In acelasi timp SUV si MPV, noul CrossGolf este pozitionat perfect intre acesti doi poli. In momentul de fata, nu are un concurent direct, tinand cont de criteriile de clasa, pozitionare si conceptie.

2.jpg
Versiunea CrossGolf cu tractiune pe rotile din fata se bazeaza pe modelul Golf Plus Sportline. De aceea CrossGolf pune la dispozitie detalii practice precum scaunele din spate rabatabile si culisante, masute rabatabile pe spatarele scaunelor din fata, pozitie de sedere inalta si patru portiere largi, plus accesul la portbagaj printr-un hayon. Pe dinafara, noul model propune un stil specific clasei SUV. Dotarile care personalizeaza modelul CrossGolf sunt bandourile laterale de protectie, scuturile din fata si din spate cu design specific, garda la sol marita cu 20 mm fata de Golf Plus, jantele din aliaj usor cu diametrul de 17” si multe altele. Pentru lansarea pe piata europeana, care va avea loc in noiembrie, Volkswagen a pregatit doua motorizari cu benzina (1.6 si 1.4 TSI) si doua propulsoare turbodiesel (1.9 TDI si 2.0 TDI). Acestea furnizeaza puteri intre 75 kW(102 CP) si 103 kW(140 kW). Asemenea tuturor modelelor Golf, noul CrossGolf va beneficia de sistem ESP (care include o functie de contra-bracare si una de asistare a stabilitatii pentru remorca), ABS, impreuna cu dispozitiv de asistare a franarii de urgenta, plus sase airbag-uri oferite in dotarea standard. De asemenea este propus standard sistemul de aer conditionat “Climatic”.

In privinta aspectului exterior, numeroase modificari il disting pe CrossGolf de cunoscutul Golf Plus. Atrag atentia, din acest punct de vedere, culoarea personalizata “Ice Silver”, noile scuturi din fata si din spate, bandourile de protectie a caroseriei, la care se alatura elemente rafinate din fibra de carbon cu nuanta “Anthracite Satin Effect”. Pragurile, pasajele rotilor, ramele portierelor si scuturile sunt finisate astfel.
Sectiunea frontala. Elementele fin stilate pentru protectia caroseriei, prizele de aer inferioare pentru racirea radiatorului si proiectoarele de ceata integrate sunt, de asemenea, dotari standard. Zona centrala a spolierului a fost proiectata in stilul unui scut ce se prelungeste sub caroserie si are o nuanta metalica. Conturul sau in forma de “V” este continuat de nervurile aflate pe capota motorului.

Sectiunea posterioara. La fel de atragator pentru privire se prezinta si scutul din spate, unde se observa din nou elementul de design intalnit la zona centrala a spoilerului din fata. Acest gen de scut pentru zona de sub caroserie este des folosit in domeniul SUV-urilor si, la CrossGolf, domina partea din spate cu latimea sa considerabila. Ca efect vizual, scutul inferior cu aspect metalic subliniaza sugestia de putere si soliditate a lui CrossGolf.

3.jpg
Sectiunea laterala. Barele de amarare de pe pavilion sunt finisate in nuanta “Brillant Chrome”. In termeni de design, jantele din aliaj usor de 17” sunt in genul celor folosite pentru CrossPolo. Pe langa aceste elemente in culori clare, se remarca un contrast puternic cu componentele lterale de protectie, acesta conferind siluetei lui CrossGolf caracterul sau unic. Pasajele rotilor sunt protejate cu elemente al caror design se inspira dupa al deja apreciatului CrossPolo. Elementele de protectie, eficiente cand automobilul lasa in urma drumurile asfaltate, acopera incepand de la pasajele rotilor, sectiunile laterale ale spoilerelor, pana la praguri si portiunile inferioare ale portierelor. Rezulta un efect vizual de robustete, pentru ca intreaga zona inferioara a automobilului capata un aspect unitar. Elementele de protectie sunt ranforate si sunt realmente eficiente impotriva zgarieturilor sau micilor deformari care se pot produce intr-un trafic urban aglomerat sau intr-o parcare in care spatiul pentru deschiderea portierelor este ingust.

Ca si pe dinafara, pe dinauntru CrossGolf mizeaza pe un stil contrastant. Finisarea interioara a fost special studiata pentru noul model. Aceasta include materiale cu nuante noi pentru scaune, panourile de portiere si plansa de bord.

Scaune. Tapiteriile si cotierele au o structura evidenta, gen “napolitana”, in plus culorile lor contrasteaza cu zonele laterale ale sezutului si spatarului. Pe partea din spate a scaunelor soferului si pasagerului se afla masute rabatabile si buzunare de depozitare. Cate un compartiment practic se afla sub fiecare din cele doua scaune sport (configuratie standard) din fata. Finisarea panourilor de portiera se asorteaza cu tapiteria. De fapt, intreaga cromatica interioara se orienteaza dupa nuantele folosite la tapiteria scaunelor.

Post de conducere. La CrosGolf se fac remarcate, de asemenea, elmentele cu aspect metalic-argintiu de pe plansa de bord. Spre deosebire de cazul lui Golf Plus, toate cele opt guri de ventilatie au rame in nuanta “Ice Silver Metallic”. Tot din dotarea standard a habitaclului fac parte volanul cu trei spite si schimbatorul de viteze imbracate in piele, un selector de viteze cu design special (nu si pentru versiunile DSG), multe compartimente utile, un logo CrossGolf prezent pe panourile portierelor, pedalele finisate cu aluminiu si presurile al caror contur are o nuanta verde contrastanta.

Dimensiuni interioare. Ca si versiunea de baza a seriei Golf Plus, interiorul lui CrossGolf propune un inalt grad de versatilitate si o conceptie ergonomica bine studiata. In zona din fata, conducatorul si pasagerul au conditii de sedere foarte placute. Plansa de bord situata relativ sus si nivelul poztiei de sedere, de asemenea, ridicat cu 7,5 cm fata de cazul berlinelor Golf (respectiv 8,5 cm, pentru locurile din spate), creeaza o senzatie de spatiu similara cu aceea oferita de SUV-urile compacte. La aceasta impresie contribuie si inaltimea interioara mare, de 100,7 cm (97,6 cm, in spate). Dincolo de aceasta, CrossGolf ofera un spatiu larg pentru picioare, atat la locurile din fata, cat si la cele din spate. Asta nu este tot. In functie de rabatarea sectiunilor de spatar ale locurilor din spate, sau de culisarea longitudinala a acestora, volumul util al portbagajului poate fi modulat. Culisarea permite variatia intre un minimum de 395 litri si un maximum de 505 litri. Rabatarea duce pana la obtinerea unui volum total de 1.450 litri. Si podeaua portbgajului este reglabila, fiind disponobile doua pozitii, pe verticala.

Volkswagen va oferi pentru CrossGolf doua motorizari alimentate cu benzina si doua propulsoare turbodiesel. Versiunea de baza a ofertei de motoare cu benzina dezvolta 75 kW (102 CP), in timp ce modelul TDI de baza dispune de 77kW (105 CP). Versiunile de varf 1.4 TSI si 2.0 TDI furnizeaza fiecare cate 103 kW (140 CP). Motorizarea supraalimentata 1.4 TSI merita o atentie deosebita. Multumita sistemului de supraalimentare dotat atat cu compresor mecanic, cat si cu turbocompresor, motorul ofera o cracteristica de cuplu excelenta si poate atinge rapid turatii ridicate. Pe langa aceasta, motorul 1.4 TSI este economic. Cele doua motorizari TDI sunt echipate cu filtre de particule. Motorizarile TSI si TDI pot fi cuplate (optional) cu cutie de viteze automata DSG.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2110 :: 22.17MB