No SSO cookie

Versiunea GPL a Dacia Sandero a revigorat piata masinilor de acest tip din Franta

voteaza
(0/ 0)
Versiunea GPL a Dacia Sandero a revigorat piata masinilor de acest tip din Franta
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Modelul Sandero produs de Dacia, in varianta pe GPL, a inregistrat un succes important in Franta de la lansarea sa anul trecut, iar la finalul lunii noiembrie vanzarile depasisera 14.000 de unitati, respectiv 35% din totalul de autovehicule Sandero vandute, relateaza Les Echos.

 
 
Piata masinilor pe gaz de petrol lichefiat (GPL), aflata in impas in ultimii zece ani in Franta, ar putea fi revitalizata de noile masini de mici dimensiuni, noteaza publicatia franceza.

Inmatricularile noi au depasit 24.000 de unitati anul trecut, din totalul de 2,2 milioane masini, un prag care nu mai fusese atins in ultimii zece ani. Rezultatul este surprinzator mai ales din cauza factorilor ce limiteaza sectorul GPL, deoarece constructorii nu dau prea des informatii despre ofertele pe care le au in acest domeniu.

Nici din punct de vedere financiar, alegerea unui model pe GPL nu este foarte avantajoasa in Franta, deoarece costul scazut al carburantului este contrabalansat de consumul mai mare cu 20% decat in cazul benzinei. Totodata, in Franta mai putin de o benzinarie din sase este echipata cu GPL.

In pofida acestor riscuri, versiunea GPL a Sandero si-a gasit multi cumparatori, mai ales intre cei cu buget limitat. Versiunea pe GPL a fost comercializata la un pret doar putin mai mare decat cel al versiunii pe benzina si a beneficiat de o prima ecologica de 2.000 euro, astfel ca pretul unui Sandero a inceput de la 7.000 euro. La modelele mai mari, precum Logan, oferta pe GPL nu a suscitat acelasi interes.

In 2010 ar putea din vandute intre 50.000 si 60.000 de masini pe GPL, insa nu ar reprezenta decat 2-3% din totalul pietei auto din Franta, mult sub nivelul de 10% inregistrat in Italia sau alte tari.

Totusi, din 2012, odata cu lansarea de masini electrice la pret competitiv, mai ales de catre Renault-Nissan, acestea ar urma sa faca o concurenta neloiala acestui segment, deoarece prima ecologica ar urma sa fie de 5.000 euro pentru masinile electrice, conchide Les Echos.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1588 :: 17.79MB