Este evident ca tarile din Europa de Est (UE 12) ca Romania sunt interesate de liberalizarea imediata a pietei.
Cu toate acestea, in ciuda declaratiilor privind liberalizarea completa a cabotajului (cabotajul fiind inventat in UE 15), in prezent tarile din Europa de Vest (UE 15) incearca sa ridice bariere impotriva cabotajului, in principal pentru tarile est-europene, fapt determinat de teama de concurenta din aceste tari.
In acest context, UNTRR sustine intentia Comisiei Europene de a deschide in continuare piata cabotajului in UE, si alaturi de alte asociatii profesionale din UE 12 (Polonia, Ungaria, Lituania), sprijinim pachetul politic nr. 1 propus de Comisia Europeana - Deschiderea cabotajului fara extensie de timp.
In acelasi timp, UNTRR impartaseste pozitia Ministerului Transporturilor din Polonia si a asociatiei profesionale a transportatorilor rutieri polonezi, pozitie sustinuta si de grupul Visegrad[1] - potrivit careia deciziile privind sectorul transporturilor rutiere trebuie luate intr-o maniera corect fundamentata, respectand procedurile legale si succesiunea normala a lucrarilor Comisiei Europene. Pentru a lua decizii corecte asupra modificarii regulilor aplicabile cabotajului in viitor, este necesar ca mai intai Comisia Europeana sa-si prezinte raportul asupra stadiului pietei de transport rutier din UE conform precizarilor Articolului 17 paragraful 3 al Regulamentului 1072/2009.
UNTRR si asociatiile profesionale din UE 12 sustin liberalizarea cabotajului in UE si eliminarea barierelor neoprotectioniste ridicate de UE 15.
Pe site-ul www.untrr.ro la sectiunea Cabotaj puteti consulta:
- Pozitia UNTRR privind cabotajul, in contextul viitoarei revizuiri a Regulamentului UE 1072/2009 privind accesul la piata transportului rutier de marfuri
- Nota de informare a delegatiei Poloneze, in numele Grupului Visegrad, asupra accesului la piata transportului rutier de marfuri - tratata la punctul „Alte probleme” la intalnirea Consiliului de Transport, Telecomunicatii si Energie pe 11 martie 2013
- Pozitia MKFE - Ungaria privind cabotajul, 30.11.2012
- Documentele de pozitie ale asociatiilor profesionale din UE 15: TLN Olanda, Nordic Logistics Association, FNTR Franta, BGL Germania, ITD Danemarca.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!