No SSO cookie

Trecerea de la sofer la pilot(1)

voteaza
(0/ 0)
Trecerea de la sofer la pilot(1)
Noutati-auto · · 3 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Subaru Impreza WRX STI, masina ce are nevoie de mai mult decat un sofer bun

 
 
In perioada verii masini.ro a demarat o campanie prin care doi dintre cei ce au consultat site-ul pentru a cumpara o masina noua vor participa la un curs de pilotaj. Pentru a sustine acest curs masini.ro va pune la dispozitie cele mai potrivite instrumente: pe maestrul al Sportului la Automobilism Eugen Ionescu Cristea, si un Subaru Impreza WRX STI. Si pentru a intelege ceea ce puteti simti la volanul acestei masini iata si cateva impresii lasate in urma unui scurt drive-test: "Prima impresie lasata de un Subaru Imprezza WRX STI vazut live e ceva de genul: "asta e? doar atit?". Pentru ca vii cu mintea setata de tot felul de informatii adunate din diverse surse, care iti creeaza o asteptare speciala: o masina care trebuie sa "respire" putere, sa "dea bine", sa te "dea pe spate"... Ei bine, nu. La capitolul design Imprezza WRX STI se poate mindri mai degraba cu o bine cautata sobrietate, impletita cu rigorile functionalitatii (ma refer in primul rind la priza pentru turbina, definitorie, practic, pentru acest model). Linii suple, proportii naturale, si bineinteles tusa de sportivitate data de jenti, spoiler si imensul eleron spate. In afara de asta, nimic special. O masina sport. Foarte sport. Inauntru insa: stupoare! Intri intr-o alta masina, totul se schimba: confort, asteptari, stare de spirit. Pe dinauntru, Subaru Impreza WRX STI este o masina in primul rind (da!) confortabila, si va spune asta unul care a stat in spate, cu centura pusa, la 200 km/h. Nici o urma de disconfort, oboseala sau claustrofobie. Scaunele de tip sport din fata, volanul special si schimbatorul avind curse foarte scurte intregesc imaginea de confort (sau cel putin tipul de confort pe care unul ca mine il asteapta de la o masina). Apropo, la 265 de cai putere, aerul conditionat pornit nici macar nu se pune (aceasta fraza este pentru cei care au avut experiente traumatizante cu masini sub 1.3 litri dotate cu aer conditionat, aer conditionat care trebuie oprit inainte de semafor ca poate nu mai porneste masina dupa...). Spatiu suficient in fata, reglaje pentru scaune si volan, totul foarte "scurt", foarte repede pus la lucru, pentru ca scopul principal al acestei masini, este sa mergi cu ea, oricit de mare ar fi confortul chiar si atunci cind stai pe loc. O senzatie speciala este data de eleronul extrem de pronuntat din spate, care, "prins" cu coada ochiului din cind in cind iti da senzatia ca este cineva pe urmele tale tot timpul. Nu ca ai avea nevoie de astfel de impulsuri pentru a calca un Subaru Impreza WRX STI... Si pentru ca a venit vorba de calcat masina, ei bine, surpriza monumentala vine in momentul in care folosesti aceasta masina pentru ceea ce ea a fost creata, adica pentru rulat, mers pe sosea... Pina acum am vorbit doar despre design si confort. Ceea ce defineste insa in mod aproape exclusiv aceasta masina este motorul, sau mai bine spus, tot ansamblul fortei motrice care o propulseaza: motor, cutie de viteze, tractiune. Toate intr-o armonie impecabila: un motor de 2 litri, cuplat la o cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte, totul sustinut de o tractiune 4x4. Ambreiaj foarte scurt, cursa mica, pentru a permite o schimbare rapida a vitezelor. Intreg ansamblul da o senzatie cu totul speciala: control absolut. In momentul in care pornesti, simti realmente puterea de sub capota si daca esti atent, auzi cum zumzaie cei 265 de cai putere (scuze, fraza asta trebuia sa iasa la auto-cenzura, dar nu m-am putut abtine). Acest control este si partea cea mai periculoasa, cea mai taioasa a masinii. Este un control cu doua taisuri. O statistica destul de trista ne spune ca din toate modelele Subaru Imprezza vindute, circa 50% se intorc in service in primele 6 luni, in urma unor accidente provocate de prea tinerii sau prea putin experimentatii lor soferi. Subaru Impreza este o masina care isi selecteaza soferul. Acesta trebuie in primul rind sa fie prudent. Ca si un campion de kick-boxing sau karate care nu se apuca de show-off in mijlocul strazii.Satisfactiile oferite de condusul unui Subaru sint intr-o relatie directa cu soferul, nu cu anturajul. Daca incerci sa iti arati muschii-putere prietenilor cu aceasta masina, s-ar putea ca ea sa te tradeze. De exemplu: directia, ca toate directiile 4x4, are o usoara inertie, care la inceput pare suparatoare, dar care de fapt are un rol aproape preventiv: daca intr-un viraj ai incerca o smucitura brusca pentru un scirtiit de pneuri si adrenalina, ei bine, n-o sa-ti iasa. Masina reactiioneaza cu oarecare intirziere, fortindu-te pur si simplu sa conduci prudent. Cel mai clar se vede la atacarea virajelor, unde o abordare cu "o secunda inainte" este esentiala. Un alt aspect care arata ce zace intr-o Imprezza este dat de felul in care o turezi, de tinuta de drum. Pina la limita celor 4000 de ture de la care turbina isi intra in rol, avem de-a face cu un motor obisnuit de doi litri. Ai putere, ai demaraj, te misti fara probleme. Ce se intimpla insa de la 4000 de ture in sus, este greu de povestit. Daca nu esti prevenit risti sa te sperii de-a binelea. O succesiune normala: plecare de pe loc, viteza a doua (2500 de ture) si schimbare cu "zvic" intr-a treia (unde risti sa depasesti 4000 de ture) te poate arunca pur si simplu in scaun si sa te tina secunde bune acolo. Cuplul acestei masini peste 4000 de ture este neobisnuit. O pornire ca la curse, cu motorul tinut la 4000 de ture, debraiat si schimbat instant intr-a doua, te arunca la 100 de kilometri pe ora in 5-6 secunde. Si te tine acolo mult mai mult. Tot de tinuta de drum tine si utilizarea corecta a vitezelor a cincea si a sasea. Alte masini sport au doar 5 viteze, dintre care ultima, mai "lunga". Practic, intre 150 si 220 kilometri pe ora mergi in aceeasi viteza, a cincea, reprizele fiind destul de lente. Nu la Subaru Imprezza. Am incercat sa mergem cu viteza a sasea la 40 de km/h si 1500 de ture. Nici o problema. Am incercat si reprize solide jucindu-ne cu acul kilometrajului intre 140 si 180 de km/h. nici o problema din nou. Fie ca accelerezi de la 60 la 80 km/h, fie ca o faci de la 160 la 180 km/h, masina se comporta la fel, iar spatiul de manevra dat de treapta de viteza in sus este bine venit pentru amatorii de senzatii tari. Si scurte. Pentru ca, asa cum am mai spus, desi adresata unui segment de virsta intre 20 si 30 de ani, aceasta masina isi cauta un sofer prudent. Daca nu aveti aceasta calitate, va garantez ca nu va veti putea intelege cu ea. Asa cum imi spunea un amic la o receptie pe teme auto, aratindu-mi citeva hostess care ne faceau - in ciuda unor vagi umbre de auto-control - sa tinem gurile cascate si bine umezite: astea-s pentru premianti, tati! Am avut la dispozitie mai putin de o ora pentru a putea sa ma obisnuiesc cu un Subaru Imprezza. Instructorul mi-a spus insa: daca-i avea masina asta 2 zile, abia atunci ai putea s-o inveti cum trebuie. Si dupa aceea, n-ai mai da-o pentru nici o alta "jucarie" pe 4 roti. Inclin sa-i dau dreptate." [poza1] Pentru a afla mai multe despre tombola accesati link-ul urmator

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (3)

scris de Anonim

De fapt intrebarea a fost pusa acum 1 An, 1 Luna, 2 Zile, 13 Ore, 41 Minute. Romania, TE IUBESC! :lol:

scris de Anonim

Sunteti de tot hazul. A pus omul o intrebare in urma cu 4 luni, 3 zile, 10 ore, 4 minute si nu s-a obosit imeni sa-i raspunda. Sau e un sait pus pe automat?

scris de Anonim

cum fac sa devin pilot?sau sa imi iau brevet de pilot? conduc de mult, e pasiunea mea si vreau sa fac performanata dn asta. cn stie pls help :)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1415 :: 17.77MB