Dupa recall-urle istorice din 2009 si 2010, in urma faimoasei probleme a pedalei de acceleratie care se bloca, Toyota se loveste inca o data de iminenta unui recall masiv, care privste de aceasta data nu mai putin de 7,43 milioane unitati.
Noul motiv este o defectiune a sistemului de actionare a geamului electric, care poate sa nu mai functioneze, sau sa scoata diferite zgomote ciudate in timpul actionarii. Folosirea unui lubrificant din comert, in locul celui special, pe baza de fluor, folosit de fabricant, poate duce la topirea intrerupatorului si aparitia fumului in habitaclu. 14 modele diferite sunt, sau pot fi compromise din aceasta cauza.
Potrivit purtatorului de cuvant al companiei Toyota, Joichi Tachikawa, recal-ul include 2,47 milioane de vehicule de pe piata din SUA, printre care Camry, RAV4 si Corolla, 1,4 milioane in China si 1,39 milioane in Europa, printre care se afla Auris si Yaris. O lista detaliata a modelelor aferente recall-ului din SUA se afla la finele articolului.
Pana la data prezentei nu s-au inregistrat accidente sau raniri cauzate de defectiunea respectiva.
Interventia din urma recall-ului consta in: inspectia auto, dezasamblarea sistemului si aplicarea lubrificantului special pe baza de fluor. Intreaga operatiune este gratuita pentru proprietarii vehiculelor. Recall-ul se va initia la finele lunii octombrie, iar interventia va dupa aproximativ o ora pentru fiecare vehicul, in functie de posibilitatile fiecarui dealership.
Iata lista modelelor afectate din SUA si numarul aproximativ de unitati. lsita edificatoare pentru cei care detin modele similare si in Europa:
• 2007-2008 Yaris (110.300)
• 2007-2009 RAV4 (336.400)
• 2007-2009 Tundra (337.100)
• 2007-2009 Camry (938.100)
• 2007-2009 Camry Hybrid (116.800)
• 2008-2009 Scion xD (34.400)
• 2008-2009 Scion xA (77.500)
• 2008-2009 Sequoia (38.500)
• 2008 Highlander (135.400)
• 2008 Highlander Hybrid (23.200)
• 2009 Corolla (270.900)
• 2009 Matrix (53.800)
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!