Se stie ca desi se bate moneda pe masinile electrice ca fiind alternativa viitorului, astazi ele nu ofera o autonomie satisfacatoare si in afara cazului in care masina este folosita pentru deplasari scurte si urbane, nu isi au rostul si nimeni nu este dispus sa le cumpere. Autonomiamotoarelor clasice cu ardere interna, sau a celor hibrid, ofera ceea ce este nevoie si nu prea lasa loc pe piata actualei generatii de masini electrice.
IQ EV este o masina destinata si desenata special pentru acest scop/: deplasari in trafic urban extrem de aglomerat. Prototipurile au fost prezentate publicului la Salonul Auto de la Tokyo in 2011 si mai tarziu, in acest an, la Salonul Auto de la Geneva. Astazi, Toyota a lansat oficial versiunea finala, destinata productiei, versiune care insa, nu va intra in productie. Un paradox, nu-i asa?
In ciuda planurilor initiale, care prevedeau productie consitenta, Toyota si-a revizuit pozitia conform realitatii care face ca IQ EV sa fie un vehicul cu autonomie foarte limitata (85 dekilometri), care coroborat cu lipsa unei infrastructuri care sa ajute, deschide calea masinilor cu motorizare clasica si hibrizilor.
"Capacitatile actuale ale vehiculelor electrice nu vin in intampinarea nevoilor societatii, unde poate fi vorba despre distanta pe care o pot parcurge, sau costurile, sau durata lunga necesara reincarcarii", a declarat Takeshi Uchiyamada, vicepresedinte Toyota si responsabil cu dezvoltarea vehiculelor.
In ciuda acestora, Toyota va produce totusi 100 de unitati IQ EV, care vor fi comercializate exclusiv in America si Japonia, concentrandu-si in continuare eforturile asupra productiei de vehicule hibrid.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!