Un moment important al prezentei Toyota la
Frankfurt a fost prilejuit si de sarbatorirea a 10 ani de la producerea
primului model Toyota Prius (poza2), masina ecologica cu motor hybrid. Noutatea absoluta de la Salonul International Auto de la Frankfurt
pentru Toyota anul acesta a fost IQ concept(poza1), prototipul
revolutionar ultra-compact. Designul masinii a fost realizat la Centrul
European de Design al Toyota si se remarca prin farurile de forma
triunghiulara, parbrizul panoramic, acoperisul din sticla si jantele de
17" sub aripile evazate care ii confera un aspect tineresc.
Ceea ce impresioneza cu adevarat este marimea ei, respectiv de solutiile
adoptate in habitaclu, noutatea absoluta fiind aranjamentul scaunelor,
in forma 3+1, soferul si alti doi pasageri avand loc in fata. Desi are
doar 2,98 m lungime, factorul confort este mult ajutat de latimea de
1,68 m si inaltimea de 1,48 m, interiorul fiind gandit in termeni
minimalisti, dar eficienti. Functiile multimedia sunt incorporate pe
volan, iar afisajul se face pe un display asezat pe plansa de bord.
"Fiecare masina pe care o cream raspunde nevoilor clientilor si
societatii din care acestia fac parte. Acest lucru presupune o inalta
tehnologie si un design deosebit. Toyota IQ reprezinta un astfel de
exemplu: o masina concept ultra compacta si totodata
revolutionara.Toyota investeste in masini concept precum IQ deoarece
acestea sunt masinile viitorului: consuma putin si au emisii scazute de
CO2. Anul trecut am asistat la o crestere cu 20% a cererii pentru
autovehicule mici in Europa, ceea ce arata ca piata este in continua
crestere" a declarat D-nul Thierry Dombreval, Executive Vice-President
Toyota Motor Europe. La Salonul International de la Frankfurt au fost anuntate si planurile
Toyota pentru 2008, tinta de vanzari pentru Toyota si Lexus fiind de
1,2 milioane de masini, peste 70% din ele fiind construite in Europa.
"Noua fabrica Toyota de la St. Petersburg, Rusia, care se va deschide
la sfarsitul anului va ajuta la atingerea numarului de 825.000
autovehicule construite in Europa si va sustine o crestere de 5% a
numarului de masini vandute. Desi avem aceste obiective pe termen
scurt, principala noastra preocupare o reprezinta minimizarea efectelor
asupra mediului si tinem cont de ea in fiecare stadiu de dezvoltare al
masinilor noastre. Speram sa concretizam aceasta preocupare prin
atingerea telului ultim: zero emisii" a continuat D-nul Thierry
Dombreval, Executive Vice-President Toyota Motor Europe.
Toyota, lider mondial si producatorul cu cea mai larga gama de modele
hibride, intentioneaza sa dubleze numarul de modele hibride pana in
2010. Pentru Toyota, viitorul automobilelor este strans legat de
imbunatatirea relatiei dintre masina, oameni si mediul inconjurator.
Compania este recunoscuta pe plan international pentru produsele
si tehnologiile sale avansate si inovative, menite sa protejeze mediul,
cum este tehnologia hibrida, varful de lance al platformei eco a
companiei.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!