No SSO cookie

Touareg înregistreaza recordul mondial de altitudine

voteaza
(0/ 0)
Touareg înregistreaza recordul mondial de altitudine
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Acolo unde altii au esuat, Volkswagen Touareg continua sa mearga si mai departe – pana la exact de 6080 metri. Expeditia Touareg a Volkswagen Individual este recunoscuta in Cartea Recordurilor pentru altitudinea cea mai mare atinsa de un autovehicul.

 
 
[poza1s]Pe 29 ianuarie 2005, membrii Expeditiei Touareg au luptat cu vantul rece si lipsa de oxigen, reusind sa strabata peisajul selenar de la Ojos del Salado, cel mai inalt vulcan din lume. Scopul expeditiei a fost de a inregistra recordul mondial la cea mai mare altitudine atinsa de un autovehicul. Altimetrul si sistemul GPS inregistrau o altitudine de 6080 de metri. Acesta este cel mai inalt punct de pe suprafata terestra unde a reusit sa ajunga un autovehicul si de unde s-a intors in siguranta. Pe 16 februarie, Londra a confirmat: recordul a fost recunoscut oficial de Cartea Recordurilor. Astfel, Touareg si-a dovedit calitatile impresionante la rularea in conditii extrem de dificile, depasind performantele tuturor celorlalte vehicule de teren. [poza2s]Traseul echipei alcatuite din opt persoane si condusa de Rainer Zietlow a inceput cu traversarea desertului Atacama, cea mai uscata regiune de pe glob. Tabara se afla la 4400 metri altitudine, deasupra lacului sarat Laguna Santa Rosa, faimos pentru pasarile flamingo roz. De aici poteca urca cu o inclinare de 80%, pe o suprafata alcatuita din pietre si prundis, pe campii acoperite acoperite cu zapada si cenusa vulcanica. La volanul Volkswagen-ului Touareg se afla Ronald Bormann, care a castigat de cateva ori Campionatul European rezervat camioanelor. Pe portiunile unde pietrele de dimensiuni impresionante blocau calea, echipa era ajutata de troliul disponibil standard la Touareg. [poza3s]Proiectoarele suplimentare, de asemenea parte a echipamentului standard, montate pe portbagajul de acoperis unde se mai gaseau roti de rezerva si echipament de salvare, au iluminat traseul nocturn catre varful presarat cu stanci. Pe masura ce aerul se rarefia la 5000 de metri deasupra nivelului marii, echipa primea oxigen suplimentar de la specialistul pe probleme legate de altitudine Dr Rainald Fischer. In acest fel, presedintele Asociatiei Medicina de Munte si de Inalta Altitudine putut preveni starile de rau provocate de altitudine. Institutul de Cartografiere al Universitatii din Dresda a ajutat la selectarea traseului catre varf in urma unui studiu recent asupra varfului in scopul recartografierii. Cunostintele acumulate in expeditie vor ajuta oamenii de stiinta sa verifice datele. [poza4s]Totusi, cel mai important aspect stiintific al expeditiei printr-o regiune amenintata de cutremure si eruptii vulcanice, a fost crearea unei statii seismografice pentru Centrul de Cercetari Geologice din Potsdam. Aceasta statie face posibila inregistrarea eruptiilor vulcanice chiar deasupra epicentrului posibilelor cutremure, contribuind astfel la avansarea studierii acestui fenomen. In oras, pe drumuri de tara sau pe autostrada, folosit ca vehicul de asistenta in raliul Dakar, ca vehicul de anduranta in proiectul Touareg „experience 360°“ pentru expeditia in jurul lumii sau ca vehicul expeditionar folosit in scopuri stiintifice –Volkswagen Touareg a aratat o data in plus ca este dotat din fabrica pentru a face fata unei palete largi de situatii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1753 :: 8.05MB