Difuzoarele auto sunt un dar de la producatorii de sisteme audio. Fara ele ne-am plictisi la cozile parca infinite de la semafoare. Pe cat de fascinante sunt si le iubim atunci cand ridicam volumul pana cand tabla de pe masina vibreaza, acestea au o prezentare foarte frumoasa. Difuzoarele auto nu sunt niste simple boxe pe care le pui pe masina ca sa iti incanti timpanele in trafic. Iti voi prezenta mai jos tipul acestora, cum au evoluat si chiar si niste recomandari.
Stim foarte bine ca sunetul are diferite frecvente, iar pentru a fi redat corect este nevoie de un tip de difuzor specific. Aceasta regula se aplica si aici, nu doar la sistemul audio de acasa sau de la calculator. Astfel, pentru a reusi redarea unui spectru foarte mare de sunete, producatorii au scos pe piata mai multe tipuri de difuzoare auto.
Cele mai cunoscute sunt subwoofere-le, acele difuzoare de dimensiuni generoase care redau strict frecventele joase. Adica bass-ul. Acestea sunt o componenta esentiala in formarea unui sistem audio auto si pot avea diferite forme si dimensiuni. Unele subwoofere se monteaza in portbagaj ocupand o zona destul de mare, altele se monteaza sub scaune, sub bancheta sau chiar in bord. Modele performante gasesti in categoria auto de la SKUT.RO
Pe partea opusa avem tweeter-ele, difuzoarele foarte mici care sunt capabile sa redau sunetele foarte inalte, frecventele ridicate care lipsesc de foarte multe ori. Astfel de difuzoare se monteaza in paralel cu un subwoofer pentru a oferi o experienta cat mai echilibrata. Desi lipseste categoria cea mai importanta.
Si aici fac referire la difuzoarele care redau sunetele medii, adica midrange-urile sau midwoofer-ele. Aceste difuzoare sunt amplasate chiar intre tweetere si subwoofere, tocmai pentru ca redau frecvente din ambele categorii, insa nu intr-o maniera puternica. Nu se duc pana in extremitatile frecventelor, ci raman intr-un echilibru perfect intre acestea.
Difuzoarele midrange au rolul de a echilibra sunetul produs de subwoofer si tweetere, tocmai pentru a finaliza procesul audio si de a oferi intr-un final o experienta completa in masina.
Dupa cum puteti vedea sunt 3 tipuri de difuzoare, iar pentru o experienta completa ai avea nevoie de 5 astfel de difuzoare: 2 tweetere ( pe stanga si dreapta), doua midrange-uri (pe stanga si dreapta) si subwoofer-ul in spate in portbagaj sau in fata in bord sau sub bancheta.
Dar pentru a nu umple masina de difuzoare, desi modelele de lux au si 50 de difuzoare (nu stiu cum au incaput toate) s-a realizat un nou tip de difuzor: coaxial pe 2 cai. Acest difuzor este cel mai cautat si cel mai vandut. Este revolutionat pentru ca reuseste sa integreze un midrange si un tweeter intr-un singur corp si sa redea doua tipuri de frecvente diferite: bass si inalte.
Difuzoarele coaxiale pot avea diferite marimi, de la 7 cm si pana la 30 cm. De obicei se monteaza in usile din fata si din spate si nu mai este nevoie de nimic altceva. Acestea pot multumi si cel mai pretentios utilizator daca sunt alese corect si de la producator bun.
De exemplu, astfel de difuzoare coaxiale cum sunt cele de la skut.ro, sunt ideal pentru orice masina si pentru orice persoana mai pretentioasa. Tot la skut.ro la sectiunea auto o sa mai gasesti si playere auto, navigatii sau accesorii.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!