No SSO cookie

Teste de calitate prin gesturi virtuale în timpul producţiei la BMW

voteaza
(0/ 0)
Teste de calitate prin gesturi virtuale în timpul producţiei la BMW
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

La BMW Group a început deja cea de-a patra Revoluţie Industrială, la uzina din Landshut

 
 

BMW Group are o lungă tradiţie de inovaţie în procesele de producţie. De la folosirea la scară industrială de materiale noi, inovative, precum fibra de carbon, până la surse regenerabile de energie sau folosirea utilajelor propulsate cu pilă de combustie. Acum, Industry 4.0 în producţia de automobile este un proiect-pilot care foloseşte "detectarea cu gesturi non-contact" în fabricarea barelor de protecţie la uzina BMW Group din Landshut, un exemplu de interacţiune inteligentă între om şi maşină.

La BMW Group a început deja cea de-a patra Revoluţie Industrială: la uzina din Landshut, un proiect în producţia de bare de protecţie demonstrează modul în care se îmbină lumea virtuală şi cea reală, în procedurile zilnice de producţie. Datorită unui sistem de detectare cu gesturi non-contact, după ce piesele au trecut pe la vopsitorie, calitatea acestora este supusă unui control eficient şi extrem de fiabil - prin intermediul gesturilor.

Inovaţie din lumea jocurilor pe calculator

Detectarea automată a gesturilor a fost introdusă de mult timp în diferite domenii, precum piaţa jocurilor video: cu ajutorului unui controler, nu trebuie să stăm prea mult pe gânduri pentru a jucat bowling sau golf în propria sufragerie. Aplicarea sistemelor de detectare a gesturilor pe baza camerelor video se realizează atât în segmentul de agrement, cât şi în producţia de automobile - dovada este oferită de proiectul-pilot care este derulat la uzina BMW Group din Landshut. Aici, principiul detectării gesturilor este aplicat în producţia barelor de protecţie. Înainte să fie montate, muncitorii analizează calitatea componentelor. Pentru a se atinge un nivel maxim al calităţii, fiecare abatere de la standard este înregistrată într-un sistem şi este evaluată. Anterior, angajaţii trebuiau să documenteze rezultatul fiecărei componente prin verificare la un PC. Această formulă consuma mult timp, în special în cazurile când computerul nu putea fi montat direct pe standul de testare, iar oamenii erau nevoiţi să meargă la alt punct de lucru pentru a introduce datele. Dacă mai multe defecte apar la poziţii diferite în acelaşi timp, documentarea devine mai complexă, astfel că muncitorii trebuiau să-şi amintească numeroase detalii cu precizie maximă.

Interacţiunea inteligentă între om şi maşină

fabrica_landshut_proiect_industry_4.0_big_3000x1999_1

În colaborare cu Institutul Fraunhofer din Karlsruhe, uzina BMW Group din Landshut a lucrat la o soluţie şi a dezvoltat un program care detectează şi evaluează gesturile. "Sistemul recunoaşte interacţiunea dintre persoană şi bara de protecţie", explică Ramona Tremmel, coordonatorul proiectului din partea BMW Group. "Mişcarea de ştergere a componentei marchează bara ca fiind perfectă. Dacă angajatul atinge cu degetul zona defectă a barei, atunci camerele înregistrează acest gest." Ulterior, programul evaluează gesturile şi stochează înregistrarea.

Sistemul de detectare a gesturilor este controlat prin intermediul a două camere tridimensionale, montate deasupra locurilor de muncă. Acestea sunt echipate cu senzori care radiază raze infraroşii printr-un filtru. În acest fel, o reţea invizibilă de puncte cu coordonate fixe radiază prin întreaga încăpere. Astfel, modelul tridimensional al barei este stocat în sistem. "Când un angajat indică spre bară, coordonatele anumitor puncte se schimbă pentru că sunt reflectate de mână", descrie Tremmel. Sistemul stochează datele şi le evaluează astfel încât oamenii nu mai trebuie să-şi părăsească postul de lucru pentru a analiza barele. "Tehnologia senzorului este instalată astfel încât fluxul obişnuit de lucru să nu fie afectat", mai adaugă Tremmel. Un alt avantaj: muncitorii nu au nevoie de dispozitive suplimentare precum ochelari speciali sau microfoane. Sistemul inovator accelerează procesul de testare; în plus, datele introduse sunt extrem de precise. Conform lui Tremmel, "angajaţii au avut o reacţie pozitivă faţă de noua tehnologie. Interacţiunea gesturilor este simplă şi uşor de înţeles şi poate fi aplicată intuitiv, fără a fi nevoie de timp suplimentar de instruire. Oamenii nu mai trebuie să se deplaseze la alte posturi de lucru şi se pot concentra mai bine pe activitatea lor". Faza-pilot s-a încheiat cu succes; acum au început pregătirile pentru aplicarea sistemului în producţia de serie.

BMW Group şi Industry 4.0

BMW Group are o reţea de producţie de ultimă oră, care se dezvoltă continuu. Anumite iniţiative reunite sub termenul Industry 4.0, care în prezent sunt subiectul unei dezbateri publice, au fost introduse anterior la BMW Group sau sunt în faza de lansare. "BMW Group îşi priveşte angajaţii ca o componentă importantă a producţiei competitive ce este orientată spre beneficiul clientului", afirmă Harald Krüger, membru în Consiliul Director BMW AG şi responsabil pentru producţie. "Astfel, pentru BMW Group, Industry 4.0 nu înseamnă o producţie fără oameni şi nici o creştere a gradului de automatizare. Dimpotrivă, aceasta înseamnă utilizarea raţională a noilor tehnologii şi oportunităţi de conectare în dorinţa de a oferi un sprijin ideal pentru oamenii din zonele de producţie şi asistenţă." Sistemele sofisticate om-robot pot îmbunătăţi semnificativ procedurile de lucru nefavorabile din punct de vedere ergonomic. Deoarece universul digital şi cel fizic se îmbină tot mai mult, apar noi oportunităţi care permit oamenilor să coopereze mai eficient în cadrul reţelei internaţionale de producţie a BMW Group. În viitor, sistemele mobile de asistenţă vor oferi o susţinere îmbunătăţită angajaţilor din producţie. Cu toate acestea, accentul nu este pe fezabilitatea tehnică, ci pe beneficiul specific în tehnologiile de producţie care ajung, de fapt, la clientul final.

Uzina BMW din Landshut

La uzina BMW din Landshut, aproximativ 3.500 de angajaţi produc componente pentru motoare şi şasiu din aliaje turnate, componente de plastic pentru exterior, componente din fibră de carbon pentru caroserie, piese pentru cockpit şi decoraţiuni, sisteme electrice de transmisie, transmisii speciale şi arbori cardanici. Toate acestea sunt livrate către uzinele de automobile şi motoare BMW Group din lumea întreagă. În calitate de Centru de Tehnologii şi Inovaţii pentru tehnologiile viitoare de construcţii ultrauşoare şi e-mobilitate, uzina din Landshut este integrată încă din faza iniţială a proceselor de dezvoltare a noilor automobile.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1522 :: 17.79MB