No SSO cookie

TESTAT ÎN AUSTRIA: DriveNow Carsharing

voteaza
(0/ 0)
TESTAT ÎN AUSTRIA: DriveNow Carsharing
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Se presupune că trăiți într-un oraș mare și aveți nevoie ocazional de o mașină pentru deplasări în confort și siguranță, dar nu vă permiteți una și nu știți ce să faceți. Sau pur și simplu sunteți turist într-un oraș european și aveți nevoie de o modalitate de transport rapid atât de la aeroport către hotel și retur cât și prin oraș. Pentru acestea, dar și pentru multe alte situații în care aveți nevoie de o mașină la îndemână și cu un cost scăzut, au fost inventate serviciile de car-sharing. Unul dintre pionierii în domeniu este grupul BMW, cu sistemul DriveNow cunoscut foarte bine la nivel european.

 
 

Într-o lume tot mai poluată și cu o densitate a mașinilor tot mai mare, sistemele de tip car-sharing sunt o adevărată gură de oxigen pentru locuitorii sau turiștii acelor metropole care beneficiază de ele.

Serviciul de car-sharing DriveNow este un proiect dezvoltat de către BMW Group care a contribuit cu automobilele necesare și partea de tehnologie pentru funcționarea corectă a acestuia (localizarea mașinilor, vizualizarea în timp real pe telefon a nivelului combustibilului, descuiere și încuierea lor cu ajutorul telefonului) împreună cu partenerul logistic Sixt care a oferit know-how-ul în ceea ce privește înregistrarea clienților și partea de logistică, contribuind astfel la buna funcționare pe termen lung a proiectului. Fiecare dintre cei doi jucători importanți în domeniul auto a deținut 50% din acțiuni și a contribuit la amploarea acestui sistem încă din momentul lansării, în anul 2011. Acest joint-venture a fost dizolvat în luna martie 2018, atunci când germanii de la Sixt au finalizarea acțiunilor pe care le dețineau către BMW Group cu 209 milioane de Euro.

008

 

Pe lângă cele cinci oraşe din Germania (Berlin, Hamburg, München, Düsseldorf şi Köln), serviciile DriveNow sunt disponibile şi la Londra, Viena, Copenhaga, Stockholm și Bruxelles.

Noi am testat serviciile DriveNow în Viena, un oraș cu o infrastructură rutieră foarte bine pusă la punct și în care găseai foarte rapid o mașină disponibilă la distanțe medii de 300-500 m de locația căutării. Acest lucru se datorează celor peste 700 mașini BMW și MINI disponibile.

Am început cu un drum de la aeroport până în centrul Vienei. Imediat ce ajungi în Wien Schwechat trebuie doar să urmezi indicatoarele până la parcarea P3, mergând aproximativ 5-8 minute pe jos prin interior și schimbând o singură dată nivelul, de la 2 la 0, chiar înainte de a ajunge în parcare. Dacă nu aveți un cont DriveNow activ trebuie să mergeți câteva minute la biroul Sixt din aeroport pentru a verifica documentele și a vă activa contul în aplicație.
Odată ajuns în parcare, veți observa că majoritatea locurilor de parcare de la nivelul 0 sunt ocupate de mașini care aparțin unui serviciu de car sharing. Vă puteți plimba printre acestea și vă alegeți ce mașină doriți, apoi deschideți aplicația și după ce o identificați folosind numărul de înmatriculare o deschideți în câteva secunde. În general în timpul zilei aveți la dispoziție minim 30-40 mașini în parcarea aeroportului, suficiente cât să asigure mobilitatea pentru toți cei care tranzitează zona. Dacă plecați de la aeroport sau îl aveți ca destinație veți achita suplimentar o taxă fixă de 12 Euro, ceea ce înseamnă o sumă de aproximativ 20-25 Euro până sau din centrul Vienei, o valoare mai mult decât acceptabilă atât din punctul de vedere al costului cât și timpului de parcurs sau mai ales al confortului, comparând cu restul alternativelor de mobilitate (taxi, Uber, tren, autobuz).

001

 

Procesul de pornire este keyless, va trebui să introduceți în sistemul de infotainment un cod PIN stabilit anterior în aplicație sau odată cu ultimele update-uri a apărut posibilitatea mai facilă de a vă loga cu amprentă/Face ID sau prin introducerea PIN-ului direct în aplicație. Tot ce vă rămâne de făcut este să apăsați butonul START/STOP și să conduceți în siguranță până la destinație, oricare ar fi aceasta.

Înainte de a deschide mașina, imediat după ce ați rezervat-o sau chiar și după ce v-ați urcat în aceasta puteți stabili destinația, care va fi transferată automat în sistemul de navigație și pe tot drumul veți fi îndrumați de acesta cu privire la traseu.

Odată ajunși la destinație trebuie doar să parcați într-o parcare publică și legală, excluzând aici garajele private, parcările magazinelor sau hotelurilor și orice alt tip de parcare cu acces limitat.

După ce ați parcat puteți opri motorul și după ce ați coborât din mașină veți încheia cursa cu ajutorul aplicației, iar mașina se va încuia și este disponibilă pentru a fi preluată de alt client. De curând a fost introdusă și posibilitatea de a oferi mașina la destinație printr-un sistem de tip handshake, practic odată ce este introdusă destinația exactă în sistemul de navigație aceasta este transmisă și în aplicație, oricine putând solicita mașina respectivă în acea locație, știind ora sosirii aproximată de către sistemul de navigație. Astfel șoferul inițial scapă de grija parcării, iar șoferul următor beneficiază de rapiditate în preluarea mașinii și nu mai este necesar să străbată câteva zeci sau sute de metri până la cea mai apropiată mașină.

004

 

Sistemul de taxare este pe minut și pentru Viena prețurile sunt între 35 și 38 cenți/minut, în funcție de model. În funcție de zonă și momentul zilei, puteți regăsi și mașini cu 25 cenți/minut, marcate vizibil pe hartă și care beneficiază de oferta specială pentru că nu au fost folosite în ultima perioadă și se dorește să ajungă în alte zone unde ar fi mai probabilă utilizarea lor.

Flota DriveNow din Viena este reprezentată de modele BMW Seria 1, Seria 2 Convertible, X1, Seria 2 Active Tourer, X1, i3, precum și modele MINI cu 3 și 5 uși, MINI Convertible, MINI Clubman și MINI Countryman. Recent au fost introduse și BMW X2. Toate mașinile sunt dotate la un nivel mediu spre ridicat, nu sunt cele mai ieftine versiuni ale gamei cum mulți ar putea crede. De exemplu în cele 60 de mașini BMW X2 noi veți regăsi sistem de sunet Harman Kardon, cameră pentru marșarier, senzori de parcare în față și spate, scaune sport, head-up display, asistent automat la parcare, conectivitate Bluetooth, aer condiționat automat și servicii ConnectedDrive.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2323 :: 22.19MB