No SSO cookie

Test de impact la 90 km/h cu doua modele Skoda

voteaza
(0/ 0)
Test de impact la 90 km/h cu doua modele Skoda
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Skoda a realizat un test de impact frontal cu doua mdoele din gama sa, Yeti si Superb Combi, pentru a demonstra nivelul inalt al sigurantei existent in gama sa.

 
 

In data de 7 septembrie 2010 a avut loc un test unic de impact la poligonul de teste al Skoda Auto din Uhelnice. Pentru prima data in Republica Ceha, a fost prezentat publicului de specialitate un crash-test frontal a doua masini Skoda. O Skoda Yeti care se deplasa cu o viteza de 90 km/h a intrat in coliziune frontala cu o Skoda Superb Combi care stationa. In fiecare masina se aflau cate patru manechine de test cu centuri de siguranta, fixate cu elemente de siguranta. in urma analizarii datelor, expertii tehnici au ajuns la concluzia clara ca, in cazul unei coliziuni reale la viteza de 90 km/h, ocupantii ambelor masini ar fi supravietuit fara leziuni in conditiile utilizarii corecte a accesoriilor de siguranta. Echipa de Cercetare pentru siguranta traficului a dovedit astfel standardele superioare de siguranta ale masinilor Skoda.

Testul de impact a fost inspirat dintr-un accident real de circulatie analizat de Echipa Skoda Auto pentru Cercetare in domeniul sigurantei traficului. Materialul foto a relevat ca intreaga energie a impactului care a avut loc la 90 km/h, a fost absorbita de partea frontala a masinii. Spatiul destinat ocupantilor masinii nu a fost deformat deloc. Examinand instantaneele camerelor de filmat de mare viteza, devine clar ca sistemele electronice care activeaza elementele de siguranta reactioneaza extrem de rapid. inainte chiar ca manechinele de test din masina sa inceapa sa se miste, centurile de siguranta, precum si airbag-urile pentru genunchi si cele frontale au fost activate. La doar 45 de miimi de secunda in urma primei atingeri a barelor, airbag-urile au fost deja pregatite pentru a absorbi energia corpurilor umane. Toate imaginile arata cu certitudine, ca partile frontale ale ambelor masini s-au deformat in mod gradual si controlat.

 

Desi a fost un alt tip de impact si la o viteza mai mare, a fost utilizata metoda de evaluare a asociatiei Euro-NCAP pentru a compara influentele exercitate asupra ocupantilor in timpul impactului. Numeroasele imagini arata in mod clar cate puncte ar fi fost atribuite in cazul unei evaluari. Pentru pasagerii adulti aflati in Superb Combi s-ar fi obtinut 98,25% din punctajul maxim posibil. Iar pentru copiii din masina, punctajul ar fi fost maxim – adica 100%. Valorile pentru Skoda Yeti ar fi fost 99,94% pentru adulti si 93,19% pentru copii.

 

Rezultatele excelente au fost dovedite prin analizarea mai detaliata a anumitor masuratori, ca de exemplu sarcina exercitata asupra capului sau compresia toracelui pasagerilor. Directiva europeana ECE R 94, conform careia toate masinile destinate utilizarii pe soselele europene trebuie sa fie omologate, impune o valoare maxima de 80 G pentru influenta exercitata asupra capului pasagerului. Acesta este nivelul aceleratiei la care poate fi supus creierul uman, pentru scurt timp, fara a suferi afectiuni grave. Valoarea masurata pentru capul manechinului de pe locul soferului din Skoda Yeti a atins doar 44% din valoarea admisa conform directivei, adica nici macar jumatate din nivelul permis. In ceea ce priveste compresia toracelui unui ocupant adult, sunt valabile concluzii similare, iar valoarea masurata este de circa 35,7 % din valoarea admisa. Valorile inregistrate pentru sarcina exercitata asupra femurului au atins doar 20% din maximul permis.


Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
4.7119 :: 17.94MB