No SSO cookie

Taxa pentru importurile auto va fi stabilita ca in tarile noi membre UE

voteaza
(0/ 0)
Taxa pentru importurile auto va fi stabilita ca in tarile noi membre UE
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Taxa pe care Executivul intentioneaza sa o introduca pentru inmatricularea masinilor second-hand aduse in tara dupa aderarea la Uniunea Europeana va fi stabilita luandu-se in calcul metodologia aplicata in acest sens de tarile care au intrat in UE in ultimul val, sustine ministrul Mediului, Sulfina Barbu.

 
 
"Nu vom inventa nimic, vom prelua pur si simplu din metodologia adoptata in aceasta problema de alte state, luand in calcul, evident, nivelul de trai din tara noastra", a declarat, luni, intr-o conferinta de presa, Sulfina Barbu. Ministrul a evitat sa avanseze vreo suma de platit pentru importul unei masini second-hand din tarile UE dupa aderare, venind insa cu cateva exemple. Noul sistem de taxare aplicat in Ungaria de la 1 mai 2004 a condus la mentinerea volumului de automobile rulate importate la un nivel apropiat de cel consemnat anterior. Pentru inmatricularea unui autoturism pe benzina cu o capacitate cilindrica mai mica de 1,1 litri, taxa se ridica in Ungaria la 525 de euro pentru cele echipate cu motoare Euro 3 si Euro 4, respectiv 787 euro pentru cele cu motoare Euro 2 sau non - euro. Aceste niveluri de taxare se aplica si pentru autoturismele cu motoare diesel mai mici de 1,3 litri. In cazul masinilor cu propulsoare pe benzina care au capacitati cuprinse intre 1,4 si 1,6 litri, precum si pentru cele cu motoare diesel cu o cilindree intre 1,5 si 1,7 litri, taxa de inmatriculare este de 1.050 euro (pentru motoare Euro 3 si Euro 4), respectiv 1.575 de euro pentru Euro 2 sau mai putin. Astfel, un cetatean din Ungaria care doreste sa inmatriculeze o Skoda Octavia cu motor pe benzina, fabricata in urma cu trei ani, plateste statului o taxa de 1.050 de euro la momentul inscrierii in circulatie a masinii. Pentru masinile mai puternice, cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 2,5 si 3 litri pentru motoare pe benzina si 3 litri - 3,5 litri pentru motoare diesel, taxa de inmatriculare ajunge la 5.250 de euro (pentru Euro 3 si Euro 4), respectiv la 7.875 de euro pentru masinile care respecta normele de poluare Euro 2, Euro 1 sau pentru cele non - euro. In Polonia, inainte de aderarea la Uniunea Europeana, exista o limitare de cel putin Euro 2 si un sistem de accizare pentru importurile de masini de ocazie, insa ambele restrictii au fost eliminate. Dupa explozia importurilor de masini second-hand, Polonia a negociat cu Uniunea Europeana introducerea unei taxe de inmatriculare. Pentru autoturismele Euro 4 fabricate dupa anul 2005, taxa de inmatriculare va fi de 0,24 euro pentru un centimetru cub, in timp ce pentru masinile Euro 3 cu an de fabricatie cuprins intre 2000 si 2004, cuantumul acesteia ajunge la 0,36 euro pentru un centimetru cub. Pentru aceeasi Skoda Octavia inmatriculata insa in Polonia, proprietarul ar urma sa plateasca o taxa de 576 de euro. Taxa de inmatriculare pentru masinile Euro 2 fabricate intre anii 1996 si 1999 va fi de 0,48 euro pentru un centimetru cub, de 0,72 euro pe centimetru cub pentru cele Euro 1 (anii 1992 - 1995), respectiv 0,95 euro pentru masinile non - euro de dinainte de anul 1992. Sistemul aplicat in Grecia prevede prevede o taxare progresiva care tine cont de pretul masinii de ocazie, de capacitatea cilindrica si de norma de poluare in care se incadreaza. Pretul unei masini rulate cu o vechime cuprinsa intre o jumatate de an si un an este cu 7% mai mic decat al cel la care se vindea noua, in vreme ce valoarea acesteia poate scadea cu 21% in cazul unei vechimi de 2-3 ani si cu 52% in cazul unui autoturism cu o vechime de 7-8 ani. Valoarea masinilor cu o vechime de peste 15 ani este cu 80% mai mica decat cea a aceluiasi model, insa nou. Astfel stabilita valoarea masinii, la inmatriculare se plateste o taxa in functie de capacitatea cilindrica a vehiculului. Pentru autoturismele cu o cilindree cuprinsa intre 1,6 si 1,8 litri va fi de 30 la suta pentru Euro 3, de 62 la suta pentru Euro 2, de 143 la suta pentru Euro 1 si 165 la suta pentru non - euro. Aceeasi Skoda Octavia inmatriculata in Grecia presupune plata unei taxe de circa 3.500 de euro, daca masina, veche de trei ani, a fost evaluata la circa 12.000 de euro. Pentru modelele mai puternice, cu o capacitate cilindrica intre 1,8 si 2 litri, cuantumul taxei se ridica la 40% pentru Euro 3, la 92% pentru Euro 2, la 240% pentru Euro 1, respectiv la 296% din pretul stabilit pentru masinile non - euro.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2530 :: 22.15MB