No SSO cookie

Taxa pe importurile auto second-hand

voteaza
(0/ 0)
Taxa pe importurile auto second-hand
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ministrul Mediului va propune Executivului introducerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa momentul aderarii, estimata la 1.000-2.000 de euro, pentru a evita cresterea numarului de masini poluante, in contextul anularii restrictiilor la importurile auto.

 
 
"Daca nu luam o masura impotriva invaziei de masini vechi aduse din tarile UE dupa anularea restrictiilor, am putea ajunge un cimitir de masini vechi, o tara plina de gunoaie", a declarat ministrul de resort, Sulfina Barbu. Cetatenii statelor UE ar prefera sa vanda o masina la pretul de doua-trei sute de euro in loc sa o duca la casat in schimbul unei sume duble, iar multe dintre aceste masini ar putea ajunge in Romania, a explicat ministrul. Dupa aderare, orice masina din Uniunea Europeana va putea fi inmatriculata in Romania, astfel ca exista pericolul repetarii situatiei din Polonia, unde intrarea in blocul comunitar a fost urmata de o crestere spectaculoasa a importurilor second-hand si, concomitent, de scaderea vanzarilor de autovehicule noi. In prezent, masinile de import mai vechi de opt ani sau cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in Romania. Ministrul a apreciat ca taxa ecologica de inmatriculare a autoturismelor importate din tarile UE dupa aderare va fi stabilita in functie de vechimea masinii si de gradul de poluare al acesteia, avansand in acest sens suma de "o mie, doua mii de euro". Sulfina Barbu nu a putut preciza care ar fi vechimea de la care masinile importate ar urma sa faca obiectul acestei taxe, sustinand ca, in acest sens, se poarta deja discutii in cadrul unui grup de lucru constituit la nivel guvernamental. Vanzarile de autovehicule noi au crescut cu 41,7% in 2005, la 256.414 unitati, importurile reprezentand aproape 50% din total.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2013 :: 22.17MB