No SSO cookie

Taxa de prima inmatriculare

voteaza
(0/ 0)
Taxa de prima inmatriculare
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Comisia Europeana va trimite miercuri Guvernului de la Bucuresti o scrisoare de notificare referitoare la taxa de prima inmatriculare, acesta fiind primul pas al procedurii oficiale de constatare a incalcarii Tratatului Uniunii de catre Romania.

 
 
Executivul comunitar a informat guvernul roman, la inceputul acestui an, in legatura cu faptul ca taxa incalca prevederile UE, dupa care au urmat consultari bilaterale pentru solutionarea problemei.

Pana in acest moment, autoritatile romane nu au efectuat nici o modificare a taxei.

Prin urmare, constatand ca Romania continua sa aplice masuri discriminatorii fata de automobilele de mana a doua achizitionate din alte state ale Uniunii, Comisia va trece la cea de-a doua etapa a procedurii de 'infringement' /incalcare a prevederilor Tratatului UE/.

Decizia de a trimite o scrisoare publica se ia de catre Colegiul Comisarilor, cu majoritate de voturi. Pentru Romania, acest lucru se va petrece, miercuri, la sedinta saptamanala a Comisiei Europene, insa nu constituie o surpriza, deoarece autoritatile de la Bruxelles au adus la cunostinta celor de la Bucuresti inca din ianuarie calendarul procedurii de infringement.

Nu se asteapta surprize nici in privinta votului comisarilor - care este secret - intrucat nu incape nici o indoiala ca Romania incalca prevederile Tratatului prin aceasta taxa - au comentat, pentru Rompres, surse din cadrul Comisiei Europene.

Conform art 226-228 din Tratatul UE, atunci cand Comisia Europeana considera ca un stat membru a incalcat dreptul comunitar, ii trimite acestuia o scrisoare formala de notificare, cerandu-i sa furnizeze observatii in termen de doua luni. Daca tara respectiva nu inceteaza incalcarea dreptului comunitar, iar informatiile transmise nu sunt satisfacatoare pentru Comisie, aceasta emite un aviz motivat, ale carui prevederi statul membru trebuie sa le indeplineasca in termen de doua luni.

In caz contrar, Comisia Europeana aduce cazul in fata Curtii Europene de Justitie, a carei decizie este obligatorie. Daca statul membru nu respecta decizia CEJ, Comisia poate, dupa trimiterea unei noi notificari formale si a unui nou aviz motivat, sa aduca respectiva chestiune in fata CEJ pentru a doua oara, cerand impunerea unei sanctiuni financiare (amenzi), conform articolului 228 din Tratatul CE.

Pana in prezent, Comisia Europeana a mai folosit procedura de infringement referitoare la taxa auto impotriva Poloniei, Greciei, Olandei, Finlandei, Ungariei, Ciprului si Danemarcei. Ungaria a fost condamnata de CEJ si obligata la restituirea sumelor platite ca taxe auto neconforme cu acquis-ul comunitar.

Premierul Calin Popescu-Tariceanu si ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, au aratat, in aceasta saptamana, ca Executivul roman nu intentioneaza sa renunte la taxa de prima inmatriculare auto.

Conform Codului Fiscal, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si peste 9.000 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de Internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1746 :: 17.85MB