No SSO cookie

Taxa de prima inmatriculare va fi destinata exclusiv pentru activitati de protectie a mediului

voteaza
(0/ 0)
Taxa de prima inmatriculare va fi destinata exclusiv pentru activitati de protectie a mediului
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Taxa de prima inmatriculare va fi destinata exclusiv pentru activitati de protectie a mediului inconjurator, a declarat luni ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, la o conferinta despre pensiile private.

 
 
El a afirmat ca stirea aparuta in presa, conform careia taxa de prima inmatriculare se va transforma in altceva nu s-a confirmat.

Vosganian a adaugat ca au avut loc noi contacte, la nivel de secretar de stat, cu membrii Comisiei Europene, care au primit punctul de vedere pe aceasta tema al Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare.

Potrivit lui Vosganian, pozitia Romaniei este argumentata si MEF a prezentat toate informarile, inclusiv din partea unor autoritati independente.

"Nu a fost nimic in neregula, Comisia Europeana a primit analizele noastre, grila si a solicitat un punct de vedere independent privind evolutia preturilor masinilor in Romania pentru a o compara cu evolutia anticipata in grila de impozitare", a mai spus Varujan Vosganian.

Reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor (MEF) au reluat, la inceputul lunii septembrie, discutiile cu Comisia Europeana in privinta taxei de prima inmatriculare auto.

Pe langa studiul APIA referitor la piata auto interna, Comisia Europeana a mai solicitat doua studii care au fost trimise la Bruxelles. Acestea au fost elaborate de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, respectiv de Autoritatea Nationala de Asigurare-Reasigurare. Discutiile cu reprezentantii Comisiei Europene privind taxa auto continua.

Discutiile dintre cele doua parti au fost amanate din iulie pana in septembrie.

In iulie, specialistii romani au prezentat Directiei de Taxe si Impozite din cadrul Comisiei Europene un studiu privind modul de depreciere a autoturismelor si evolutia pietei auto.

Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007. In luna martie, Comisia Europeana a transmis Romaniei o instiintare privind declansarea procedurii de infringement (incalcarea Tratatului Uniunii de catre Romania), pe motiv ca taxa incalca prevederile Uniunii Europene. CE solicita modificarea legislatiei, argumentand ca legea este discriminatorie in cazul autoturismelor vechi importate din alte state ale Uniunii Europene. Romania a avut la dispozitie doua luni pentru a modifica taxa, astfel incat sa fie conforma cu normele UE.

In aprilie, Guvernul a adoptat modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste. Una dintre masurile propuse a vizat si extinderea, de la sase ani la 15 ani, a limitei de varsta pentru care se face diferentierea intre masini.

Grila orientativa propusa de Ministerul Economiei si Finantelor in luna aprilie pentru taxa auto prevede reducerea la jumatate a taxei pentru masinile non-euro vechi de 20 de ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, in timp ce pentru un autoturism de 3001 cmc, vechi de 15-16 ani, taxa se reduce cu mai mult de trei ori. Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc nou.

In prezent, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE.

Incasarile totale colectate la bugetul de stat din taxa de prima inmatriculare auto s-au ridicat, pana in prezent, la 494,02 milioane lei, potrivit informatiilor furnizate ROMPRES de Ministerul Economiei si Finantelor (MEF).

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1286 :: 17.77MB