No SSO cookie

Taxa de prima inmatriculare a adus la bugetul Capitalei aproape zece milioane euro, in primul trimestru

voteaza
(0/ 0)
Taxa de prima inmatriculare a adus la bugetul Capitalei aproape zece milioane euro, in primul trimestru
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Veniturile din taxa de prima inmatriculare auto incasate la bugetul municipiului Bucuresti s-au cifrat, in primul trimestru al anului, la 32,416 milioane lei (9,726 milioane euro), reprezentand peste 35 la suta din veniturile realizate la nivelul intregii tari, potrivit datelor furnizate Rompres de Directia Generala a Finantelor Publice Bucuresti (DGFP).

 
 
Conform DGFP, cele mai mari incasari au fost inregistrate de trezoreria Sectorului 2 - circa 6,456 milioane lei (1,937 milioane euro), urmata de trezoreria Sectorului 1 - aproximativ 4,54 milioane lei (1,36 milioane euro) si cea a Sectorului 3 - 3,5 milioane lei (un milion euro).

Cele mai slabe incasari au fost inregistrate de Sectorul 5 - cu 1,852 milioane lei (555.688 euro).

Conform Ministerului Economiei si Finantelor, taxa de prima inmatriculare auto a adus la bugetul de stat, in primul trimestru al anului, venituri de aproximativ 91,21 milioane lei (27 milioane euro), in conditiile in care ministerul a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi incasari de 20 milioane euro lunar.

Recent, insa, reprezentanti ai Comisiei Europene au transmis Romaniei o instiintare privind declansarea procedurii de infringement (incalcarea Tratatului Uniunii de catre Romania), dupa ce, la inceputul acestui an, guvernul a fost informat in legatura cu faptul ca taxa incalca prevederile UE.

Pana in acest moment, autoritatile romane nu au efectuat nici o modificare a taxei considerata discriminatorie de forul european.

Conform art 226-228 din Tratatul UE, atunci cand Comisia Europeana considera ca un stat membru a incalcat dreptul comunitar, ii trimite acestuia o scrisoare formala de notificare, cerandu-i sa furnizeze observatii in termen de doua luni. Daca tara respectiva nu inceteaza incalcarea dreptului comunitar, iar informatiile transmise nu sunt satisfacatoare pentru Comisie, aceasta emite un aviz motivat, ale carui prevederi trebuie indeplinite de statul membru in termen de doua luni. In caz contrar, Comisia Europeana aduce cazul in fata Curtii Europene de Justitie, a carei decizie este obligatorie. Daca statul membru nu respecta decizia CEJ, Comisia poate, dupa trimiterea unei noi notificari formale si a unui nou aviz motivat, sa aduca respectiva chestiune in fata CEJ pentru a doua oara, cerand impunerea unei sanctiuni financiare (amenzi), conform articolului 228 din Tratatul CE.

In Romania, taxa de prima inmatriculare, aplicata de la 1 ianuarie 2007, variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si peste 8.500 de euro.

Astfel, pentru un autoturism de 1.400 cmc, Euro 4, vechi de cel mult un an, taxa de prima inmatriculare este de 160 euro, conform calculatorului de taxa publicat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor.

Pentru un autoturism de 1.600 cmc, Euro 3, cu o vechime de 1-2 ani, taxa pentru prima inmatriculare este de 1.080 euro. Pentru un un autoturism de aceeasi capacitate, Euro 1, de peste sase ani, taxa este de 4.121 euro, iar pentru unul non-euro, taxa este de 4.579 euro.

Pentru un autoturism de 3.000 cmc, Euro 4, vechi de cel mult un an, taxa este de 1606 euro, iar pentru unul cu aceeasi capacitate, non-euro, cu o vechime de pana la un an, taxa de inmatriculare este de 8.586 euro.

Analistii din domeniu considera ca, in cazul in care se va dovedi ca taxa de prima inmatriculare nu a fost legala, statul ar putea fi obligat sa returneze banii incasati si sa modifice Codul Fiscal.

Pana in prezent, Comisia Europeana a mai folosit procedura de infringement referitoare la taxa auto impotriva Poloniei, Greciei, Olandei, Finlandei, Ungariei, Ciprului si Danemarcei. Ungaria a fost condamnata de CEJ si obligata la restituirea sumelor platite ca taxe auto neconforme cu acquis-ul comunitar.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2239 :: 18.66MB