No SSO cookie

Taxa auto scade in functie de vechimea si gradul de poluare al masinii

voteaza
(0/ 0)
Taxa auto scade in functie de vechimea si gradul de poluare al masinii
Noutati-auto · · 4 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noua varianta a taxei de poluare auto va scadea in functie de vechimea autoturismului si gradul de poluare auto, potrivit proiectului de ordonanta de modificare a taxei de poluare.

 
 
Astfel, pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeaza pe baza emisiilor de dioxid de carbon (CO2) si a taxei specifice exprimata in euro/1 gram CO2, a normei de poluare, a taxei specifice exprimata in euro/1 cmc, precum si a cotei de reducere a taxei.
De exemplu, pentru un autoturism Logan nou cu motor de 1.400 centimetri cubi (cmc), cu norma de poluare Euro 4, taxa va creste de la 160 euro la 196 euro, pentru un autoturism Ford Focus Euro 3, cu o vechime de 4-5 ani, cu motor de 1.600 cmc, taxa scade de la 1.140 euro la 208 euro, pentru un autoturism Wolkswagen Golf Euro 2, cu motor de 1.900 cmc si o vechime de 8-10 ani, taxa va scadea de la 3.806 euro, la 1.492 euro, pentru un autoturism Mercedes cu Euro 1, cu motor de 3.000 cmc si o vechime de 15 ani, taxa va scadea de la 7.727 la 3.360 euro, iar pentru un Jeep non-euro cu o capacitate de 2.500 cmc si o vechime mai mare de 15 ani, taxa scade de la 7.155 euro la 3.750.
Pentru un autoturism Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.601 cmc, taxa va porni de la 448 euro (pentru un autoturism cu o vechime de o luna) si se va reduce in functie de vechime, iar pentru un autoturism Euro 4 cu capacitate de circa 2.500 cmc, noua taxa va porni de la 1.018 euro in jos. Pentru autoturismele Euro 4 cu o capacitate de circa 3.000 cmc noul nivel al taxei porneste de la 1.629 euro pentru o vechime de pana la o luna, iar pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc, cu o vechime de pana la o luna, va porni de la 6.111 euro.
Pentru un autoturism cu norma de poluare Euro 3 cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc noul nivel al taxei auto va porni de la 1.086 euro, pentru o vechime de pana la o luna.
In cazul autovehiculelor Euro 2, cu o capacitate cilindrica mai mica de 1.600 cmc, taxa va ajunge la maxim 2.371 euro pentru cele cu o vechime cuprinsa intre 5 si 6 ani, in timp ce pentru o capacitate cuprinsa intre 1.601 si 2.000 mc taxa poate ajunge pana la 3.762 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
Pentru o capacitate cilindrica de 2.500 cmc, nivelul taxei va fi de 7.125 euro, pentru o vechime de 5-6 ani, iar pentru o capacitate de 3.000 cmc va ajunge la 11.970 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
La masinile Euro 2 cu o capacitate de peste 3.000 cmc taxa porneste de la 13.680 euro pentru o vechime de 5-6 ani.
La autoturismele Euro 1, taxa ajunge la 5.016 euro pentru un autoturism cu o vechime de 5-6 ani si la 616 euro pentru 14-15 ani, pentru o capacitate cilindrica mai mica de 1.601 cmc, la maxim 7.980 euro pentru o vechime de 5-6 ani si 908 euro pentru vechime de 14-15 ani, pentru cele cu o capacitate de 2.000 cmc, In variantele cu motorizari de peste 3.000 cmc, taxa pleaca de la 27.360 euro pentru o vechime de 5-6 ani si ajunge la 3.360 euro pentru 14-15 ani.
La masinile non euro, taxa poate ajunge la 1.848 euro pentru o vechime mai mare de 15 ani, pentru o capacitate mai mica de 1.601 cmc si depaseste 10.080 euro pentru cele cu o capacitate mai mare de 3.000 cmc si o vechime de 15 ani.
Norma de poluare Euro 4 a fost introdusa in Uniunea Europeana in ianuarie 2005, norma Euro 3 a fost introdusa in ianuarie 2000, norma Euro 2- in ianuarie 1996, iar Euro 1 in iulie 1992.
Veniturile din aceasta taxa vor fi virate Fondului pentru mediu si vor fi gestionate de Administratia Fondului pentru Mediu, in vederea finantarii programelor si proiectelor pentru protectia mediului. Suma de plata reprezentand taxa se calculeaza in lei de unitatile trezoreriei statului din cadrul autoritatilor fiscale teritoriale in a caror evidenta contribuabilii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe. Valoarea in lei a taxei se va determina pe baza cursului de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent si publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Taxa rezultata ca diferenta intre suma achitata de contribuabil in perioada 1 ianuarie 2007 - 30 iunie 2008, cu titlu de taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule si cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule, se restituie pe baza procedurii stabilite in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (4)

scris de Anonim

bai legistilor ar trebui sa stati si voi kum stam noi ku salariu de 600 lei maxim vreun an de zile si mai vb noi de taxe sau sa va ia ue la cernut un pik umplesa-r puskariile ku voi porcilor

scris de Anonim

Daca Tariceanu imi da salarul lui atunci imi permit sau o dacie gratis!!!meritati inpuscati

scris de Anonim

:coolgrin:asa ceva numai in romania se poate intampla,la salarile de mizerie pe care le avem.acestea sunt drepturile depline cu care am intrat in europa

scris de Anonim

da voi sunteti niste ratati cum sa cumpar o masina veche de peste 15 ani si sa dau taxa de inmaatriculare de 27.500 euro deci guvernu asta e cel mai prost guvern din toate timpurile >:( deci asa ceva nam vazut decat la romani care accepta ca guvernu sa rada de noi mereu ar trebui dat jos inainte de termen inpreuna cu presedintele basescu

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1645 :: 22.1MB