No SSO cookie

Taxa auto ramane, se schimba doar anumite detalii tehnice

voteaza
(0/ 0)
Taxa auto ramane, se schimba doar anumite detalii tehnice
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Taxa auto de prima inmatriculare nu va fi eliminata, urmand sa fie modificate doar anumite aspecte tehnice, in conformitate cu exigentele Comisiei Europene, a declarat, primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu.

 
 
Seful Executivului a subliniat ca aceste schimbari vizeaza doar corelarea valorii in vama a automobilului cu valoarea lui reziduala, iar taxa ramane un instrument important de reducere a poluarii.

"Nu se pune problema reducerii sau eliminarii, ceea ce se pune problema este ca, pe baza observatiilor facute de Comisie, suntem intr-un proces de discutii si probabil ca anumite aspecte vor fi modificate. Aceste aspecte sunt de ordin pur tehnic si se refera la valoarea in vama a vehiculelor, la care nu se poate aplica o taxa mai mare decat valoarea lor reziduala. Dar sunt chestiuni care sunt cu totul si cu totul de ordin tehnic, taxa ramane in vigoare si este destinata protectiei mediului si cand spun mediul inteleg nu doar natura, ci si oamenii", a declarat primul-ministru Calin Popescu-Tariceanu.

El a aratat ca, daca anumite prevederi sunt considerate de Comisia Europeana neconforme cu legislatia europeana, ministrul Varujan Vosganian are mandat sa discute la Bruxelles si ulterior Guvernul va veni cu propuneri care sa elimine aceste "asa-zise neconcordante". "Sunt neconcordante de ordin tehnic, dar ele nu se refera la principiul fundamental pe care CE il recunoaste si, anume, ca fiecare tara are dreptul sa adopte masuri de protectia mediului", a subliniat premierul.

Tariceanu a precizat ca taxa de prima inmatriculare nu este o masura fiscala de aducere de venituri la buget, ci este o masura introdusa de Guvern pentru a proteja Romania de importurile de autovehicule second hand poluante, fiind conforma la nivel european cu normele de diminuare a emisiilor poluante.

"Nu vad de ce Romania si-ar deschide usile pentru a importa autovehicule poluante, Euro 1 sau Euro 2 sau nici macar nu sunt euro, numai ca sa facem pe placul industriei din tarile Europei Occidentale, care sigur trebuie sa fabrice, sa produca, dar mai intai trebuie sa scape de toate vechiturile care circula pe drumurile lor. Romania nu poate sa devina groapa de gunoi a Europei pentru masinile uzate", a subliniat Tariceanu. El a amintit ca scopul programului "Rabla" a avut in vedere tocmai eliminarea masinilor poluante.

"Ar fi un nonsens acum sa ne punem problema sa aducem vehicule din Occident, dupa ce am scapat de cele din Romania", a spus Tariceanu, care a solicitat ca problema taxei sa fie analizata mai serios si mai profund.

Ministrul Economiei si Finantelor, aflat la Bruxelles pentru reuniunea ministrilor de Finante din UE - Ecofin, se intalneste, cu comisarul european pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs, cu care va discuta problema taxei auto. Comisia Europeana a declansat, recent, a doua etapa a procedurii de infringement (incalcare a Tratatului CE) impotriva Romaniei din cauza taxei auto, despre care expertii europeni afirma ca este discriminatorie in special in ceea ce priveste impozitarea masinilor second-hand din import si a celor autohtone.

Taxa de prima inmatriculare auto a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, iar Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in acest an. Guvernul a adoptat, in aprilie, modificarile modului de calcul a taxei de prima inmatriculare, potrivit carora cuantumul taxei va scadea pe masura ce varsta masinii creste.

Grila orientativa propusa de Ministerul Economiei si Finantelor in luna aprilie pentru taxa auto prevede reducerea la jumatate a taxei pentru masinile non-euro vechi de 20 de ani, cu o capacitate de 1.600 cmc, in timp ce pentru un autoturism de 3001 cmc, vechi de 15-16 ani, taxa se reduce cu mai mult de trei ori. Pe de alta parte, taxa ramane neschimbata pentru autoturismele noi, Euro 4, cu capacitati cuprinse intre 1400 - 3000 cmc.

In prezent, taxa de prima inmatriculare variaza, in functie de vechimea masinii, gradul de poluare si capacitatea cilindrica, intre 160 si 8.600 de euro, potrivit calculatorului de afisat pe pagina de internet a Ministerului Finantelor. O taxa similara se aplica si in alte 16 state membre ale UE.

In urma cu o saptamana, Comisia Europeana a trimis guvernului roman o noua scrisoare pe tema taxei de prima inmatriculare, ce reprezinta al doilea pas al procedurii de infringement /incalcarea tratatului/ declansata de executivul comunitar la inceputul anului. Daca in doua luni de la primirea acestei a doua scrisori Romania nu-si modifica legea, Comisia va inainta cazul Curtii Europene de Justitie.

Varujan Vosganian s-a aratat increzator ca nu se va ajunge totusi la un proces la CEJ, spunand ca intalnirea cu comisarul Kovacs s-a desfasurat 'sub auspicii favorabile' si ca expertii Comisiei si-au manifestat o mare deschidere in ceea ce priveste conlucrarea cu partea romana pentru gasirea in timp util a unei solutii. Chiar incepand de saptamana viitoare, un grup de experti ai Ministerului Economiei si Finantelor va veni la Bruxelles si va conlucra indeaproape cu expertii Comisiei pe tema taxei auto, astfel incat pana la sfarsitul acestui an sa se poata face o prima prezentare a proiectului de act normativ, a mai aratat Vosganian.

In orice caz, a mai mentionat ministrul Vosganian, nu se pune problema eliminarii complete a taxei, care 'a avut efecte benefice in ce priveste obiectivele de protectie a mediului inconjurator pe parcursul anului 2007'. El a mai tinut sa sublinieze si faptul ca 'un numar mare de tari din UE' recurge la o astfel de taxa - insa la un nivel 'mult mai mare decat cel pe care il preconizam noi' - si ca, la inceputul deceniului urmator, in intreaga UE va exista o taxa similara. Taxa de prima inmatriculare auto a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007, iar Ministerul Finantelor a estimat ca veniturile generate de aceasta taxa vor depasi 220 milioane euro in acest an.

Corespondentul Rompres, Petronela Gruev, transmite: Guvernul Romaniei va emite in urmatoarele doua luni o Ordonanta de Urgenta prin care va fixa noile conditii pentru taxa de prima inmatriculare, in concordanta cu cerintele Comisiei Europene, cuantumul taxei urmand a fi 'substantial redus', a declarat marti, la Bruxelles, ministrul roman al Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, in urma unei intalniri avute cu comisarul pentru impozitare si uniune vamala, Laszlo Kovacs.

'I-am transmis comisarului Kovacs angajamentul guvernului Romaniei ca in acest rastimp de doua luni sa prezentam un act normativ cu putere de lege, care sa contina rezultatul discutiilor cu Comisia Europeana. Acest act normativ trebuie sa fie concordant atat cu obiectivele noastre, ce tin de ratiuni de natura ecologica, cat si cu reglementarile Comisiei', a precizat ministrul Vosganian.

Oficialul roman a precizat ca modificarea actualului continut al legii privind taxa auto trebuie sa includa trei aspecte: 'in primul rand, o mai buna corelare intre nivelul taxei si valoarea de piata a masinii, in sensul ca deprecierea masinii trebuie sa aiba un corespondent in reducerea taxei pentru acelasi tip de masina, dar cu vechime din ce in ce mai mare'; in al doilea rand 'se redefineste notiunea de masina care incepe sa se deprecieze, expertii Comisiei considerand ca o masina incepe sa se deprecieze inca din prima zi de inmatriculare, si noi am convenit sa introducem acest lucru in lege'; in al treilea rand, 'introducerea unor proceduri de contestare, in cazul in care o persoana se considera nedreptatita in ce priveste incadrarea masinii achizitionate intr-o anumita categorie de taxare'.

Ministrul Economiei si Finantelor nu a putut preciza insa in ce conditii isi vor putea primi banii inapoi persoanele care au achitat de la inceputul anului aceasta taxa considerata discriminatorie de Comisia Europeana. 'Chestiunea returnarii banilor nu va putea fi pusa cu claritate decat dupa ce procedura se va incheia si Comisia va anunta decizia finala', a spus el.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2419 :: 22.16MB