No SSO cookie

STUDIU: Vânzarile auto din Bulgaria au o dinamica mai slaba decât în România

voteaza
(0/ 0)
STUDIU: Vânzarile auto din Bulgaria au o dinamica mai slaba  decât în România
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cu toate că piaţa auto românească nu este una dintre cele despre care să se poată spune că are multe pretenţii, se pare totuşi că vecinii noştri, bulgarii, au mai multe probleme decât noi, în această privinţă.

 
 
[poza1s]La o populaţie de aproximativ 7,9 milioane de locuitori, în luna ianuarie a acestui an, piaţa bulgară a consemnat livrări de 1.076 de autovehicule noi, cu 928 de unităţi mai mult faţă de luna similară din 2002, potrivit Bulgarian News Digest, citat de just-auto.com.
În România, la o populaţie de aproximativ 22 milioane de locuitori, vânzările de autovehicule noi din ianuarie au fost de aproape şapte ori mai mari faţă de Bulgaria, cu un total de 6.942 de unităţi, în creştere cu 3,1% raportat la aceeaşi lună a anului trecut.
[poza2s]Dacă dinamica pieţei bulgare a fost în ianuarie mai puternică decât a celei româneşti, în schimb, la nivelul anului 2002, România a înregistrat o creştere mai puternică.
Astfel, în timp ce, în Bulgaria, vânzările totale de anul trecut au fost de 14.361 de unităţi, în creştere cu aproape 1.000 de maşini (circa 7%), în România s-a atins nivelul de 112.000 de unităţi, cu 22,4% mai mult faţă de 2001.
Potrivit acestor date, reiese că în România s-a vândut o maşină nouă la fiecare 190 de persoane, în timp ce în Bulgaria un vehicul corespunde unui număr de 550 de persoane.
[poza3d]Cu toate acestea chiar dacă românii stau mai bine ca bulgarii, totuşi în această privinţă, o duc mult mai greu ca polonezii, unde s-a vândut o maşină la 109 persoane, sau decât cehii, unde se livrează o maşină la 60 de persoane, ca să nu mai vorbim de Ungaria, unde la o populaţie puţin mai mare ca a Bulgariei, o maşină este vândută la fiecare a 52-a persoană.
Ca structură a pieţei, în Bulgaria, raportat la prima lună a acestui an, cea mai căutată marcă a fost Peugeot, cu 198 de unităţi, secondată de Skoda cu 118 maşini, pe locul trei fiind Ford, cu 97 de vehicule.
[poza4d]În România, în ianuarie, lider de piaţă a fost Volkswagen, cu 469 de unităţi, devansând pentru prima dată marca franceză Renault, situată pe locul al doilea cu 344 de unităţi.
Locul trei a fost ocupat de Skoda, cu 341 de unităţi, în timp ce Peugeot, lider în Bulgaria, a ocupat pe piaţa românească locul patru, cu 332 de unităţi vândute. NOTĂ: Datele referitoare la piaţa românească au ca sursă rapoartele prezentate de APIA

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1438 :: 17.82MB