No SSO cookie

Spontan, deschis, irezistibil: MINI Roadster

voteaza
(0/ 0)
Spontan, deschis, irezistibil: MINI Roadster
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

MINI Roadster, detalii complete.

 
 

Placerea condusului, transpusa in productia fiecarui model MINI, nu inceteaza sa aduca un zambet pe chipul celui care conduce automobilul. Acum, de aceasta calitate va puteti bucura - cu acoperisul deschis sau inchis - alaturi de primul model al marcii care a fost conceput numai pentru doua persoane. Noul MINI Roadster va avea debutul mondial, la fel ca si in Romania, in prima parte a anului viitor.

MINI Roadster, cel de-al saselea model din gama constructorului britanic de automobile premium, transforma inca o data segmentul masinilor mici. Interpretarea specifica MINI a modelului roadster compact intruchipeaza sportivitatea veritabila si placerea condusului urban sub cerul liber. Motoarele puternice si tehnologia sofisticata a sasiului cu reglaje individuale in functie de model arata ca sentimentul de karting specific MINI ramane o caracteristica definitorie a marcii. Iar clasicul acoperis soft top de care dispune MINI Roadster, ce poate fi deschis si inchis cu usurinta in mod manual, asigura acea placere spontana a condusului sub cerul liber.

Reproducerea fidela a limbajului de design emblematic pentru MINI, dar pastrand proportiile unui roadster, face ca primul model decapotabil cu doua locuri din istoria MINI sa dispuna de o charisma inconfundabila si irezistibila. Chiar si cu acoperisul inchis, MINI Roadster afiseaza o silueta eleganta, astfel ca tranzitia de la soft top spre partea din spate evidentiaza clar designul specific in trei volume. Acest concept cuprinde o separare clara a portbagajului automobilului (capacitate: 240 litri) de compartimentul pasagerilor, in timp ce sistemul lat de incarcare din spatele scaunelor sporeste caracterul practic.

Inca de la lansare, modelul MINI Roadster va fi disponibil cu patru motoare pe benzina si diesel. Gama de modele este compusa din MINI Cooper Roadster (90 kW/122 CP), MINI Cooper SD Roadster (105 kW/143 CP) si MINI Cooper S Roadster (135 kW/184 CP), in timp ce varful de lance este superperformantul MINI John Cooper Works Roadster (155 kW/211 CP). Tehnologia sasiului este unul element distinctiv important pentru MINI. Aceasta include Electric Power Steering (servodirectie electrica), Dynamic Stability Control (DSC / control dinamic al stabilitatii) alaturi de caroseria cu rigiditate torsionala ridicata (completata de elemente speciale de consolidare), centrul coborat de greutate al automobilului si cel mai elaborat sistem de suspensie din segment (MacPherson pentru puntea fata si multibrat pentru puntea spate). La acestea se adauga sisteme precum Hill Start Assistent sau EDLC (Electronic Differential Lock Control / gestiune electronica a diferentialului) pentru puntea fata.

Totodata, airbagurile frontale si cele pentru cap si torace, cadrul foarte rigid al parbrizului si barele de protectie in caz de rasturnare - din otel inoxidabil lustruit - fixate pe caroserie contribuie la protectia pasagerilor. Echilibrul aerodinamic al modelului MINI Roadster este optimizat prin intermediul spoilerului spate activ, acelasi prezentat si la MINI Coupe.

Nivelul de confort si personalizare poate fi extins si mai mult printr-o serie de optiuni atractive cum ar fi faruri adaptive cu xenon, carcasa neagra pentru faruri, Comfort Access si Always Open Timer (prezentat prima data pe MINI Cabriolet). De asemenea, MINI Roadster ofera si posibilitatea utilizarii in automobil a functiilor inovatoare MINI Connected pentru infotainment si comunicare. Cu ajutorul telefonului mobil al utilizatorului, MINI a fost prima marca care a oferit acces  la internet in automobil si in Romania si ofera in continuare o serie de aplicatii unice, inovatoare, in stilul sau caracteristic.

Stilul roadster MINI: unic si inconfundabil.

MINI Roadster nu este numai singurul model premium de acest gen din segmentul masinilor mici, ci este si singurul decapotabil cu doua locuri din istoria marci. Principiile limbajului de design MINI sunt reflectate cu fidelitate in designul caroseriei noului concept, asa cum sunt consolele scurte, conturul hexagonal al grilei de radiator, conturul negru al partii inferioare a caroseriei, benzile si contururile cromate, farurile mari rotunde, benzile si contururile cromate sau stopurile verticale pozitionate spre extremitatile partii spate. Se remarca cadrul parbrizului - inclinat cu inca 13 grade fata de MINI Cabriolet -, compartimentul scurt al pasagerilor (concentrat in jurul celor doua scaune) si capota plata a portbagajului.

Cu o lungime exterioara de 3.734 milimetri pentru MINI Cooper S Roadster (MINI Cooper Roadster: 3.728 milimetri, MINI John Cooper Works Roadster: 3.758 milimetri), un ampatament de 2.467 milimetri si o latime de 1.683 milimetri, dimensiunile modelului MINI Roadster preiau proportiile MINI Cabriolet, cu o usoara crestere in lungime. La o inaltime de numai 1.390 milimetri (MINI Cooper Roadster: 1.384 milimetri, MINI John Cooper Works Roadster: 1.391 milimetri), adica o reducere de peste 20 de milimetri fata de versiunea cu patru locuri, noul model cu doua locuri este o aparitie distinctiva, coborata si totusi eleganta atunci cand il privesti din lateral. Cadrul parbrizului, mai inclinat si mai subtiat spre partea superioara intareste imaginea de sportivitate..

Deschidere si inchidere simple, dintr-o singura miscare: soft top operat manual.

Un alt exemplu al transpunerii fidele a designului MINI in conceptul de roadster compact este acoperisul tip soft top, robust si rezistent in orice anotimp. Cand este inchis, acoperisul - care impartaseste stilul simplu al modelelor roadster clasice din Marea Britanie - coboara in "cascada", se extinde cand se apropie de caroserie si subliniaza efectul subtil tipic MINI, o pozitie de forta deasupra rotilor. Cand este deschis, acoperisul se strange in spatele scaunelor, astfel ca liniile cursive si elegante ale masinii se pastreaza intacte. Din moment ce partea exterioara a acoperisului este orientata in sus, nu este nevoie de o protectie suplimentara.

Mecanismul de deschidere/inchidere manuala a acoperisului soft-top permite o operare facila si rapida. Acoperisul se deschide prin rotirea cu 130 de grade a manetei de pe cadrul parbrizului si prin pivotarea soft topului in spatele scaunelor dintr-o singura miscare. Procesul de inchidere este declansat prin apasarea butonului pozitionat intre barele sistemului de protectie in caz de rasturnare, care permite extinderea soft topului din punctele de prindere cu ajutorul unor arcuri asistate pneumatic. Acoperisul poate fi tras spre in fata cu ajutorul manetei de deschidere, dupa care este fixat de cadrul parbrizului.

Gama vasta de culori exterioare, benzile Sport si elementele de design interior sunt cheia personalizarii.

Doua culori mate si sase metalizate sunt disponibile pentru exteriorul caroseriei MINI Roadster. Pentru a pastra traditia modelelor roadster britanice, acoperisul ramane negru. Benzile Sport, disponibile in trei culori pentru capota fata, cea a portbagajului si bara spate, permit proprietarului sa adauge o amprenta personala. Jantele din aliaj usor, disponibile standard la MINI Roadster, sunt de trei dimensiuni - 15, 16 sau 17 toli -, in functie de varianta de model. Pe lista de optionale se afla si alte jante din aliaj, cu aceleasi dimensiuni.

Obisnuita varietate MINI pentru scaune si tapiterii include scaune sport exclusive in nuanta Toffy. Alaturi de acestea, scaunele sport de culoare neagra sunt disponibile si cu piele Punch, cu perforatii de culoare bej. Benzile ornamentale pot fi comandate dintr-o selectie de sase variante de culoare, la care se adauga si o optiune Chili Red disponibila pentru MINI John Cooper Works Roadster. Clientul poate opta pentru una dintre cele cinci Colour Lines disponibile, dar poate explora si solutiile optionale de design interior, exclusive in gama MINI Yours.

Un concept echilibrat ce ofera placerea condusului fara compromisuri.

Absenta locurilor din spate permite ca MINI Roadster sa ofere un portbagaj cu o capacitate de 240 de litri. In plus, hayonul cu deschidere larga si pragul inferior al portbagajului permit o incarcare simpla a bagajelor, in timp ce sistemul de incarcare din interior, lat de 36 cm si inalt de 20 cm, poate fi deschis din scaunul conducatorului sau al pasagerului si adauga un plus de versatilitate. De asemenea, MINI Roadster dispune de buzunare largi pe usi, trei suporturi pentru pahare si buzunare in spatele scaunelor.

O alta particularitate remarcabila la MINI Roadster este sistemul de protectie in caz de rasturnare, din otel inoxidabil, captusit pe partea frontala. Alaturi de cadrul armat al parbrizului, acestea ofera pasagerilor o protectie optimizata in cazul rasturnarii automobilului. Datorita contururilor dinamice, barele de protectie si cadrul parbrizului contribuie si ele la design.

Printre echipamentele de siguranta de la bordul noului MINI Roadster se numara airbaguri frontale si airbaguri pentru cap si torace integrate in partile exterioare ale spatarelor, centuri de siguranta cu trei puncte de prindere, care includ limitatoare de forta si pretensionare, si indicator de presiune.

Ranforsarea partii spate a caroseriei a crescut rigiditatea torsionala si este completata de pragurile laterale foarte robuste, totul pentru a spori rezistenta celulei pasagerilor. in plus, MINI Roadster dispune si de masuri inovatoare de protectie a pietonilor si de elemente speciale de ranforsare a partii frontale.

Utilizarea unui soft top operat manual si comparativ mai usor a coborat centrul de greutate al automobilului. Rigiditatea impresionanta a caroseriei MINI Roadster si distributia maselor, favorabila dinamic, reprezinta platforma ideala pentru o manevrabilitate agila si precisa.

Proprietatile optimizate aerodinamic joaca si ele un rol in conceptul automobilului orientat spre savurarea la maximum a placerii condusului. Montantii A si parbrizul, ambele cu o inclinare accentuata, reduc partea frontala a caroseriei si astfel nivelul rezistentei la inaintare. Suplimentar, MINI Roadster este echipat si cu un eleron spate activ. Integrat in hayon, spoilerul se deschide automat in momentul in care MINI Roadster atinge viteza de 80 km/h. Cand viteza automobilului coboara sub 60 km/h, mecanismul de control in patru faze readuce eleronul in pozitia de baza. Spoilerul spate activ, care poate fi operat si manual prin utilizarea unui buton din panoul de control de pe cadrul parbrizului, furnizeaza o forta de apasare de 40 kilograme.

Cel mai puternic membru al gamei Roadster este echipat standard cu un kit aerodinamic John Cooper Works, subliniind capacitatile sale de a furniza performante dinamice exceptionale.

Cele mai noi motoare cu patru cilindri: sportivitate captivanta, eficienta impresionanta.

MINI Roadster este echipat cu cele mai puternice trei motoare pe benzina si cel mai performant propulsor diesel din portofoliul marcii. Motoarele revolutionare combina furnizarea sportiva a puterii cu eficienta extraordinara, iar toate variantele MINI Roadster au apelativul Cooper in numele modelului. Aceasta referinta la John Cooper, legendarul designer de masini pentru Formula 1, care obisnuia sa inscrie clasicul Mini in competitii sportive, evidentiaza un automobil cu aptitudini sportive deosebite.

MINI Cooper Roadster reprezinta o versiune entry-level deosebit de dinamica pentru gama Roadster. Motorul cu patru cilindri, de 1,6 litri, dispune de un sistem de gestiune complet variabila a supapelor - bazat pe tehnologia VALVETRONIC a propulsoarelor BMW -, pentru un raspuns prompt dar si o reducere a emisiilor. Cu o putere de 90 kW/122 CP la 6.000 rpm si un cuplu maxim de 160 Nm generat la 4.250 rpm, motorul accelereaza MINI Cooper Roadster de la 0 la 100 km/h in 9,2 secunde si atinge o viteza maxima de 199 km/h. Consumul mediu de combustibil in ciclul de testare EU este situat la 5,7 litri per 100 kilometri, in timp ce emisiile CO2 sunt de 133 grame per kilometru.

Pe langa gestiunea complet variabila a supapelor, tehnologia MINI TwinPower Turbo cuprinde si un turbocompresor twin-scroll si injectie directa pe benzina - un pachet de tehnologii care face ca motorul de 1,6 litri de la MINI Cooper S Roadster sa fie cel mai eficient la nivel mondial in clasa lui de capacitate. Propulsorul dezvolta un maxim al puterii de 135 kW/184 Cp la 5.500 rpm. Varful cuplului - 240 Newton metri - este disponibil inca de la 1.600 rpm si poate ajunge la 260 Nm, datorita functiei Overboost. Ceea ce inseamna ca MINI Cooper S Roadster sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 7,0 secunde si pana la viteza maxima de 227 km/h. Aceste performante contrasteaza cu nivelul consumului mediu in ciclul EU - 6,0 litri per 100 kilometri - si cel al emisiilor CO2 - 139 grame per kilometru.

Cea mai recenta varianta John Cooper Works isi demonstreaza potentialul sportiv intr-o maniera si mai clara. MINI John Cooper Works Roadster este propulsat de un motor cu patru cilindri, cu tehnologia MINI TwinPower Turbo, care dezvolta 155 kW/211 CP. Propulsorul de 1,6 litri genereaza puterea maxima la 6.000 rpm, iar varful curbei de cuplu - 260 Newton metri - este atins la 1.850 rpm. Pentru un interval scurt, functia Overboost ridica acest nivel la 280 Nm. 6,5 secunde este intervalul de timp de care MINI John Cooper Works Roadster are nevoie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza maxima este de 237 km/h. Prin consumul mediu in ciclul de testare EU - 7,3 litri per 100 kilometri - si nivelul emisiilor CO2 - 169 grame per kilometru -, MINI John Cooper Works Roadster dovedeste o eficienta extraordinara pentru un automobil decapotabil din aceasta clasa de putere.

Lider in privinta cuplului si a economiei, motorul diesel de 2,0 litri, cu tehnologie MINI TwinPower Turbo, aflat sub capota MINI Cooper SD Roadster este completarea ideala a gamei de propulsoare pe benzina. Agregatul cu patru cilindri dispune de carter din aluminiu, turbocompresor cu geometrie variabila a admisiei si injectie directa common-rail cu injectoare supapa-solenoid - dezvolta o putere maxima de 105 kW/143 CP la 4.000 rpm si atinge un cuplu maxim de 305 Nm pe un interval al turatiilor cuprins intre 1.750 si 2.700 rpm. Toate aceste permit ca MINI Cooper SD Roadster sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in 8,1 secunde si sa atinga o viteza maxima de 212 km/h. Varianta diesel a modelului Roadster isi evidentiaza eficienta remarcabila printr-un consum mediu de 4,5 litri per 100 kilometri in ciclul de testare EU si emisii CO2 de 118 grame per kilometru.

MINI Cooper Roadster si MINI Cooper SD Roadster sunt echipate standard cu o gama vasta de tehnologii MINIMALISM. O data in plus, acestea reduc consumul de combustibil si emisiile datorita dotarilor care includ recuperarea energiei la franare, functia Auto Start/Stop, indicatorul treptei de viteze recomandate, Electric Power Steering (servodirectie electrica) si gestionarea inteligenta a componentelor auxiliare. MINI Cooper Roadster, MINI Cooper S Roadster si MINI Cooper SD Roadster pot fi echipate si cu varianta optionala de transmisie - automata cu sase viteze, cu functia Steptronic -, ca alternativa la cutia de viteze manuala cu sase rapoarte care se afla in dotarea standard a intregii game MINI Roadster.

Numai de la MINI Connected: entertainment inovator si functii de comunicare.

MINI Roadster dispune in echiparea standard de sistem audio MINI CD cu radio (MINI John Cooper Works Roadster: MINI Boost CD cu radio), in timp ce doza suplimentara de entertainment poate fi reprezentata de sistemul de difuzoare Harman Kardon hi-fi si interfata USB audio. Sistemul MINI Visual Boost cu radio si cel de navigatie MINI sunt combinate cu un afisaj color de inalta rezolutie, de 6,5 toli (16,5 cm), amplasat central pe „Centre Speedo”. Daca automobilul este comandat cu aceste optiuni, MINI Connected permite posesorilor de terminale Apple iPhone accesarea serviciilor bazate pe internet din interiorul masinii. MINI Connected App deschide posibilitatea utilizarii unor functii web radio, Facebook si Twitter, primirea de RSS news feeds, a functiilor MINIMALISM Analyser, Mission Control si Dynamic Music. Consecvent cu strategia de dezvoltare a acestui sistem, odata cu MINI Roadster se adauga o serie de functii noi „Driving Excitement,” cum ar fi Condition Check, Force Meter sau instrumente sport digitale.

Alaturi de un automobil MINI echipat corespunzator, pentru functionarea sistemului este necesar si un telefon iPhone cu  abonament ce asigura acces la internet. Sunt recomandate abonamentele de internet nelimitat, precum Pantera pentru iPhone 29 sau Pantera pentru iPhone 49 de la Orange.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (1)

scris de carmenflorin

O masina frumoasa si apetisanta.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1672 :: 17.81MB