No SSO cookie

Solicitarile UNTRR cu privire la timbrul de mediu

voteaza
(5/ 2)
Solicitarile UNTRR cu privire la timbrul de mediu
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
5.0

In contextul dezbaterilor publice pe marginea timbrului de mediu, UNTRR solicita Guvernului sa ia masurile necesare pentru a iesi din labirintul taxei.

 
 

UNTRR considera ca noua taxa de timbru trebuie sa fie:

1) anuala - corelata cu nivelul emisiilor – astfel va fi colectata pe toata durata utilizarii si indiferent de al catelea proprietar, in timp ce taxa unica este platita de un anumit proprietar la un anumit moment, iar toti ceilalti proprietari ulteriori nu mai platesc nimic, fara sa se tina cont de perioada de utilizare– vehiculul poate fi scos din circulatie in acelasi an urmare unui accident sau poate fi utilizat 30 ani fara sa mai plateasca nimic desi va deveni din ce in ce mai poluant.

2) diferentiata in functie de nivelul de emisii – propunem ca pentru vehiculele clasificate Euro 6 - Euro 1,  sa fie perceputa o taxa de mediu dupa cum urmeaza:

* zero pentru Euro 6,5% din impozitul anual pentru Euro 5 ,
* 10% din impozitul anual pentru Euro 4
* 20% pentru Euro 3,40% pentru Euro 2
* 80% pentru Euro 1,160% pentru non-Euro sau vehiculele neclasificate (cu nivel de emisii nementionat de producator) din punct de vedere al emisiilor poluante.

3) colectata in impozit si defalcata separat - costul colectarii va fi redus pentru stat, la fel si deranjul contribuabililor

4) taxele colectate se returneaza celor care le-au achitat si solicita acest lucru

Consideram ca in acest fel, se permite crearea unui cadru durabil, autosustenabil pe termen lung proportional cu durata de exploatare si tinand cont mereu de cele mai avansate si ecologice norme de poluare. UNTRR avertizeaza Guvernul ca lipsa unei abordari pe termen lung nu va permite iesirea din labirintul acestei taxe, si desi solutiile usoare pot permite o relaxare de moment, problemele vor persista si vor reaparea.

Solicitam Guvernului sa preia propunerile UNTRR in noul act legislativ privind timbrul de mediu, pentru ca aceste propuneri ofera soluții viabile economic, care contribuie la atingerea obiectivelor declarate ale acestei taxe, respectiv protecția mediului și asigurarea de venituri certe la bugetul de stat.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (2)

scris de idesro

Oare ne indreptam spre o normalitate? Ar fi o minune. Diferenta de la E3 la E2 mi se pare un pic mare.Pe de alta parte majoritatea masinilor sunt E2 deci...iar ne-au "ars" la buzunar.

scris de dorin.bdm

Asa trebuie sa se intample intr-o tara normala.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3702 :: 22.2MB