No SSO cookie

Solicitarile UNTRR cu privire la timbrul de mediu

voteaza
(5/ 2)
Solicitarile UNTRR cu privire la timbrul de mediu
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
5.0

In contextul dezbaterilor publice pe marginea timbrului de mediu, UNTRR solicita Guvernului sa ia masurile necesare pentru a iesi din labirintul taxei.

 
 

UNTRR considera ca noua taxa de timbru trebuie sa fie:

1) anuala - corelata cu nivelul emisiilor – astfel va fi colectata pe toata durata utilizarii si indiferent de al catelea proprietar, in timp ce taxa unica este platita de un anumit proprietar la un anumit moment, iar toti ceilalti proprietari ulteriori nu mai platesc nimic, fara sa se tina cont de perioada de utilizare– vehiculul poate fi scos din circulatie in acelasi an urmare unui accident sau poate fi utilizat 30 ani fara sa mai plateasca nimic desi va deveni din ce in ce mai poluant.

2) diferentiata in functie de nivelul de emisii – propunem ca pentru vehiculele clasificate Euro 6 - Euro 1,  sa fie perceputa o taxa de mediu dupa cum urmeaza:

* zero pentru Euro 6,5% din impozitul anual pentru Euro 5 ,
* 10% din impozitul anual pentru Euro 4
* 20% pentru Euro 3,40% pentru Euro 2
* 80% pentru Euro 1,160% pentru non-Euro sau vehiculele neclasificate (cu nivel de emisii nementionat de producator) din punct de vedere al emisiilor poluante.

3) colectata in impozit si defalcata separat - costul colectarii va fi redus pentru stat, la fel si deranjul contribuabililor

4) taxele colectate se returneaza celor care le-au achitat si solicita acest lucru

Consideram ca in acest fel, se permite crearea unui cadru durabil, autosustenabil pe termen lung proportional cu durata de exploatare si tinand cont mereu de cele mai avansate si ecologice norme de poluare. UNTRR avertizeaza Guvernul ca lipsa unei abordari pe termen lung nu va permite iesirea din labirintul acestei taxe, si desi solutiile usoare pot permite o relaxare de moment, problemele vor persista si vor reaparea.

Solicitam Guvernului sa preia propunerile UNTRR in noul act legislativ privind timbrul de mediu, pentru ca aceste propuneri ofera soluții viabile economic, care contribuie la atingerea obiectivelor declarate ale acestei taxe, respectiv protecția mediului și asigurarea de venituri certe la bugetul de stat.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (2)

scris de idesro

Oare ne indreptam spre o normalitate? Ar fi o minune. Diferenta de la E3 la E2 mi se pare un pic mare.Pe de alta parte majoritatea masinilor sunt E2 deci...iar ne-au "ars" la buzunar.

scris de dorin.bdm

Asa trebuie sa se intample intr-o tara normala.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3184 :: 22.18MB