La nivel national, Skoda se bucura in continuare de increderea si loialitatea romanilor care i-au asigurat in 2012 o cota de piata de aproape 9%, clasandu-se printre primele pozitii in categoria masinilor de import.
Romanii au optat pentru modelul Skoda Octavia, datorita caracteristicilor sale ce se muleaza perfect asteptarilor lor: raportul excelent calitate-pret, spatiul extrem de generos si util, confortul ridicat si costul de intretinere rezonabil. Pe pozitia secundara in topul preferintelor Skoda este modelul Fabia, urmat de noul model Skoda Octavia Tour, care desi a iesit din fabricatie la mijlocul anului, a obtinut o cota foarte buna.
Cele mai noi modele Skoda lansate in 2012 pe piata din Romania, Citigo si Rapid au inregistrat vanzari timide, dar reprezinta un potential bun pentru 2013.
Din punct de vedere al motorizarilor, romanii au preferat motoarele Skoda pe benzina de 1.2 TSI/105 CP si respectiv diesel de 1.6 TDI/105 CP. Observam astfel pastrarea tendintei de orientare spre masini pe benzina datorita silentiozitatii, demarajului si pretului mai accesibil.
In materie de echipare auto, se observa faptul romanii vor sa evite orice fel de compromis cand vine vorba de confortul si siguranta lor, optand pentru dotari precum: climatronic, geamuri electrice, cotiera, 4 airbag-uri, proiectoare de ceata si computer de bord.
Aspectul are o influenta considerabila in decizia de cumparare a unui autoturism, iar culorile preferate in general de romani sunt cele deschise, metalizate, cum ar fi gri platinum, dar si negrul, in special pentru modele din segmentul limuzina.
Toate aceste aspecte indica faptul ca masinile Skoda vin in intampinarea nevoilor clientilor romani care apreciaza lucrurile traditionale si clasice, dar si o tehnologie de top si un consum econom.
In ultimii doi ani de zile, in contextul economic actual, comportamentul romanilor in ceea ce priveste achizitia de masini s-a schimbat. Astfel, ei au devenit mult mai precauti si analitici, iar termenul de schimbare al masinii a crescut de la 3 ani la 5 ani de zile.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!