Cifrele de vanzari ale Skoda au crescut in primul trimestru al anului 2010 cu 25 %, insumand 178.901 vehicule. Aceasta crestere a fost in mare parte determinata de cresterea cererii pe piata auto din China, unde au fost livrate la clienti in total 42.707 vehicule Skoda, ceea ce reprezinta, fata de aceeasi perioada a anului 2008, o crestere cu 122 %.
In luna martie, producatorul auto a livrat la nivel mondial nu mai putin decat 72.900 vehicule marca Skoda, reusind astfel un rezultat lunar record in istoria companiei. Marca a inregistrat o crestere puternica a vanzarilor pentru primul trimestru si pe pietele Europei Centrale (+13 %; 27.995 unitati in principal in Cehia si Polonia) si ale Europei de Vest (+13 %; 85.187 unitati).
Germania ramane piata din Europa de Vest cu cel mai mare volum, chiar daca piata respectiva a inregistrat o descrestere evidenta fata de anul anterior. Acest trend a fost urmat si de livarile Skoda Auto. De asemenea, si Europa de Vest, exceptand Germania, s-a dezvoltat extrem de bine fata de anul anterior, cu o crestere de 43 %, insumand 56.763 vehicule vandute. Marea Britanie a avut o influenta importanta in acest sens cu cele 11.704 vehicule vandute, aceasta insemnand pentru Skoda o crestere de 72 % fata de anul precedent. La fel si livrarile din Spania, Portugalia si Norvegia au repurtat cresteri dinamice.
Cea mai indragita masina a marcii Skoda, in primul trimestru al anului 2010, a fost Octavia (77.192 unitati; +32 %). Al doilea model in ierarhie a fost Skoda Fabia (52.700 unitati; -3 %). Cifrele de vanzari pentru Skoda Superb (20.514 unitati; +119 %) au inregistrat cea mai rapida crestere. Clientii au aratat mare interes si fata de SUV-ul Skoda Yeti (12.195 unitati). Marca a mai vandut 7.886 vehicule din gama Roomster si 8.414 vehicule Octavia Tour.
„Vanzarile Skoda Auto urmeaza un trend pozitiv si, de asemenea, sunt marcate de dezvoltarea dinamica din China. Am obtinut impulsuri de crestere si in anumite tari din Europa. Astfel, in ceea ce priveste prognozele pentru restul anului, ramanem optimisti, pastrand totusi o anumita prudenta. Sunt foarte promitatoare noile modele Yeti si Superb Combi, care au depasit previziunile de vanzari. in general, ne vom continua drumul cresterii”, a declarat Reinhard Fleger, membru al consiliului de administratia al Skoda Auto pentru vanzari si marketing.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!