Prezentat astazi in premiera mondiala la Salonul auto de la Shanghai, A-Klasse Concept va fi prezent, in doar cateva zile, si la New York Auto Show, un semn clar ca Mercedes se gandeste sa ofere versiunea de productie si pe piata americana.
Asa cum se poate vedea din fotografii, designerii au renuntat la majoritatea liniilor actualei generatii si la alura inalta a masinii, in favoarea unui stil mai traditional, desi puternic stilizat, potrivit cu un hatchback. In ceea ce priveste dotarile, A-Klasse Concept a primit un sistem de avertizare pentru preintampinarea coliziunilor, cu radar, frane adaptive, faruri cu tehnologie LED, lumini de drum cu fibra optica si un sistem inteligent de telefonie mobila ce poate fi controlat si prin intermediul sistemului COMAND.
Sub capota se afla o versiune BlueEfficiency a propulsorului diesel cu patru cilindri, de doi litri, care in ciuda cilindreei reduse, furnizeaza totusi 210 CP cu ajutorul supraalimentarii prin turbina si a injectiei directe. De asemenea, BlueEfficiency inseamna si ca acest motor este unul dintre cele mai “curate” din intreaga gama de propulsoare Mercedes-Benz.
Fata de generatia anterioara exista de asemenea o deosebire majora, si anume, lansarea mai multor versiuni de caroserie pe langa acest hatchback. Astfel, in loc de a avea pe piata modele A-Klasse si B-Klasse (un “artificiu” pe larg discutat la momentul lansarii, in 2004), germanii vor lansa o intreaga familie de versiuni de caroserie sub acelasi nume. Viitorul A-Klasse va fi deci oferit in versiune hatchback, minivan de familie, sedan, SUV compact si, posibil, chiar si roadster. Versiuni hibrid si electrice sunt de asemenea asteptate sa primeasca aprobarea.
Noul model va fi construit pe platforma cu tractiune fata MFA (Mercedes Frontwheel Architecture), ce renunta la vechiul concept sandwich in favoarea unui design mai traditional.
Cristian Iovitu
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!