No SSO cookie

Sfaturi de condus pe timp de iarna

voteaza
(0/ 0)
Sfaturi de condus pe timp de iarna
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Este imperativ sa stim cum trebuie sa conducem autoturismul in acest anotimp capricios. Iarna este cel mai periculos anotimp, asa ca trebuie sa stim cum trebuie sa ne comportam in trafic.

 
 
Iarna este anotimpul cu cele mai multe accidente, de multe ori din neatentie soferilor sau din cauza autoritatilor. Totusi nu putem neglija responsabilitatea participantilor la trafic. Masini.ro am facut o lista cu sfaturi extrem de utile, sfaturi care au rolul de a disciplina participantii la trafic.

Vizibilitatea: masina trebuie curatata de zapada, gheata sau alte impuritati. Este necesar sa curatam toate geamurile, luneta, parbriz si faruri/lampi spate. Este important atat pentru noi, cat si pentru ceilalti participanti in trafic. Nu uitati sa folositi dezaburirea, sugeram o dezaburire completa inainte de a va incadra in trafic.

Folosirea luminilor de intalnire: este decretata prin lege, deci este obligatorie. Este imperativ sa folosim luminile de intalnire pe timp de ninsoare, deoarece acestea ajuta sa fim vazuti mai repede si mai usor de ceilalti participanti in trafic.

Viteza: daca drumul este inzapezit, aderenta anvelopelor poate scadea pana la 30% fata de normal. Este important sa mentinem o viteza raportata la conditiile carosabilului. Nu accelerati brusc, acest lucru poate duce la ruperea de aderenta, deci masina poate derapa lateral. De asemenea, sugeram sa folositi treptele superioare pentru a reduce cuplul transmis rotilor.

Franarea: pe cat posibil evitati franarea in curbe. Iarna este sugerat sa franam inaintea curbelor sau doar pe portiuni drepte de drum. De asemenea evitati franarea brusca, poate rezulta intr-o iesire din decor. Daca sunteti obligat sa franati, treceti intr-o treapta inferioara si apasati sistematic pe pedala de frana, tinand ambreiajul apasat.

Manevre bruste: evitati sa faceti manevre bruste de ocolire, depasiri sau schimbari de banda. Aceste miscari pot duce la intrarea masinii in balans, deci la o scadere drastica a stabilitatii si a aderentei.

Distanta: este extrem de important sa pastram o distanta cat mai sigura fata de ceilalti. Sugeram o distanta dubla fata de cea folosita in mod normal pe timp de vara.

Daca totusi pierdeti aderenta, va sugeram sa virati un sfert de volan in directia opusa deraparii. Este important sa va pastrati calmul si sa nu va panicati.    

Andrei Monenciu

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (2)

scris de Anonim

Daca totusi pierdeti aderenta, va sugeram sa virati un sfert de volan in directia opusa deraparii. este total contraindicat ! corect este : Daca totusi pierdeti aderenta, va sugeram sa virati un sfert de volan in directia deraparii.

scris de Anonim

Ce habarnist a scris articolul asta? nu are nici o valoare jurnalistica si infomatiile sunt complet gresite! Daca derapezi, pierzi controlul si ai tractiunea pe fata (ca majoritatea masinilor din romania) virezi IN DIRECTIA de derapaj, desteptiilor !!! altfel te invarti pe loc. Daca e tractiune pe spate, e mai complicat - trebuie sa fii un pic mai experimentat si nu se poate explica asa in 2 fraze. M-ati convins. Nu mai dau eu pe la voi pe site.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2414 :: 17.87MB