No SSO cookie

Sfaturi de condus pe timp de iarna

voteaza
(0/ 0)
Sfaturi de condus pe timp de iarna
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Este imperativ sa stim cum trebuie sa conducem autoturismul in acest anotimp capricios. Iarna este cel mai periculos anotimp, asa ca trebuie sa stim cum trebuie sa ne comportam in trafic.

 
 
Iarna este anotimpul cu cele mai multe accidente, de multe ori din neatentie soferilor sau din cauza autoritatilor. Totusi nu putem neglija responsabilitatea participantilor la trafic. Masini.ro am facut o lista cu sfaturi extrem de utile, sfaturi care au rolul de a disciplina participantii la trafic.

Vizibilitatea: masina trebuie curatata de zapada, gheata sau alte impuritati. Este necesar sa curatam toate geamurile, luneta, parbriz si faruri/lampi spate. Este important atat pentru noi, cat si pentru ceilalti participanti in trafic. Nu uitati sa folositi dezaburirea, sugeram o dezaburire completa inainte de a va incadra in trafic.

Folosirea luminilor de intalnire: este decretata prin lege, deci este obligatorie. Este imperativ sa folosim luminile de intalnire pe timp de ninsoare, deoarece acestea ajuta sa fim vazuti mai repede si mai usor de ceilalti participanti in trafic.

Viteza: daca drumul este inzapezit, aderenta anvelopelor poate scadea pana la 30% fata de normal. Este important sa mentinem o viteza raportata la conditiile carosabilului. Nu accelerati brusc, acest lucru poate duce la ruperea de aderenta, deci masina poate derapa lateral. De asemenea, sugeram sa folositi treptele superioare pentru a reduce cuplul transmis rotilor.

Franarea: pe cat posibil evitati franarea in curbe. Iarna este sugerat sa franam inaintea curbelor sau doar pe portiuni drepte de drum. De asemenea evitati franarea brusca, poate rezulta intr-o iesire din decor. Daca sunteti obligat sa franati, treceti intr-o treapta inferioara si apasati sistematic pe pedala de frana, tinand ambreiajul apasat.

Manevre bruste: evitati sa faceti manevre bruste de ocolire, depasiri sau schimbari de banda. Aceste miscari pot duce la intrarea masinii in balans, deci la o scadere drastica a stabilitatii si a aderentei.

Distanta: este extrem de important sa pastram o distanta cat mai sigura fata de ceilalti. Sugeram o distanta dubla fata de cea folosita in mod normal pe timp de vara.

Daca totusi pierdeti aderenta, va sugeram sa virati un sfert de volan in directia opusa deraparii. Este important sa va pastrati calmul si sa nu va panicati.    

Andrei Monenciu

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (2)

scris de Anonim

Daca totusi pierdeti aderenta, va sugeram sa virati un sfert de volan in directia opusa deraparii. este total contraindicat ! corect este : Daca totusi pierdeti aderenta, va sugeram sa virati un sfert de volan in directia deraparii.

scris de Anonim

Ce habarnist a scris articolul asta? nu are nici o valoare jurnalistica si infomatiile sunt complet gresite! Daca derapezi, pierzi controlul si ai tractiunea pe fata (ca majoritatea masinilor din romania) virezi IN DIRECTIA de derapaj, desteptiilor !!! altfel te invarti pe loc. Daca e tractiune pe spate, e mai complicat - trebuie sa fii un pic mai experimentat si nu se poate explica asa in 2 fraze. M-ati convins. Nu mai dau eu pe la voi pe site.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5284 :: 22.19MB