No SSO cookie

Seat prezinta o poveste de design speciala - Ibiza Valliante

voteaza
(0/ 0)
Seat prezinta o poveste de design speciala - Ibiza Valliante
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Inspirat de ficţiune O noua exprimare a valorilor designului SEAT: imagine sportivă şi dinamică Directorul SEAT Design, Luc Donckerwolke, a creat şi maşinile lui Michel Vaillant "Inima" versiunii Vaillante: motor turbo pe benzină, 1,8 litri, ce dezvoltă 240 CP

 
 
[poza1s] SEAT Ibiza Vaillante este transformarea în realitatea a poveştilor unui personaj comic din benzi desenate. Modelul a fost conceput la Centrul de Design SEAT din Martorell, iar ţelul echipei de creaţie a fost să sugereze că şoferul unei maşini fictive poate fi transferat în lumea reală şi să participe la cele mai neaşteptate aventuri. Pentru acest motiv, SEAT nu intenţionează să producă un model de serie Vaillante sau să-l vândă în viitor. Pur şi simplu, este o maşină virtuală inspirată de benzile desenate, prezentată doar la Salonul Auto de la Geneva, iar misiunea ei este de a evidenţia imaginea sportivă şi dinamică a mărcii SEAT, dar şi să susţină lansarea noii game 2006. [poza2s] Obiectivul acestei prezentări din standul SEAT la Salonul Auto de la Geneva este de a atrage vizitatorii pentru a vedea nu doar o maşină de necrezut, dar şi un vehicul care a fost dezvoltat din noua gamă Ibiza - unul care poate deveni primul automobil din segmentul compact condus de celebrul pilot Michel Vaillant, eroul multor serii de benzi desenate. Este o maşină fictivă în adevăratul sens al cuvântului. Cu Vaillante, Luc Donckerwolke, director SEAT Design, şi echipa lui au vrut să transforme Ibiza într-o fantezie inspirată din benzile desenate. Şi cum acestea sunt un instrument de comunicare puternic în rândurile tinerei generaţii, această nouă imagine a modelului Ibiza este materializată şi expusă în public ca fiind un automobil pentru şoferi care se simt atraşi de aventură. Vaillante este o combinaţie a două concepte: imaginea mărcii SEAT - spirit exploziv, sportivă, tânără - şi a lui Michel Vaillant, un erou fascinant al cărui succes a captivat fanii motorsportului pentru mai bine de o jumătate de secol. [poza3s] Ibiza Vaillante este un adevărat showcar, care ajută la consolidarea imaginii mărcii. Departamentul de design şi-a bazat proiectul pe un prototip unic SEAT Sport - un model special Ibiza cu o abordare diferită în privinţa părţii frontale, respectiv a celei posterioare - ambele mai late cu 40 mm - şi echipat cu cauciucuri 235/35 R 19 pe jante de aliaj, cu diametrul de 19 ţoli şi cu lăţimea de 8,5 ţoli. Motor de 240 cai-putere special pentru versiunea Vaillante [poza4s] Baza pentru Ibiza Vaillante nu ar fi completă fără un motor puternic. Propulsorul cu patru cilindri - capacitate 1,8 litri, benzină, supraalimentat -, asemănător celui folosit la vechea generaţie León Cupra, dezvoltă cu 15 cai-putere mai mult, ajungând la un total de 240 CP. Astfel, Vaillante devine cea mai radicală versiune inspirată din Ibiza. Injectată cu un plus de vitamine care să-i evidenţieze latura sportivă, Ibiza Vaillante accentuează direcţia luată de modelul Ibiza încă de la lansarea din 1984 şi oferă o percepţie a ceea ce va fi - fără îndoială - un viitor mai sportiv şi mai de calitate al noii game 2006. Moştenire din lumea curselor Silueta sportivă, agresivă şi designul îndrăzneţ sunt mărturii ale intenţiei de a transforma Ibiza Vaillante într-o maşină a unui erou din benzi desenate. Nuanţa albastru sidefat a caroseriei aduce aminte de fosta culoare a maşinilor de curse ce reprezentau Franţa, tentă ce este folosit intens la vehiculele din aventurile lui Michel Vaillant. Chiar dacă aspectul general face trimitere la Ibiza, Vaillante este complet diferită o dată ce cobori sub linia mediană. Partea frontală este mai lungă, a suferit o schimbare radicală şi oferă faruri redesenate şi o grilă mărită ce ce străpunge lungimea barei. Grila radiatorului este încadrată de o literă V de dimensiuni impresionante (V de la Vaillante) care se întinde pe toată lungimea capotei, o dovadă că este o maşină din benzi desenate. Aspectul robust al versiunii SEAT Ibiza Vaillante este evidenţiat de arcul roţilor - faţă şi spate - şi de montanţii bine definiţi de la nivelul liniei mediane. Arcul frontal beneficiază de fante verticale pentru aer, iar garda la sol coborâtă cu 40 mm şi roţile mari sunt cheia unui aspect sportiv, ce denotă forţă. La fiecare jantă din aliaj, cele cinci spiţe formează tot atâtea fante triunghiulare, ceea ce adaugă un plus aspectului agresiv. Privită din lateral, Ibiza Vaillante dezvăluie că oglinzile retrovizoare pornesc direct din panourile portierelor – asemeni noului León - în loc ramele geamurilor. Capota portbagajului poartă înscris numele "Vaillante" pe zona centrală. Noul design al barei este evidenţiat de culoarea neagră din partea inferioară care scoate la iveală o priză de aer şi de ţeava de eşapament triunghiulară, montată central, care are tot forma literei V de la Vaillante. Structură de securitate multifuncţională Într-un timp record, Luc Donckerwolke şi echipa lui de la Centrul de Design SEAT au făcut un efort considerabil pentru a crea un interior care să se potrivească cu filosofia unei maşini fictive destinată unui personaj din benzi desenate. Donckerwolke a admis că nu a dorit s-o echipeze cu o celulă de securitate din moment ce i-a fost clar că nu este o maşină destinată propriu-zis competiţiilor. În schimb, e a conceput o structură orizontală extrem de rigidă care ocupă întreaga zonă spate a maşinii şi se extinde lateral până la consola centrală. Roata de rezervă, vizibilă, este montată în centrul acestei structuri, în timp ce bara transversală din spatele scaunelor sport este suport pentru căşti şi pentru punctele de susţinere ale centurilor de siguranţă. Cele două bare care converg pe consola centrală formează o platformă pentru schimbătorul de viteze, care este montat mai sus, precum la o maşină de competiţiie. Interiorul poartă aceeaşi amprentă coloristică - albastru -, în principal pe toate elementele care formează structura de securitate, nuanţă care accentuează şi mai mult atmosfera de comedie. Căştile deschise, amplasate înspatele scaunelor, au culoarea albastră a maşinii şi capitonajului interior. Acestea le imită pe cea purtată de Michel Vaillant şi sunt personalizate cu litera V de la Vaillante. LUC DONCKERWOLKE, DIRECTOR DE DESIGN SEAT "Michel Vaillant m-a inspirat să concep maşini" Unii oameni îşi găsesc chemarea în cel mai neaşteptat mod. Cazul directorului SEAT Design, Luc Donckerwolke, este un exemplu de cum îţi poţi atinge idealul pe care ţi l-ai stabilit în copilărie. Născut în Belgia cu 40 de ani în urmă, Donckerwolke a preluat funcţia de director SEAT Design, după ce opt ani petrecuţi la Lamborghini, unde a creat maşini de excepţie precum Murciélago, Murciélago Roadster şi Gallardo. Când s-a decis să creeze o maşină spectaculoasă pentru Geneva, care să contribuie la lansarea Ibiza 2006, Luc a ştiut de la început că asocierea cu Vaillant va fi o idee excelentă. Pentru aceia care sunt familiarizaţi cu Michel Vaillant, numele Vaillante este asociat cu maşinile acestui personaj fictiv. Dar cum a ajuns Luc Donckerwolke să fie un fan al lui Vaillant? Belgianul este recunoscut ca fiind un mare amator al benzilor desenate - în special ale celor cu aventurile lui Tintin -, aşa că nu este neobişnuit că Donckerwolke a devenit fascinat de aceşti eroii. Dar acestea nu este singurul motiv... Fără îndoială, răspunsul lui la aceeaşi întrebare este surprinzător. "În copilărie, pe când trăiam cu familia în Burundi, m-a îmbolnăvit şi aveam febră. Pentru a-mi face convalescenţa mai uşoară, tatăl meu mi-a făcut cadou o carte cu Michel Vaillant. A avut un asemenea impact încât am început să realizez schiţe de maşini." Atunci ai fost interesat pima dată de design? "Da, chiar dacă nu atât de designul propriu-zis, cât mai ales de conceperea cât mai multor maşini. Eram obsedat de a face schiţe de automobile, iar acest lucru m-a dus - în tinereţe - să-l vizitez pe Jean Graton, creatorul eroului meu din copilărie, Michel Vaillant." Acea cercetare a avut mult de-a face cu actuala ta profesie? "Desigur. L-am întâlnit pe Graton şi m-am oferit să-i fac schiţe pentru maşinile lui Michel Vaillant. Încă o mai fac şi-n ziua de azi, însă numai ca hobby. A fost o piatră de hotar catre designul maşinilor adevărate", adaugă Luc. Directorul SEAT Design îşi justifică pasiunea pentru Michel Vaillant în aceea că "numeroase nume de top din lumea curselor cu motor sunt familiare cu Vaillant, un personaj fictiv care le-a fost alături şi le-a dezvoltat interesul pentru maşini". Mare fan Lamborghini - chiar a participat cu un model Miura la curse destinate maşinilor de epocă -, Luc Donckerwolke şi-a început cariera de director SEAT Design în urmă cu câteva luni. Următoarea întrebare e firească: de ce şi-a bazat creaţia pe gama Ibiza? Donckerwolke dă câteva răspunsuri absolut convingătoare. Primul este: "Ibiza este principalul argument al succesului reuşit de SEAT. Mai mult, numele gamei este mult mai familiar decât cel al mărcii SEAT". Al doilea, "pentru că Vaillante înseamnă ca Ibiza încă este un punct de cotitură pentru SEAT". Şi-n al treilea rând, "pentru că Vaillante sugerează o imagine pozitivă, tânără, fair play, o mentalitate de învingător etc. - calităţi care sunt intrinseci la Ibiza". Revenind la adaptarea de benzi desenate, este un motiv special care a stat la baza transformarea modelului Ibiza în Vaillante? "Desigur că există", spune Luc Donckerwolke. "Fără îndoială că va fi maşina aleasă de Michel Vaillant, dacă va conduce un model SEAT în următoarea serie de aventuri." Luc Donckerwolke Născut în Belgia, Luc Donckerwolke (40 de ani) a fost numit director SEAT Design la 15 septembrie 2005. El a venit de la Lamborghini, unde şi-a început cariera în 1998 şi a devenit designer-şef în 2003. În toată această perioadă petrecută la faimosul producător de automobile sport din Italia, el a creat modele excepţionale precum Murciélago, Gallardo şi Murciélago Roadster. Donckerwolke a studiat ingineria industrială la Universitatea ECAM din Bruxelles şi designul automobilelor la "Arts Centre College of Design Europe", instituţie aflată în Elveţia. Printre alte premii remarcabile aflate în panoplia proprie, Luc a primit "2005 Monterey Concorso Italiano Hall of Fame" pentru contribuţia la designul industriei auto. Michel Vaillant Creat la 7 februarie 1957 de desenatorul francez Jean Graton, Michel Vaillant este un personaj din benzile desenate care reprezintă un excelent pilot de curse într-o suită de aventuri de familie. După 50 de ani, istoria continuă în poveşti care se bucură de un succes mereu în creştere, în care maşini rivale se întrec în aspect şi în performanţe. Două generaţii de entuziaşti ai sporturilor cu motor au transmis copiilor pasiunea pentru Michel Vaillant şi sunt pe punctul de a face acelaşi lucru şi cu nepoţii. Aventurile lui au avut o influenţă decisivă asupra multor piloţi profesionişti încât unii au recunoscut că pasiunea lor a început o dată cu cărţile Michel Vaillant.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1981 :: 22.17MB