No SSO cookie

Seat devine din nou Campion Mondial de Turisme!

voteaza
(0/ 0)
Seat devine din nou Campion Mondial de Turisme!
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Succes extraordinar pentru marca spaniola, care a castigat titlul la constructori si la piloti pentru al doilea an consecutiv.

 
 
Gabriele Tarquini, pilotul Seat, noul Campion Mondial. Yvan Muller devine vice-campion. SEAT Sport isi atinge obiectivele dupa un sezon extrem de difícil.

Un succes absolut pentru Seat in Campionatul Mondial de Turisme 2009. Echipa SEAT Sport si-a indeplinit in totalitate obiectivele in cursa de la Macau, ultima din sezonul 2009, cucerind titlurile la Constructori si la Piloti pentru a doua oara consecutiv, precum si Trofeul Independentilor. SEAT si Gabriele Tarquini sunt noii campioni 2009, Yvan Muller terminand pe locul doi, in timp de Tom Coronel a castigat titlul la Independenti -  toate acestea insemnand ca SEAT a fost capabil sa castige cu doua masini diferite, León TDI si León WTCC, invingand BMW, Chevrolet si Lada in campionatul constructorilor.

Seat, care si-a aparat anul acesta cele doua titluri castigate in sezonul trecut, reuseste unul dintre cele mai mari succese pentru sportul spaniol in 2009, cu un final triumfal dupa un sezon foarte greu, marcat de dificultatile rezultate din numeroasele schimbari ale regulamentului in timpul sezonului, schimbari care au limitat posibilitatile León-ului TDI. Cu toate acestea, schimbarile survenite nu au impiedicat un triumf la final de sezon, multumita efortului si muncii in echipa si tuturor membrilor Seat Sport.

Acest spirit a fost esential intr-un week-end foarte complicat. Vineri, Gabriele Tarquini si Yvan Muller, campion si vice-campion, au terminat calificarile in spital dupa ce au suferit un accident care le-a lasat masinile serios deteriorate. Dupa eforturile mecanicilor de a avea masinile din nou in cursa, cei cinci piloti ai echipei au dezvoltat o strategie perfecta prin care si-au asigurat dubla victorie.

Prima cursa, cu un impecabil start al lui Tiago Monteiro, Jordi Gené si Gabriele Tarquini, a permis pilotilor Seat sa preia controlul asupra situatiei din a doua, a treia si a patra pozitie, fara a risca victoria si inregistrand punctele de care aveau nevoie pentru a-si adjudeca primul dintre titluri. Tarquini a terminat a doua cursa inaintea lui Gené, cu Yvan Muller al cincilea si Monteiro al saselea. Acest rezultat prevedea deja, matematic, victoria finala a unuia dintre cei doi piloti Seat.
A doua cursa a fost si mai tactica, cu Yvan Muller pe a treia pozitie, urmat de Monteiro si Gené, si cu Gabriele Tarquini ajungand pe locul sase. Gené a fost usor atins in timpul cursei, ceea ce i-a permis lui Tarquini sa treaca de el, lasand Seat in formatie, pastrandu-si pozitiile. Un accident in spatele plutonului a determinat aparitia steagului rosu cu doua tururi inainte de final, ceea ce a confirmat victoria Seat si a lui Gabriele Tarquini.

In Trofeul Independentilor, Tom Coronel a castigat prima cursa, fapt care i-a acordat deja, matematic vorbind, titlul. Este cel de-al doilea sau titlu cu Seat la aceasta clasa.

Cu victoria sa, Gabriele Tarquini  devine al saptelea italian campion mondial din istorie, la 18 ani dupa Teo Fabi si precedat de Nino Farina, Alberto Ascari, Mauro Baldi, Roberto Ravaglia si Massimo Biasion. El a marcat, de asemenea, un record spectaculos, dat fiind faptul ca la cei 47 de ani ai sai este cel mai in varsta campion din istoria motor-sportului, intrecandu-l pe Juan Manuel Fangio.

Pentru marca spaniola, acesta este al cincilea titlu dupa cele cucerite in raliurile din 1996, 1997 si 1998 cu Ibiza Kit Car si cel din Campionatul Mondial de Turisme dobandit in 2008 cu León TDI WTCC.

Gabriele Tarquini: "Este uimitor sa iei titlul dupa o cariera sportiva atat de lunga. Am inceput week-end-ul cu ceva probleme, dar am fost capabil sa recuperez si munca extraordinara a mecanicilor mei a facut posibil sa iau startul in cursa care reprezenta unica oportunitate pe care nu o puteam rata. A fost un campionat foarte greu, foarte intens si pentru a castiga in lupta cu doi rivali care sunt atat de puternici ca Yvan Muller si Augusto Farfus, era esential sa obtin cat mai multe puncte in toate cursele."

Jaime Puig, Seat Sport Director: "Castigarea a doua campionate, doi ani la rand este rasplata pentru un an fantastic si vreau sa multumesc intregii echipe pentru efortul sau, pentru capacitatea extraordinara de munca si solidaritate. Cursele de la Macau au aratat ca suntem o echipa in care fiecare munceste pentru toti. Dupa cele doua titluri cucerite anul trecut, am dorit sa luam macar unul in acest an si am reusit sa luam doua. A fost un rezultat extraordinar."


Clasificari:


Cursa 1: 1. R.Huff (Chevrolet); 2. G.Tarquini (SEAT León TDI); 3. J.Gené (SEAT León TDI); 4. A.Menu (Chevrolet); 5.Y.Muller (SEAT León TDI); 6. T.Monteiro (SEAT León TDI); 7.J.Muller (Chevrolet); 8. A.Farfus (BMW); 9. A.Zanardi (BMW);...11. R.Rydell (SEAT León TDI)

Cursa 2: 1. A.Farfus (BMW); 2. J.Müller (BMW); 3. Y.Muller (SEAT León TDI); 4.T.Monteiro (SEAT León TDI); 5. G.Tarquini (SEAT León TDI); 6. J.Gené (SEAT León TDI); 7. N.Larini (Chevrolet); 8. R.Huff (Chevrolet); 9. A.Zanardi (BMW); 10. R.Rydell (SEAT León TDI);

Clasamentul la constructori: 1. SEAT, 314 points. 2. BMW, 311 p. 3. Chevrolet, 215 p. 4. Lada, 83 p.

Clasamentul la piloti: 1. G.Tarquini (SEAT) 127 points. 2. Y.Muller (SEAT) 123 p. 3. A.Farfus (BMW) 113 p. 4. A.Priaulx (BMW) 84 p. 5. R.Huff (Chevrolet) 80 p. 6. J.Muller (BMW) 76 p.7. R.Rydell (SEAT), 64 p. 8. J.Gené (SEAT) 48 p. 9. T.Monteiro (SEAT) 44 p. 10. A.Menu (Chevrolet) 39 p.


 

Cuvinte cheie:
SEAT |
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3612 :: 18.69MB