No SSO cookie

Scandalul ARO Câmpulung Muscel: Episodul al doilea

voteaza
(0/ 0)
Scandalul ARO Câmpulung Muscel: Episodul al doilea
Noutati-auto · · 2 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Epopeea ARO Câmpulung continuă astăzi un nou episod, realizat de această dată de Evenimentul Zilei. Se pare că după informaţiile publicate ieri, alte noutăţi au ieşit de fapt la iveală, adică mai exact că nu toată uzina ARO a fost vândută, ci numai o parte a acesteia.

 
 
Se pare deci că firma Crosslander, cea care a cumpărat pachetul majoritar de la ARO cu 150.000 de euro, a reuşit sa vânda numai o parte din fabrică - Fabrica de Scule şi Matrite - la un preţ de 40 de ori mai mare decât a plătit pe întreaga uzină. Cumparatorul Fabricii de Scule şi Matrite este Montana MG, un SRL din Cimpulung Muscel care a avut in 2002 un profit net de 1,6 miliarde de lei. Cu toate acestea, patronii de la Montana MG au gasit in buzunare 180 de miliarde de lei pentru a incheia tranzactia. Unele surse afirmă ca in spatele tranzactiei s-ar afla senatorul PSD de Arges, Constantin Nicolescu, care avea in vizor cel mai profitabil sector de la ARO. Conform unor surse apropiate procesului de privatizare, in contractul semnat in septembrie 2003 de Ovidiu Musetescu, presedintele APAPS, si John Perez, patronul Crosslander, exista o clauza care spune ca noul proprietar nu poate vinde active care contribuie la realizarea obiectului principal de activitate. ''Fara Fabrica de Scule si Matrite nu se poate realiza un autoturism ARO. Practic, noi facem caroseria'', a spus liderul de sindicat Cornel Costea. Directorul general de la ARO, Iustin Preoteasa, contrazice teza liderului sindical: ''Fabrica de Scule si Matrite (FSM) nu contribuie la realizarea obiectului principal de activitate. Pe platforma ARO sint cinci sectoare, din care doar unul este in aceasta situatie si pe care nu putem sa-l vindem. FSM nu este in aceasta situatie. N-am cerut nici un aviz APAPS-ului pentru ca nu era nici o problema in legatura cu contractul de privatizare''. Contractul de vinzare-cumparare incheiat intre reprezentantii ARO si cei ai SC Montana MG SRL a fost semnat la o luna dupa ce activele de la ARO erau transferate de APAPS catre Crosslander, unde patron este controversatul om de afaceri american John Perez. Contractul, autentificat la un notariat din Pitesti, are numarul de inregistrare 636/26.02.2004. Conform directorului Preoteasa, pretul platit pe Fabrica de Scule si Matrite ar fi undeva in jur de 5 milioane de dolari, din care s-au achitat 2,7 milioane de dolari. ''Nu e nimic ilegal. Noi am scos fabrica la vinzare si Montana a oferit cel mai mult. Firma e bine cunoscuta in zona si are afaceri diverse, nu numai distributia cu carburanti'', a spus Iustin Preoteasa. John Perez si-a inceput afacerile din Romania deschizind prima linie de imbuteliat Coca-Cola. Pe la mijlocul anilor ‘90, a intrat in industria automobilistica, incercind sa intermedieze vinzarea peste granita a masinilor de teren ARO. In 1998 a avut primul esec, soldat cu citeva procese impotriva firmei nord-americane la care era actionar majoritar - East European Imports (EEI). Aceasta incasase avansuri de la peste 100 de dealeri din SUA care se lasasera vrajiti de ideea lansarii unui autovehicul pentru weekend-urile petrecute la pescuit si vinatoare. Agentia Nationala de Mediu nici macar nu autorizase motoarele instalate pentru masinile ARO. John Perez n-a abandonat insa ideea de-a intra, via Romania, in industria automobilistica. Astfel incit, anul trecut, dupa ce a lichidat societatea EEI (plina de datorii), a infiintat o noua firma (cu acelasi sediu ca si precedenta, de altfel) - Lacaro Auto Distributors Inc., cea care a cumparat uzina din Cimpulung. La aceasta ora, FSM are datorii bugetare de peste 350 de miliarde de lei, sustine liderul sindical Cornel Costea, suma care nu a fost stearsa prin contractul de privatizare. Montana MG nu a cumparat de la ARO decit activele FSM (terenul, halele si echipamentele), si nu pachetul majoritar. Prin urmare, FSM SA ramine in continuare o societate, insa una pe hirtie pentru ca nu mai are practic nimic in patrimoniu. Are, in schimb, datoria respectiva legata de coada, adica 7 milioane de dolari. ''Daca firma intra in faliment nu prea are ce sa i se mai ia pentru a recupera aceasta restanta. Din cei 778 de angajati ai FSM, 668 au trecut la Montana. Doar zece au mai ramas la FSM'', afirma liderul de sindicat de la ARO. ''Noi nu vrem sa falimentam FSM. Vrem sa continuam activitatea si sa ne platim datoriile'', a replicat directorul general de la ARO. In spatele tranzactiei dintre Perez si Montana MG ar putea sta senatorul PSD de Arges Constantin Nicolescu, sustin atit unii sindicalisti, cit si deputatul PD Ion Cirstoiu. ''De mai mult timp stiu ca de fapt pe ARO vrea sa puna mina o firma romaneasca. E clar ca actualul proprietar, Crosslander, nu are puterea sa tina fabrica. Am auzit de aceasta tranzactie cu Fabrica de Scule si Matrite. Il suspectez pe domnul senator Nicolescu. El este actionar la IATSA, firma care are serviceuri Dacia. Senatorul Nicolescu e mina in mina cu presedintele Senatului Nicolae Vacaroiu'', a spus Ion Cirstoiu. Interesant este ca Fabrica de Scule si Matrite este de fapt ''gaina cu oua de aur'' a platformei ARO. Crosslander a vindut deci singura fabrica de bani de la Cimpulung, folosita deseori ca furnizor de lichiditati cind ARO avea probleme. ''Scule si matrite'', o societate separata, in care ARO e actionar majoritar, a inregistrat profit in ultimii patru ani si intrase in relatii de afaceri cu firmele Paganeli din Italia, Benteler Germania si Automobile Dacia Renault. Tot Dacii autohtone repara si firma senatorului Nicolescu. ''Perez a platit pe ARO 150.000 de dolari si vrea sa distruga fabrica, sa ia utilajele si matritele si sa le trimita in Brazilia. Domnul Perez vrea sa construiasca autovehicule acolo, fara sprijinul ARO. Un container cu utilaje si matrite se afla in Portul Miami, in drum spre Brazilia. Astea sint ultimele piese care ii mai trebuie lui Perez ca sa construiasca in totalitate ARO in Brazilia'', a afirmat Trotman. Firma ''Montana GM'' are ca unic actionar pe Marinela Bulugea, sotia unuia dintre cei mai cunoscuti oameni de afaceri din Cimpulung Muscel. Cei patru frati Bulugea au afaceri in domeniul carburantilor, transportului rutier si detin importante spatii comerciale, potrivit unor surse locale. Printre apropiatii acestora se numara omul de afaceri Gherghe Luigi Pepenel, patronul ''Hervil'' din Rimnicu Vilcea (firma pentru care premierul Adrian Nastase a solicitat, la sfirsitul anului trecut, presedintelui Eximbank sa studieze posibilitatea de a-i acorda un imprumut de doua milioane de euro). Unul dintre apropiatii de afaceri ai lui Pepenel sustine ca acesta este prieten cu unul dintre fratii Bulucea, iar relatia lor cu senatorul Nicolescu este cunoscuta. Gheorghe Luigi Pepenel este si patronul Hotelului ''Cara'' din Pitesti, el fiind cunoscut ca apropiat al unor persoane din PSD. La firmele sale au fost cenzori sefii PSD din orasele in care are afaceri, iar ''Hervil'' a fost vizitata de premier si parlamentarii de Vilcea.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (2)

scris de Anonim

Rusine celor care au adus aceasta fabrica in paragina si si au batut joc de toti cei ce lucreaza acolo. Niste oameni minunati. Am lucrat acolo inainte de 1989 mai precis octombrie 1986- mai 1990 ca stagiar si am numai cuvinte de lauda pentru intreg colectivul in mod special pentru cei de la FCM sau FMA cumii spunea atunci, precum si pentru cei de la proiectare stante si matrite. Am invatat cu adevarat meseria de inginer proiectant.

scris de Anonim

:smirk: mitsubishi outlander concept aro

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2197 :: 22.16MB