Pentru a contracara efectele crizei economice, Renault pregateste un plan de
plecari voluntare care va fi gata in noiembrie si va implica suprimarea a circa
6.000 de posturi. In plus, agentia Standard&Poor's a revizuit perspectiva
rating-urilor Renault de la stabil, la negativ, ca urmare a incertitudinilor
grupului de a evita o inrautatire pronuntata a indicatorilor financiari.
Dominique Chauvin de la CFE-CGC, unul dintre
cele mai importante cinci sindicate franceze, spune ca uzinele vestice care
produc vehicule din gama I (masini de clasa mica) sunt in pericol, in special
din cauza venirii pe piata a unor masini low-cost concepute de Renault, cum ar
fi Sandero. Sindicalistii cred ca Renault va suprima circa 6.000 de locuri de
munca in Europa si cele mai afectate vor fi uzinele franceze, cum e cea de la
Sandouville unde e produs modelul Laguna, care s-a vandut sub asteptari.
Site-ul mai noteaza ca suprimarile de locuri
de munca ar putea fi facute pana in iunie 2009. Chauvin crede ca Renault nu-si
respecta salariatii si deplange faptul ca producatorul apeleaza la "o strategie
expansionista mondiala, in detrimentul bazelor de productie din Franta".
Dupa ce degradarea mediului macro-economic a depasit si cele mai pesimiste
prognoze Renault, francezii au decis sa creasca preturile de vanzare, sa inghete
sau sa amane unele proiecte neprioritare si sa reorganizeze unele uzine, a
anuntat compania joi. Asta pe fondul cresterii cifrei de afaceri, dar si a
vanzarilor. Renault a mai decis sa revizuiasca in minus obiectivul de vanzari
pentru anul viitor, de la 3,3 milioane unitati, la trei milioane.
Cifra de afaceri a Renault a crescut cu 2,3%
in prima jumatate a anului, pana la 20,94 miliarde de euro. Marja operationala a
grupului a atins 865 milioane de euro, ceea ce reprezinta 4,1% din cifra de
afaceri.
Dupa lansarea a cinci noi modele
de automobile, printre care si noul Logan Pick-Up, grupul Renault a vandut 1.32
milioane vehicule, cu 4,3% mai mult decat in prima jumatate a anului trecut.
Criza economica a fost mai dura decat se
asteptau cei de la Renault, cresterea pretului petrolului incetineste cresterea
pietei auto si modifica mix-ul de vanzari. In plus, au crescut si preturile
materiilor prime, ratele de schimb au avut o evolutie nefavorabila, criza
financiara creste costul de finantare al companiilor, iar marile piete auto din
Europa sunt in recul.
Pentru a putea
ramane competitiva, Renault a decis sa actioneze si va creste preturile de
vanzare pentru a contracara cresterea preturilor materiilor prime. Insa
francezii se gandesc si la simplificarea, inghetarea sau amanarea unor proiecte
considerate ca fiind neprioritare, dar si la inghetarea recrutarilor de personal
in Europa.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!