No SSO cookie

Romanii vor primi amenzi mai mari pentru lipsa anvelopelor de iarna

voteaza
(5/ 1)
Romanii vor primi amenzi mai mari pentru lipsa anvelopelor de iarna
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Soferii romani care circula pe drumuri cu polei, inzapezite sau inghetate cu masini fara anvelope de iarna in dotare, vor plati iarna aceasta amenzi mai mari cu 4,5% comparativ cu anul precedent.

 
 

Amenzile pentru lipsa cauciucurilor de iarna au crescut cu 4,5%, pe fondul majorarii salariului minim pe economie de la 670 la 700 lei, in functie de care este calculata valoarea amenzii. Valoarea unui punct de amenda reprezinta 10% din valoarea salariului minim pe economie.

Legea care reglementeaza obligativitatea anvelopelor de iarna a intrat in vigoare la 1 noiembrie 2011 si prevede sanctiuni de la 9 la 20 de puncte de amenda, sanctiunea fiind insotita si de retinerea certificatului de inmatriculare. Potrivit OG 5/2011, este sanctionata "conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna".

Obligativitatea echiparii cu anvelope de iarna se instaleaza in cazul in care drumurile prezinta zapada, gheata sau polei. Cum conditiile climaterice nu pot fi intotdeauna estimate corect, este recomandat ca soferii sa isi echipeze autoturismele pentru a nu fi luati prin surprindere.

Cauciucurile de iarna sunt reglementate prin Directiva Europeana 92/23/CE din 31.03.1992, conform careia anvelopele trebuie sa prezinte simbolurile M si S (noroi plus zapada - n.r.), in una din combinatiile: M+S, M/S, M-S, M.S. sau M&S.

Unele tipuri de anvelope prezinta suplimentar si alte marcaje, precum un fulg de zapada si/sau o creasta alpina, insa acestea nu sunt obligatorii. Asadar, inscriptia M+S este suficienta pentru a clasifica o anvelopa ca fiind de iarna.

Indiferent daca exista unul sau ambele semne suplimentare (fulg de zapada si creasta alpine), daca marcajul M+S lipseste, soferii sunt pasibili de amenda.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3596 :: 22.19MB