No SSO cookie

Romanii vor primi amenzi mai mari pentru lipsa anvelopelor de iarna

voteaza
(5/ 1)
Romanii vor primi amenzi mai mari pentru lipsa anvelopelor de iarna
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Soferii romani care circula pe drumuri cu polei, inzapezite sau inghetate cu masini fara anvelope de iarna in dotare, vor plati iarna aceasta amenzi mai mari cu 4,5% comparativ cu anul precedent.

 
 

Amenzile pentru lipsa cauciucurilor de iarna au crescut cu 4,5%, pe fondul majorarii salariului minim pe economie de la 670 la 700 lei, in functie de care este calculata valoarea amenzii. Valoarea unui punct de amenda reprezinta 10% din valoarea salariului minim pe economie.

Legea care reglementeaza obligativitatea anvelopelor de iarna a intrat in vigoare la 1 noiembrie 2011 si prevede sanctiuni de la 9 la 20 de puncte de amenda, sanctiunea fiind insotita si de retinerea certificatului de inmatriculare. Potrivit OG 5/2011, este sanctionata "conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna".

Obligativitatea echiparii cu anvelope de iarna se instaleaza in cazul in care drumurile prezinta zapada, gheata sau polei. Cum conditiile climaterice nu pot fi intotdeauna estimate corect, este recomandat ca soferii sa isi echipeze autoturismele pentru a nu fi luati prin surprindere.

Cauciucurile de iarna sunt reglementate prin Directiva Europeana 92/23/CE din 31.03.1992, conform careia anvelopele trebuie sa prezinte simbolurile M si S (noroi plus zapada - n.r.), in una din combinatiile: M+S, M/S, M-S, M.S. sau M&S.

Unele tipuri de anvelope prezinta suplimentar si alte marcaje, precum un fulg de zapada si/sau o creasta alpina, insa acestea nu sunt obligatorii. Asadar, inscriptia M+S este suficienta pentru a clasifica o anvelopa ca fiind de iarna.

Indiferent daca exista unul sau ambele semne suplimentare (fulg de zapada si creasta alpine), daca marcajul M+S lipseste, soferii sunt pasibili de amenda.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1837 :: 17.79MB