No SSO cookie

Românii prefera masinile mai scumpe si mai mari

voteaza
(0/ 0)
Românii prefera masinile mai scumpe si mai mari
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pe piaţa auto românească, cele mai mari creşteri ale cotelor în funcţie de clasa de automobile din care fac parte, le au maşinile peste medie, în timp ce evoluţia cererii pentru modelele din clasele mai mici tinde să se limiteze, reiese din statisticile oferite de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA), în primele trei luni ale acestui an.

 
 
[poza1s]Cel mai dinamic segment din piaţa auto, în primul trimestru al anului, a fost clasa medie superioară, unde vânzările de automobile au crescut cu 43%, până la 1.357 unităţi, faţă de acelaşi interval al anului trecut, liderul de piaţă fiind Volkswagen Passat, cu 507 unităţi.
În această clasă, alte modele bine vândute sunt Opel Vectra, care a înregistrat o cerere de 217 unităţi, Ford Mondeo - 125 unităţi vândute, Peugeot 406 - 66 de unităţi livrate şi Renault Laguna - 57 de unităţi. Segmentul mediu superior mai include Audi A4, Skoda Superb, Mercedes Clasa C, Volvo S40, Mazda 6 şi altele.
[poza2s]Locul secund, prin prisma majorării vânzărilor din primul trimestru, este deţinut de segmentul maşinilor de lux, în urcare cu 38,5% faţă de perioada similară a anului trecut, cu un total de 54 de unităţi.
Dintre acestea, 25 au fost Mercedes Clasa S, urmat de Audi A8 cu 17 unităţi, BMW seria 7, cu 8 unităţi şi Volkswagen cu 4 unităţi Phaeton.
[poza3s]Segmentul SUV a fost al treilea ca dinamică a vânzărilor, cu o majorare a livrărilor de 32,5%, la un total de 628 de unităţi.
Primul loc este deţinut, în funcţie de cerere, de KIA Sorento, cu 58 de unităţi, pe locurile următoare fiind Volkswagen Tuareg cu 51 de unităţi, Lada Niva – 47 de unităţi, Toyota cu modelele New Land Cruiser – 45 de unităţi şi Rav4 – 39 de unităţi, Renault Scenic RX4 - 38 de unităţi.
[poza4s]Maşinile din clasa medie inferioară au înregistrat un plus al livrărilor de 20,8%, comparativ cu perioada corespunzătoare de anul trecut, la un total de 2.697 de maşini, cumulat în primele trei luni ale anului.
Skoda Octavia a fost lider al acestui segment, cu un total de 577 de cereri, urmat de Renault Megane, cu 460 de cereri, Peugeot 307 – 399 de unităţi livrate, Volkswagen Golf – 222 de maşini vândute şi Ford Focus – 192 de bucăţi. [poza5s]Pe piaţa maşinilor premium, avansul înregistrat în primele trei luni ale anului, comparativ cu intervalul similar de anul trecut, a fost de 17,6%, până la 147 de maşini.
Mercedes-Benz Clasa E a fost cel mai vândut model în acest sector, cu 58 de unităţi, urmat de Audi A6 – 35 de unităţi, Peugeot 607 – 17 cereri, Renault Vel Satis – 14 unităţi şi BMW Seria 5 cu livrări de 9 unităţi.
[poza6s]Segmentul maşinilor mici a înregistrat o majorare de 10,1%, numărul total al livrărilor fiind de 2.251 de maşini, pentru primul trimestru din 2003.
Cel mai căutat segment pe această piaţă a fost Renault Clio, cu 631 de unităţi, urmat de Skoda Fabia, cu 476 de unităţi, Peugeot 206, cu 441 de unităţi, Volkswagen Polo cu 137 de unităţi şi Citroen C3 cu 98 de unităţi.
[poza7s]Cele mai mici dintre maşini, care alcătuiesc segmentul mini, au suferit o scădere drastică a vânzărilor, în perioada menţionată, de peste 70%, numărul total al livrărilor reducându-se la 30 de maşini. Cel mai căutat dintre modelele mini a fost Fiat Seicento, cu 19 unităţi livrate.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4464 :: 22.15MB