No SSO cookie

Romanii au 45 de zile sa-si inmatriculeze fara taxa masinile Euro 4 aduse pana in 31 decembrie

voteaza
(0/ 0)
Romanii au 45 de zile sa-si inmatriculeze fara taxa masinile Euro 4 aduse pana in 31 decembrie
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Romanii care introduc in tara autovehicule cu Euro 4 si cu capacitate cilindrica sub 2.000 cmc pana la 31 decembrie au la dispozitie 45 de zile pentru a le inmatricula fara taxa de poluare auto, a declarat marti premierul Emil Boc, ca a anuntat aprobarea unei OUG in acest sens.

 
 
Premierul a declarat ca ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, a negociat cu Comisia Europeana acest termen. Pentru celelalte autovehicule, proprietarii trebuie sa plateasca taxa auto dupa prevederile legale in vigoare, a precizat Boc.

Dupa sedinta de guvern, Borbely a mentionat, la randul sau, ca Romania nu mai poate prelungi in 2010 masura adoptata in acest an, prin care masinile sub 2.000 cm cubi cu Euro 4 puteau fi inmatriculate fara ca proprietarii sa achite taxa de poluare auto.

Saptamana trecuta, Borbely declara, pentru NewsIn, ca doreste stabilirea unei perioade de 60 zile in care persoanele care au adus masini cu Euro 4 si cu capacitate cilindrica sub 2.000 cmc in tara pana la 31 decembrie sa le poata inmatricula fara plata taxei de poluare auto.

"Persoanele care pot dovedi ca au adus masinile - sub 2.000 cmc - in tara pana la 31 decembrie sa aiba o perioada de 60 zile in care sa le poata inmatricula fara taxa", explica Borbely.


La preluarea mandatului de ministru al Mediului, Borbely declara ca vrea sa promoveze saptamana aceasta o ordonanta de urgenta privind taxa auto, pentru a scapa macar de una din cele cinci proceduri de infringement motivate pe care le are Romania in prezent de la Bruxelles.

Legislatia romaneasca in vigoare din februarie 2009 prevede ca autovehiculele cu Euro 4 si cu o capacitate cilindrica de cel mult 2.000 cmc sunt scutite de plata taxei pe poluare in Romania daca se inmatriculeaza pentru prima data in orice stat din Uniunea Europeana in perioada 15 decembrie 2008 – 15 decembrie 2009. in schimb, legislatia romaneasca prevede dublarea nivelului taxelor aplicabile altor autovehicule care fac obiectul acestei taxe.

Ca urmare, pe 25 iunie, Comisia Europeana a solicitat Romaniei intr-o scrisoare informatii in legatura cu legislatia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectand ca actuala legislatie romaneasca are efecte protectioniste asupra industriei auto nationale, marcand deschiderea primei etape din procedura de infringement.

Comisia considera ca prevederile legislatiei romanesti, conform carora taxa pe poluare se suspenda pentru anumite autovehicule, insa creste pentru anumite masini second-hand provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor masini de ocazie, protejand industria romaneasca a autovehiculelor noi.

Bruxelles-ul preciza atunci ca sprijina masurile politice care urmaresc promovarea masinilor mai putin poluante, insa subliniaza ca trebuie sa se asigure ca aceste masuri sunt compatibile cu dreptul comunitar.

Romania nu a dat un raspuns satisfacator in termen de doua luni, iar ca urmare CE a emis aviz motivat - situatie in care Romania se gaseste in prezent. Daca situatia nu va fi rezolvata Executivul europeana poate prezenta cazul in fata Curtii Europene de Justitie.

Taxa de poluare auto ce a inlocuit de la 1 iulie 2008 vechea taxa de prima inmatriculare a suferit anul trecut mai multe modificari, ajungand sa aiba, pentru o scurta perioada, in decembrie, o valoare tripla. Din 19 februarie 2009, actualul guvern a redus taxa de poluare auto cu o treime.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1804 :: 17.79MB