Renault introduce noua denumire 'Renault eco2' cu
scopul de a informa publicul despre angajamentul Renault de a oferi
vehicule ecologice si economice ca parte a contributiei sale pentru
protectia mediului inconjurator. In spiritul politicii sale ambitioase
de a limita impactul asupra mediului inconjurator, noua denumire Eco2
garanteaza protectia mediului in fiecare faza a ciclului de viata al
unui vehicul. Modelele Renault Eco2 respecta trei standarde
internationale de mediu: sunt produse
intr-o uzina certificata ISO14001, emisiile CO2 nu depasesc 140 g/km
(sau vehiculele sunt compatibile cu biocombustibili) si in completarea
faptului ca sunt reciclabile in proportie de 95% la sfarsitul ciclului
de viata, cel putin 5% din materialele plastice utilizate provin din
materiale reciclate.
Modelele Renault Eco2 sunt atat ecologice cat si accesibile majoritatii
cumparatorilor. Asadar progresul reprezentat de modelele Eco2 va
conduce la un castig important atat pentru clienti, dar si pentru
mediul inconjurator.
Denumirea Eco2 se va aplica deocamdata doar marcii Renault pe pietele
europene urmand a fi extins ulterior si pe alte piete ale lumii.
Aceasta deoarece in viziunea Renault, protectia mediului reprezinta o
provocare globala.
Renault Eco2 constituie un progres suplimentar al realizarilor deja
obtinute in ceea ce priveste protectia mediului, in conditile in care
standardele devin tot mai restrictive. In acest context, Renault ofera
vehicule care sunt mai economice si mai ecologice.
Renault Eco2: o gama de vehicule ecologice si economice
In cadrul Contractului Renault 2009, compania a declarat public
obiectivele sale ambitioase de protectie a mediului. Acestea reprezinta
o parte din politica pe care Renault a urmat-o in ultimii 10 ani pentru
a limita efectele activitatii sale asupra mediului in fiecare stagiu al
ciclului de viata a unei masini de la productie pana la casare
si reciclare. Renault si-a afirmat disponibilitatea de a se ridica la
nivelul marilor provocari pentru protectia mediului oferind acum tehnologii
accesibile care pot fi aplicate majoritatii produselor sale. Oferind
modele economice din punct de vedere al costurilor de achizitie si de
intretinere, Renault va contribui la eficientizarea protectiei
mediului.
Apelativul Renault Eco2 subliniaza conceptia Renault de a proteja
mediul oferind modele care corespund unor criterii ecologice si
economice importante:
- Ecologic pentru ca impactul acestor vehicule asupra mediului este
pastrat la minimum in timpul proiectarii, productiei si exploatarii, ca
si la sfarsitul ciclului lor de viata
- Economic pentru ca ele sunt accesibile si au un consum redus.
Motorizarile Eco2 se regasesc in gama modelelor: Clio III, Mégane Hatchback, Mégane Sedan, Mégane Estate, Scenic.
Renault Eco2: trei criterii masurabile si usor de verificat
Renault vede apelativul Eco2 si ca o posibilitate pentru cumparatori de
a masura performantele de protectie a mediului. Este vorba de criterii
care pot fi certificate (de exemplu ISO 14001) sau masurate obiectiv cum ar fi emisiile de
dioxid de carbon sau proportia de materiale plastice reciclate care
intra in componenta vehiculului.
Poluarea sonora nu a fost inclusa pe lista criteriilor pentru ca nu
exista inca nici un standard global acceptat. Renault este insa lider
si in aceasta privinta, cu multe din modelele sale avand un nivel de
zgomot cu 3 dB mai mic decat standardul EU de 74 dB.
Modelele Renault vor purta apelativul Renault eco2 daca vor indeplini trei conditii:
- Sunt produse intr-o uzina care are certificare ISO 14001. Organizatia
independenta de standarde Internationale (ISO) certifica un site
industrial ca respectand standardul ISO14001 daca asigura o reducere
continua a impactului procesului de productie asupra mediului
inconjurator. Aceste efecte includ printre altele consumul de apa si
energie, poluarea vizuala si sonora, emisiile daunatoare. In sapte ani,
spre exemplu, Renault a redus de trei ori consumul de apa la uzina din
Sandouville, Franta. In 2006, 39 de uzine Renault, care reprezinta
peste 90% din uzinele Renault au fost certificate ISO 14001. .
- Emisiile CO2 nu nu depasesc 140 g/km sau trebuie sa fie adaptate
pentru a functiona cu etanol E85 sau biodiesel B30. Este posibil sa se
obtina un rezultat sub 140 g/km (echivalent cu consumul de 5,3 l/100 km
pentru diesel si 5,9 l/100 km pentru benzina) utilizand tehnologii
speciale (de exemplu reducerea cilindreei) sau biocombustibili.
- Cel putin 5% din materialele plastice utilizate in productie trebuie
sa provina din materiale reciclabile. Modelele Renault care respecta
apelativul Eco2 pot fi reciclate la sfarsitul ciclului de viata in
proportie de 95% din masa lor. Mai mult, modelele Renault Eco2 contin
peste 5% piese realizate din materiale plastice reciclate. De exemplu,
pentru Clio proportia este aproape 10% (20 kg)
La momentul lansarii, apelativul Eco2 va fi aplicat doar marcii Renault
pe pietele europene urmand a fi extins ulterior si pe alte piete ale
lumii.
Politica de reducere a cilindreei (downsize) este ecologica si economica
Politica de reducere a cilindreei pentru motoarele diesel si pe benzina
continua sa fie una din cele mai eficiente metode de reducere a
consumului de combustibil si implicit a emisiilor de noxe. Acesta este
un domeniu
in care Renault exceleaza si imbina trei beneficii. Renault este
implicat puternic in reducerea cilindreei fara a reduce performantele
utilizand tehnologii moderne cum ar fi supraalimentarea sau injectia
directa.
Cu alte cuvinte, motorul diesel turbo de 1,9 litri cu 93 CP si injectie
indirecta a fost inlocuit cu unul mult mai economic, turbo, cu injectie
directa tip common-rail, de 1,5 litri si 105 CP. In 1993, un Renault 19
DT cu motor de 1,9 litri si 93 CP putea parcurge distanta de 748 km
intre Paris si Montpellier in sudul Frantei cu un consum mediu de 6,5
l/100 km si emisii de 172 g CO2/km. Astazi, un Megane 1,5 dCi de 105 CP
poate parcurge 1.100 km intre Paris si Venetia cu un consum de 4,5
l/100 km si emisii de 120 g CO2/km. Astfel, Renault este astazi unul
dintre cei mai eficienti trei constructori europeni in ceea ce priveste
reducerea emisiilor.
Motorul diesel beneficiaza de acelasi nivel inalt de expertiza Renault.
Echipat cu motorul de 1,5 litri dCi de 105 CP cu filtru de particule,
Megane emite doar 120 g CO2/km, find din acest punct de vedere pe
primul loc in clasa sa. Acest motor de referinta inglobeaza tehnologii
de varf cum ar fi turbina cu geometrie variabila, injectoare
piezoelectrice si filtru de particule cu post injectie dupa evacuare.
O linie accesibila de modele alimentate cu biocombustibili
Renault considera, de asemenea, biocombustibilii ca reprezentand una
din cele mai eficiente cai de control al emisiilor de CO2.
Biocombustibilii sunt eficienti din punct de vedere ecologic pentru ca
provin din surse vegetale – o sursa de energie diversificata si
regenerabila – si eficienti din punct de vedere economic pentru ca
necesita costuri de dezvoltare limitate, in timp ce astfel de vehicule
devin accesibile unei mase mari de cumparatori. Mai mult,
biocombustibilii contribuie la reducerea dependentei de combustibilii
fosili.
Angajamentul Renault in aceasta directie este reflectat in
disponibilitatea pe pietele Europei Occidentale (unde acest tip de
combustibil este comercializat) a unei versiunii Megane alimentata cu
etanol E85 si a gamei de utilitare usoare alimentate cu biodiesel B30.
In iunie 2007, Renault va lansa Megane 1,6 16V de 105 CP care
functioneaza pe baza de bioetanol E85. Va fi primul Renault oferit in
Europa care va functiona cu combustibil mixt etanol si benzina. La
aceste motoare care functioneaza atat cu benzina cat si cu bio
combustibili, au fost operate modificari pentru a le adapta diverselor
tipuri de combustibili. Modificarile se refera in principal la
rezervorul de combustibil, sistemul de injectie si camera de ardere.
Pentru a dezvolta versiunea Megane compatibila cu etanol, Renault a
folosit cunostintele dobandite in Brazilia unde se comercializeaza
modelele Clio si Megane cu combustibil mixt E100 inca din 2004.
La sfarsitul anului 2006, Renault a introdus versiunile de 90 si 115 CP
ale lui 2.0 dCi Trafic si versiunile de 100 si 120 CP ale lui 2.5 dCi
Master, ambele functionand cu biodiesel B30. Aceste modele pot
functiona atat cu motorina clasica, cat si cu un amestec diesel si 30%
biodiesel (B30). Prima limuzina cu biodiesel va aparea in 2008. Intre
timp, Renault lucreaza la a doua generatie de combustibili. Acestia
sunt obtinuti in urma procesului Fischer Tropsch din gaz natural ( gaz
transformat in lichid), carbune (carbune transformat in lichid) sau
biomasa (biomasa transformata in lichid). Din martie 2006, Renault si-a unit eforturile cu DaimlerChrysler,
Volkswagen, Royal Dutch Shell si Sasol Chevron in cadrul Aliantei
pentru Combustibili Sintetici in Europa (ASFE)
In 2006, ca parte a contractului Renault 2009, Renault a anuntat
intentia sa de a lucra la dezvoltarea unei game largi de tehnologii
alternative incluzand vehicule electrice, hibrizi si pila de
combustibil. Aceste tehnologii nu sunt insa noi pentru Renault. Inca
din 1997, Renault a prezentat Fever, primul vehicul de cercetare cu
pila de combustibil cu hidrogen. Mai recent, prototipul Ellypse
marcheaza preocuparea Renault pentru a dezvolta modele cu tehnologii de
viitor.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!