No SSO cookie

Renault Grand Scenic, al 12-lea model Renault cu 5 stele la testul Euro NCAP

voteaza
(0/ 0)
Renault Grand Scenic, al 12-lea model Renault cu 5 stele la testul Euro NCAP
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Grand Scenic este al 12-lea model din gama Renault care a obtinut punctajul maxim - 5 stele - la testul Euro NCAP.

 
 
Rezultatul este cu atat mai notabil, cu cat criteriile aplicate de organismul independent de evaluare au devenit mai exigente incepand cu 2009 (impact lateral, impact posterior, protectie copii, protectie adulti, protectie pietoni si nivel de echipare).
Conceput pentru a fi exemplar in materie de siguranta activa si pasiva, Noul Grand Scenic preia anumite elemente din gama Megane: dublu senzor de impact lateral, o inovatie inaugurata pe Laguna III, 6 airbag-uri, din care cele dispuse in zona torace/ bazin au camera dubla,
Sistemul Renault de Protectie, care asociaza pretensionarea dubla, limitatorul de efort si dublul airbag adaptiv, tetiere de generatie noua.

Noul Grand Scenic este echipat in serie cu ABS si AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta) si, in functie de versiune, cu sistemul ESC (Electronic Stability Control), cu functie suplimentara de Control in Sub-Viraje (CSV).
Politica Renault in materie de siguranta, pentru toate modelele sale, se bazeaza pe cele mai recente tehnologii, in sensul “prevenirii, remedierii, protectiei”, vizand sensibilizarea tuturor participantilor la trafic.

Fiind singurul constructor auto care a obtinut de 12 ori punctajul maxim la testele Euro NCAP, Renault a transformat siguranta intr-o prioritate. Structura cu deformare programata a Noului Grand Scenic absoarbe energia la impact, oferind un nivel optim de protectie a habitaclului si, astfel, a ocupantilor masinii. Materialele folosite au limite de elasticitate extrem de mari, fapt care le confera un potential maxim de absorbtie si disipare a energiei cinetice. Toate aceste elemente de control al deformarilor, alaturi de Sistemul Renault de Protectie de a treia generatie (SRP3), garanteaza un nivel de protectie foarte crescut.

SRP3 a fost conceput in functie de forta impactului si de morfologia umana, combinand dubla pretensionare a centurii de siguranta pentru locurile din fata (care limiteaza deplasarea corpului in fata, la nivelul toracelui si al bazinului), limitatorul de efort pentru toate locurile (astfel, este redusa presiunea exercitata de centura asupra toracelui) si airbag-urile duble adaptive (care isi adapteaza volumul in functie de impact). Structura ranforsata, cu forma specifica, dublata de SRP3, garanteaza cea mai buna protectie impotriva fenomenului de alunecare (alunecarea bazinului pe sub partea inferioara a centurii de siguranta, ceea ce conduce la producerea unor leziuni grave in zona abdominala, la impact).

Sistemele de protectie laterala s-au bucurat de o atentie speciala, avand in vedere ca impactul lateral reprezinta 1/3 din accidentele mortale survenite in mediul urban. Senzorul dublu de impact lateral, inaugurat pe Laguna III, reduce la jumatate timpul de activare a airbag-urilor laterale. Cuplat cu noua generatie de airbag-uri tip cortina, acesta ofera o protectie cu 30% mai mare in zona capului. Alt avantaj important, presiunea dezvoltata de airbag-urile duble laterale torace/bazin este de pana la trei ori mai mare in zona bazinului - mai expusa si mai rezistenta - fata de presiunea din zona toracelui.

Tetierele de generatie noua ale gamei Megane asigura o protectie mai buna a zonei cervicale; tijelor nu mai culiseaza in spatarul scaunului si, prin urmare, nu mai reprezinta un element rigid in cazul producerii unui impact. in plus, forma si structura scaunelor permit un recul mai bun al spatelui la impact (60 mm) si, prin urmare, reduc presiunea exercitata asupra capului si toracelui.

Partea anterioara a masinii a beneficiat, la randul sau, de noile tehnologii care ofera o protectie crescuta a pietonilor. Bara de protectie a suferit unele modificari la nivelul rigiditatii si grosimii, absorbind energia la nivelul tibiei si genunchilor, astfel incat zona picioarelor este mai bine protejata in cazul unui impact. Capota, imbinarile acesteia, aripile, dublura capotei au fost de asemenea concepute pentru a limita efectele unui potential impact.

Cercetarile desfasurate de Renault in domeniul sigurantei pentru copii respecta acelasi nivel de exigenta ca cele pentru siguranta pasagerilor adulti. Prin urmare, Noul Grand Scenic afiseaza un nivel foarte ridicat de siguranta in acest perimetru. Sistemele de fixare Isofix pentru toate cele trei locuri ale banchetei din spate permit instalarea usoara si sigura a scaunelor pentru copii.

Echipamentele suplimentare asista soferul si il ajuta pe acesta sa anticipeze riscurile din trafic:

- sistem de supraveghere a presiunii din pneuri
- limitator-regulator de viteza cu interfata luminoasa si ergonomica
- aprindere automata a proiectoarelor
- activarea automata a stergatoarelor

Proiectoarele bidirectionale bi-xenon adapteaza orientarea pozitiilor in functie de unghiul volanului, sporind nivelul de siguranta si vizibilitatea pe timp de noapte.

In materie de siguranta activa, Noul Grand Scenic este echipat in serie cu ABS, cu repartitor electronic al fortei de franare, si cu AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta). Aceste dispozitive sunt completate, in functie de versiune, de sistemul ESC (Electronic Stability Control) cu functie de Control in Sub-Viraje (CSV), care permite gestionarea unor situatii dificile sau urgente.

Noul Grand Scenic a preluat echipamentele prezente pe celelalte modele din gama Megane si, mai ales, pe Noul Scenic, care ofera acelasi nivel de siguranta pentru toti ocupantii masinii.



 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1402 :: 17.79MB