No SSO cookie

RCA-ul la români, asa cum se vede din exterior

voteaza
(0/ 0)
RCA-ul la români, asa cum se vede din exterior
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Companiile la care românii preferă să îşi încheie poliţele de asigurare obligatorie de răspundere civilă (RCA) sunt Asirom, în proporţie de 58,6%, şi Omniasig, (15%), se arată într-un studiu al companiei Daedalus Consulting. La Astra, doar 9,4% dintre români preferă să încheie RCA, în timp ce pentru Allianz-Ţiriac au optat 5,9%, iar pentru Unita 5,3 procente.

 
 
Un alt fenomen cu care se mai confruntă piaţa RCA este fenomenul de migraţie de la o societate de asigurări la alta, explicaţiile cele mai plauzibile pentru neloialitate de la an la an fiind nemulţimirile clienţilor sau ofertele "speciale" propuse de unele companii de asigurări. Asigurarea RCA, care este este cea mai solicitată poliţă de asigurare, circa 23% din gospodăriile din mediul urban având încheiate un astfel de contract cu o formă specializată, relevă în studiul efectuat de Daedalus Consulting. Astfel, doar în 58% din gospodăriile în care există cel puţin o asigurare obligatorie de răspundere civilă a fost păstrată aceeaşi companie de asigurări. Potrivit Daedalus Consulting, fidelitatea cea mai mare este înregistrată în Muntenia unde, în 68,8% din gospodării, compania de asigurări a rămas neschimbată faţă de o medie naţională de 58%. Un alt fenomen care afectează RCA sunt afacerile încheiate la colţ de stradă, considerate periculoase de organele specializate. "Asigurările" privind siguranţa poliţelor încheiate la colţ de stradă sunt date doar de societăţile de asigurări. Imprimeria Naţională şi juriştii îndeamnă lasemnarea contractelor în sediile firmelor, unde cel puţin se poate reclama vreun inconvenient după încheierea poliţelor. Poliţele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) încheiate la "unităţile mobile" (autoturisme sau chiar măsuţe pliante) nu prezintă garanţii, afirmă surse autorizate. Interesant este că, instituţia de supraveghere a asigurărilor este convinsă există motive sufuciente să fim liniştiţi. Poliţele sunt foarte sigure, chiar dacă sunt încheiate în stradă, atâta vreme cât cei care le încheie sunt de la companiile de asigurări autorizate de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), afirmă reprezentanţii instituţiei amintite. Mai mult decât atât, CSA susţine că poliţele de asigurare au suficiente elemente de securizare, excluzând posibilitatea unor ţepe date de asiguratorii omniprezenţi în pieţe sau la orice colţ de stradă. Motivaţia este că "aceste poliţe sunt făcute la Imprimeria Naţională", de unde putem trage concluzia că nu există riscuri. Directorul general al Imprimeriei Naţionale, Dan Docan, a propus în urmă cu trei luni companiilor de asigurări să suplimenteze măsurile de securizare în cazul poliţelor RCA în aşa fel încât să poată fi descoperiţi cei care nu sunt la zi cu asigurarea. Până acum, mai mult de jumătate dintre posesorii de autoturisme nu au încheiat RCA. Imprimeria Naţională a propus ca, pe lângă hârtia cu melanj fluorescent şi vigneta securizată, să fie aplicată holograma cu informaţie variabilă, care ar permite o monitorizare concretă a deţinătorilor de asigurare auto. Însă această soluţie avansată de Imprimeria Naţională a fost refuzată de către toate companiile de asigurări, astfel că, în prezent, se poate spune că nu există nici o siguranţă pentru poliţele încheiate ad-hoc.

 

Cuvinte cheie:
RCA |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2396 :: 22.15MB