Primul a fost senzationalul FXX si urmasul sau, FXX Evolution, ambele bazate pe platforma lui Ferrari Enzo si dezvoltand un maximum de 850 CP. Al doilea “val” a fost 599XX, construit pe baza platformei 599 GTB Fiorano si oferit, ca si FXX, doar unui grup select de clienti, reuniti sub numele de Ferrari Client Test Drivers.
Ca sa intri in aceasta “gasca” elitista, fie trebuie sa cunosti pe cineva din conducerea lui Ferrari, fie trebuie sa fii un client cu vechime al marcii, fie ambele. Sa intri in posesia unui bolid experimental Ferrari XX este deci extrem de dificil. Sau, cel putin asa stiam noi...
Asta, pentru ca in ultimii ani, pe piata libera au aparut o serie de exemplare XX, ultimul din serie fiind un 599XX aproape neatins, cu doar 1.500 km pe bord si pretuit la cu putin peste 1,35 milioane de euro.
Masina este vopsita in negru, poarta numarul “de concurs” 14 si are foarte multe dintre componentele din fibra de carbon la vedere. Sub capota se afla un V12 de 6 litri cu 700 CP, masina fiind astfel capabila sa parcurga faimosul circuit de la Nurburgring in doar 6 minute si 58,16 secunde.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!