
La competitie s-au inscris 26 de vehicule istorice fabricate in
perioada 1929-1980, care au concurat la doua categorii “Sport “ si
“Raid”. Startul s-a dat incepand cu ora 8:15, din minut in minut, din
piata Presei Libere, dupa patru ore primul automobil ajungand in
parcajul Rectoratului din Brasov unde foarte multi pasionati asteptau
sosirea participantilor. Surpriza cea mai mare a fost prezenta la start
a unui FORD A Roadster (1929) pilotat de dl. Axel Kohnen, care recent a
devenit membru al RETROMOBIL CLUB ROMANIA. Dupa o pauza de o ora” timp
in care s-a servit pranzul, s-a dat startul in a doua etapa
Brasov-Borsec, in Miecurea Ciuc fiind programata o scurta oprire pentru
realimentare si odihna. Spre seara toate echipajele participante au
ajuns la Borsec dupa un traseu de peste 380 km. Ziua a doua a debuta cu
proba de indemanare care a constat intr-un slalom, traseul fiind
parcurs in doua manse, participantii incercand sa obtina o diferenta
minima intre manse (castigatorul a inregistrat 0,28 s). Dupa pranz, la
invitatia sponsorului principal al raliului, firma Romaqua Grup,
participantii au vizitat fabrica ultramoderna de imbuteliere a apelor
minerale Borsec. Seara a avut loc festivitatea de premiere si cina
festiva desfasurate intr-o atmosfera de sarbatoare, voia buna si
discutiile despre vehiculele istorice, schimburile de experienta si
informarile reciproce fiind prezente pe toata durata evenimentului
participantii fiind ca de obicei o mare familie reunita sub numele de
RETROMOBIL CLUB ROMANIA.

In clasamentul general al Raliului International CARPATI RETRO au
punctat doar participantii la Categoria “SPORT”, podiumul avand
urmatoarea configuratie:
Locul 1 “ Serban Enache / Cristina Enache (Alfa Romeo “ 1969)
Locul 2 “ Andrei Micu / Ilona Lorintcz (Fiat 1800 B “ 1967)
Locul 3 “ Bogdan Coconoiu / Ingrid Coconoiu (Dacia 1100 “ 1969)
La categoria “RAID” clasamentul a fost urmatorul:
Locul 1 “ Giuseppe Rossi / Tino Rossi (Land Rover Seria IIA “ 1971)
Locul 2 “ Nicolaie Mihaiescu / Varteni Mihaiescu (Toyota Corona “ 1972)
Locul 3 “ Ovidiu Ionescu / Alexandru Ciolan (Mercedes 250 SE Coupe “ 1966)
Incepand cu acest an RETROMOBIL CLUB ROMANIA a decis acordarea anuala,
cu ocazia Raliului International CARPATI RETRO, a “Trofeului
RETROMOBIL”, decernat pentru merite deosebite in promovarea miscarii
vehiculelor istorice romanesti. Pentru curajul, ambitia, priceperea si
pasiunea care l-au facut sa participe la un raliu de peste 850 km la
bordul unui FORD A Roadster (1929) si nu in ultimul rand pentru
colectia sa de cinci vehicule istorice antebelice adusa in Romania, dl.
Axel Kohnen a fost desemnat drept castigator al “Trofeului RETROMOBIL -
2006”.
Duminica participantii au plecat spre casa pe traseul
Borsec-Bicaz-Piatra Neamt-Bacau-Bucuresti (460 km), in piata Stefan cel
Mare din Piatra Neamt fiind organizata o expozitie de o ora si umatate
cu automilele participante.
Raliul International CARPATI RETRO 2006 a fost competitia cu cel mai
lung traseu organizata vreodata in Romania. La reusita deplina a
acestui eveniment, care a coincis cu bicentenarul imbutelierii apelor
minerale Borsec, au contribuit firmele Romaqua Grup “ sponsor principal
al evenimentului, ORANGE, Asitrans, VCS Grafix Media, Mabriond Auto,
Ines si Automobilia.
Cea de-a VII-a editie a Raliului International CARPATI RETRO a
demonstrat inca o data faptul ca pasiunea membrilor RETROMOBIL CLUB
ROMANIA pentru vehiculele istorice nu cunoaste limite, iar cu pasiune
si dupa multe ore de munca poti pregati si conduce un automobil care
poate face fata unor trasee de sute de kilometri, chiar daca din pacate
uneori acestea includ si drumuri nu tocmai bune, iar destinatiile
propuse pot fi atinse fara emotii.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!