Pentru cel de-al patrulea an consecutiv, Nissan Qashqai a obtinut o clasificare fruntasa in unul dintre cele mai exigente studii de calitate europene.
Popularul model a obtinut calificativul "foarte fiabil" din partea renumitei organizatii ADAC, din Germania, cel mai mare club automobilistic din Europa, avand peste 16 milioane de membri. Cel mai bine clasat model de marca japoneza din segmentul sau, Nissan Qashqai a fost intrecut doar de marcile premium germane si a obtinut locul 6 (din 22) in clasa pe care o reprezinta, inaintea unor rivali importanti, precum VW Tiguan, Ford Kuga si Toyota RAV4.
Qashqai nu a fost singurul model Nissan recunoscut in studiul de fiabilitate ADAC pe anul 2010 (Pannenstatistik). Nissan NOTE a obtinut locul 5 din clasa sa (din 23), facand, de asemenea, dovada a patru ani de performanta continua "foarte fiabila", in timp ce Nissan Micra a obtinut statutul de autovehicul "foarte fiabil" in 2009 si 2010.
Qashqai si NOTE sunt construite in Europa de catre Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK), cum a fost si cazul modelului Micra, inainte ca acesta sa cedeze locul lui JUKE la uzina din Sunderland.
Qashqai nu este la primul succes in ceea ce priveste studiile efectuate de ADAC. Anul acesta, s-a clasat pe locul trei la general in competitia anuala a organizatiei pentru obtinerea premiului "Gelber Engel" (Ingerul galben), care reprezinta o recunoastere a fiabilitatii si a satisfactiei clientilor. Qashqai a fost intrecut doar de un Audi si un Porsche.
"Aceste rezultate extraordinare subliniaza calitatea de fabricatie exceptionala oferita tuturor masinilor produse de NMUK. Suntem in mod deosebit mandri de Qashqai, cel mai bine vandut model al nostru in Europa. Succesul sau in cadrul studiilor ADAC arata ca oferim in continuare cea mai buna calitate, chiar daca suntem solicitati la maxim pentru a satisface cererea uriasa pentru acest model exceptional", a afirmat Simon Thomas, Vicepresedinte Senior, Nissan Europa.
Nivelurile constante de inalta calitate obtinute de aceasta ultima generatie de autovehicule Nissan reprezinta consecinta directa a unei strategii coordonate si axate pe obiectiv, dusa de o echipa de specialisti dedicati, din departamentele Nissan de servicii post-vanzare, asigurarea calitatii, cercetare si dezvoltare din Europa si din uzinele din UK si Spania.
SUCCESUL Qashqai
Nissan Qashqai a fost lansat in 2007 ca o alternativa inovatoare si incitanta la modelele hatchback conventionale care domina segmentul C de autovehicule pe piata europeana. Din combinatia atragatoare dintre aspectul de SUV si calitatile practice a unei masini de familie s-a nascut segmentul de crossover compact. Qashqai a avut imediat succes la vanzari si continua sa domine segmentul, popularitatea sa fiind marita in urma imbunatatirilor aduse in anul 2010, care au accentuat calitatea si rafinamentul acestui autovehicul.
De la lansare, peste 835.000 de unitati Qashqai au fost vandute in intreaga Europa, subliniind dominarea Nissan in segmentul crossover… o pozitie intarita in continuare multumita popularitatii fratelui mai mic al lui Qashqai, JUKE, lansat anul trecut.
Qashqai ocupa in prezent locul 5 in clasamentul celor mai bine vandute modele din segmentul C din Europa, dupa patru modele traditionale – VW Golf, Renault Megane, Ford Focus si Opel Astra – avant o cota de 4,9% pe acest segment. In Romania, Qashqai ocupa tot locul 5 in topul vanzarilor din segmentul C hatchback, pentru anul fiscal 2010, cu o cota de piata de 5,3%.
Modelul este disponibil in doua versiuni ¬– cea cu cinci locuri, Qashqai si cea cu sapte locuri, Qashqai+2 – si patru motorizari – doua motoare pe benzina si doua motoare diesel, dispunand de tractiune pe rotile din fata sau tractiune integrala inteligenta Nissan ALL-MODE.
Rezultatele studiului de fiabilitate ADAC 2010
Masini medii Masini mici
1: BMW X3 1: MINI
2: Mercedes-Benz clasa C 2: Peugeot 207
3: BMW seria 3 3: Mitsubishi Colt
4: Mercedes-Benz SLK 4: Opel Meriva
5: Audi A4 5: Nissan NOTE
6: Nissan Qashqai 6: Skoda Roomster
7: VW Tiguan 7: Dacia Sandero
8: Mercedes-Benz CLK 8: Ford Fusion
9: Skoda Octavia 9: Mazda 2
10: Ford Kuga 10: VW Polo
11. VW Passat 11. Opel Corsa
12. Toyota RAV4 12. Renault Clio
13. Toyota Avensis 13. Ford Fiesta
14. Hyundai Tucson 14. Citroen C3
15. Mazda 6 15: Nissan MICRA
16. VW Sharan 16. Skoda Fabia
17. Volvo S40/V50 17. Peugeot 206
18. Renault Laguna 18. Toyota Yaris
19. Peugeot 407 19. Renault Modus
20. Ford Mondeo 20. Honda Jazz
21. Ford S-MAX 21. Fiat Punto
22. Opel Vectra 22. Seat Ibiza/Cordoba
23. Hyundai Getz
Nota:
Pentru a oferi o imagine reala a calitatii autovehiculelor, studiul Pannenstatistik al ADAC include modele avand intre unul si sase ani, care obtin vanzari de peste 7000 de unitati anual in Germania. Sunt analizate toate problemele tehnice care impiedica utilizarea masinii, intalnite de catre ADAC, iar rezultatele sunt publicate in revista asociatiei, ADAC Motorwelt, care are un numar estimat de 19 milioane de cititori.
Despre Nissan in Europa
Nissan angajeaza aproximativ 12.500 persoane in departamentele de proiectare, cercetare si dezvoltare, fabricare, logistica, vanzari si marketing din Europa. in anul calendaristic 2010, societatea a vandut 555.000 autovehicule pe 47 piete din Europa de Vest si de Est, incluzand Rusia. in plus, Nissan a produs un total de 527.966 autovehicule in uzinele din Spania si UK.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!