No SSO cookie

PSA Peugeot Citroen este prima companie care a comercializat Filtrul de Particule (DPF/FAP)

voteaza
(0/ 0)
PSA Peugeot Citroen este prima companie care a comercializat Filtrul de Particule (DPF/FAP)
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Spre sfârsitul anilor 90`, PSA Peugeot Citroën a introdus pe piată noua generatie de propulsoare Diesel HDi, care a făcut posibilă o reducere de 70% a emisiilor de particule, de la 100 mg/km la mai putin de 30 mg/km.

 
 

Pentru a elimina toate aceste emisii, inclusiv particulele ultra-fine, Grupul a inventat Filtrul Activ de Particule, (FAP) care a echipat în premieră mondială modelul Peugeot 607 din 2000, cunoscând o răspândire vastă în anul 2007. Tehnologia echipează toate modelele Peugeot si Citroën începând cu anul 2010. Astăzi, aproximativ 6 milioane de autovehicule Peugeot si Citroën sunt echipate cu FAP.
Filtrul de particule este un sistem mecanic ce livrează o eficien$ă de 99.9%, indiferent de etapa de utilizare a propulsorului diesel Un raport al Agentiei Franceze de Management al Mediului si Energiei (ADEME)* arată că majoritatea particulelor care ajung până la nivelul alveolar al plămânilor au o dimensiune
cuprinsă între 5-100 nanometri. Tocmai aici îsi demonstrează eficienta FAP, eliminând peste 99.9% dintre particule. Colectate în structura filtrului, acestea sunt arse în timpul regenerării.
FAP-ul este un sistem mecanic eficient ce colectează particulele în mod continuu, indiferent de faza de utilizare a vehiculului, inclusiv în timpul pornirii la rece sau la cald, atât în oras cât si pe autostradă, chiar si atunci când filtrul este plin. Pentru a garanta functionarea autovehiculului, filtrul se autocurătă automat printr-un procedeu denumit regenerare, prin care particulele colectate sunt arse.
Filtrul Activ de Particule Peugeot Citroën este cel mai eficient de pe piată
Spre deosebire de rivalii săi, care au optat pentru filtrele catalitice, PSA Peugeot Citroën a optat pentru o solutie FAP cu aditivare. În afara faptului că permite filtrului să se regenereze de patru ori mai repede fată de un filtru catalitic, aditivarea oferă o eficientă optimă a FAP indiferent de conditiile de sofat, inclusiv în mediul urban, optimizând consumul de carburant.

În consecintă, propulsoarele Diesel PSA Peugeot Citroën sunt robuste si compatibile cu toate tipurile de carburant diesel, inclusiv amestecuri ce contin până la 30% biodiesel. Tehnologia de aditivare este de asemenea recunoscută ca fiind superioară în materie de emisii de NO². Conform unui raport recent întocmit de Agen&ia Franceză pentru Securitatea Sanitară a Mediului si Muncii (AFSSET)**, atunci când rata de penetrare în cazul filtrelor de particule aditivate (dintre toate autovehiculele echipate cu FAP) depăseste aproximativ 30%, emisiile totale de NO² pentru vehiculele usoare (cu sarcină usoară) ar trebui reduse până în 2014. Propulsoarele diesel-hibride PSA Peugeot Citroën reprezintă încă un pas înainte în ceea ce priveste grija fată de mediu. Este important să ne reamintim că motoarele diesel oferă deja un număr mare de beneficii fată de mediu, tinând cont de faptul că autovehiculele echipate cu ele emit cu 15% până la 20% mai putin CO² pe kilometru comparativ cu un autovehicul pe benzină similar.
PSA Peugeot Citroën face astfel un pas înainte gratie tehnologiei HYbrid4, ce combină un motor diesel echipat cu FAP cu un motor electric pentru a optimiza consumul de carburant, în special în timpul condusului în mediul urban, păstrând în acelasi timp calitatea aerului si reducând nivelul gazelor de seră. Inovatia „made in France” a fost lansată în premieră mondială în 2012 la Peugeot 3008, 508 RXH, 508 Sedan si Citroën DS5.

Informatii cheie:
Este Filtrul de Particule dezvoltat de PSA Peugeot Citroën eficient în orice conditii de sofat?
FAP colectează particulele indiferent de conditiile de condus, chiar dacă pornirea se face la rece sau la clad, la viteză, în orase sau pe autostradă. Particulele colectate sunt arse treptat prin cresterea temperaturii în timpul regenerării. Acest proces se derulează automat la fiecare 500 – 1000 km, în func&ie de nivelul de emisii ale motorului.
Emit motoarele din zilele noastre mai multe particule? Sunt acestea mult mai
dăunătoare sănătătii oamenilor fa$ă de motoarele folosite în trecut?
Nivelurile de particule emise au fost considerabil reduse, gratie realizărilor cu adevărat semnificative din ultimii 20 ani. Înainte de 1992, aceste emisii nu se supuneau niciunei reglementări în Europa, iar în anii 60` si 70`, un Peugeot 404 propulsat de un motor diesel cu cameră de ardere separată emitea, de exemplu, un nivel al emisiilor de 1.200 mg/km.
Odată cu introducerea injectiei directe la motorizările diesel HDi, nivelul emisiilor de particule a scăzut usor, la aproximativ 30 mg/km pentru un Peugeot 406 HDi din 1998.
Gratie capacitătii FAP-ului de a colecta chiar si particulele foarte mici, vehiculele moderne echipate cu această tehnologie emit mai putin de 1mg/km, ceea ce reprezintă o reducere de 1.200 mg în 30 de ani.
** Opinia Agentiei Franceze pentru Securitatea Sanitară a Mediului si Muncii (AFSSET) privind „impactul tehnologiilor de regenerare a emisiilor de NO² rezultate de la vehiculele diesel si elemente conexe privind sănătatea”, Septembrie 2009.

Care este nivelul de particule emis de FAP?
Nivelul de particule emis de un filtru este mult mai scăzut decât cel existent în aerul ambiental curat. De fapt, aerul care iese din filtru este mai curat decât aerul care intră în motor. Nivelul este de asemenea mult mai scăzut si fată de cel detectat în casele oamenilor.

Cât este de durabil un FAP?
FAP este conceput să tină pe toată durata de via&ă a autovehiculului. Filtrele sunt în permanentă monitorizate de sistemul de diagnosticare de la bord, astfel că orice disfunctie va fi semnalată de martorul motor. În functie de generatia de filtre folosită, s-ar putea impune o operatie de mentenantă pentru a curăta anumite reziduuri solide rezultate din ulei. Procedura de mentenantă se desfăsoară de obicei după 200.000 kilometri.

Ar trebui interzise autovehiculele diesel mai vechi, fără FAP, în mediul urban?
Aceasta nu este problema constructorului de automobile. Problematica reducerii poluării urbane prin crearea de Zone cu Emisii scăzute tine de responsabilitatea guvernului si a autoritătilor locale.
Cu sigurantă, îndemnul de a înlocui vehiculele vechi cu cele moderne- fie ele diesel sau pe benzină- ar optimiza procesul de îmbunătă&ire a calită&ii aerului în zonele urbane.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1944 :: 17.79MB